Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 541 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33616 berichten
Yep. Succes ermee ;-)
Om wat beter te kunnen zoeken, heb ik nog wat ingezoomd:

Afbeelding
Kuttenkoven, vanop de Graeth. Nummers weet ik niet maar zoals ze in Limburg zeggen, tussen k*t en koven.

https://www.google.com/maps/place/The+c ... d5.3350049
Dat is inderdaad de juiste plek. Op de Graeth bij Kuttekoven (tussen 152 en 153, zie hier). Op naar de volgende van CarlW.
Precieze plek?
mais.png
CarlW schreef:
vr 13 dec, 2019 10:58
Precieze plek?
Hij staat in de buurt van het drielandenpunt Oostenrijk Tsjechië en Slowakije op het kruispunt ten zuidwesten van „klein Franzl Kreuz”, slechte enkele meters boven het uitzichtpunt „Dreiländerblick”.

Ik denk dat dit 1380 meter ten ZZW van de kerk van Reinthal is en je het kruis hier ziet: https://goo.gl/maps/MhmybXdmPWvDWHos9
Klopt, kruispunt te zien op sat view, naar Leon.
Het was een leuke opdracht. Het ging via Bing naar de webpagina van het kruis (http://friedl.heimat.eu/Wanderwege/KDM_ ... get18.html) en dan via Google Earth om te zien waar een hoog punt zou zijn om naar het Dreiländereck te kunnen blicken en Brouter.de om een hoek in de fietsroutes te ontdekken waar een onverharde weg van wegloopt en weer terug naar Google satellietbeelden om het kruis te zien staan.

Nieuwe foto.
Afbeelding
Begrijp ik het goed dat jullie deze foto een mooi beeld vinden om wat langer te laten staan? Deze natte, donkere en koude dagen zwijmel ik graag weg bij de gedachten aan een temperatuur van 28 graden, een lekker zonnetje en een heerlijke bosgeur. Als ik een staatslot had zou ik er zomaar verder bij kunnen fantaseren komende weken.
Leon schreef:
vr 13 dec, 2019 19:55
Begrijp ik het goed dat jullie deze foto een mooi beeld vinden om wat langer te laten staan? Deze natte, donkere en koude dagen zwijmel ik graag weg bij de gedachten aan een temperatuur van 28 graden, een lekker zonnetje en een heerlijke bosgeur. Als ik een staatslot had zou ik er zomaar verder bij kunnen fantaseren komende weken.
Zit er à la raadpraatje een aanwijzing in deze tekst verstopt?
Nee, dat heb ik zelfs vermeden. En zowel deze als de vorige zin bevatten geen aanwijzing.
Eerste poging dan maar:
Ligt het aan een zijtak van een vierletterige rivier die ook regelmatig in kruiswoordraadsels wordt gevraagd?
Dat zou best kunnen Willem.
willem.m schreef:
za 14 dec, 2019 08:48
Eerste poging dan maar:
Ligt het aan een zijtak van een vierletterige rivier die ook regelmatig in kruiswoordraadsels wordt gevraagd?
:) Sinds ik in Spanje heb gefietst, denk ik bij kruiswoordpuzzels altijd: Luna, Esca, Erro, Robo, Arga, Vena, Seco, Nera, Esla...

Carl
Carl schreef:
za 14 dec, 2019 13:23
willem.m schreef:
za 14 dec, 2019 08:48
Eerste poging dan maar:
Ligt het aan een zijtak van een vierletterige rivier die ook regelmatig in kruiswoordraadsels wordt gevraagd?
:) Sinds ik in Spanje heb gefietst, denk ik bij kruiswoordpuzzels altijd: Luna, Esca, Erro, Robo, Arga, Vena, Seco, Nera, Esla...

Carl
Dat is alleen nog maar Spanje, en het "zou best kunnen"; dus we zijn geen stap verder. Laten we dan maar even alle rivieren aflopen... :D

@Leon: Ligt de locatie aan een zijtak van de Ebro?
Ik dacht eerder hier aan;
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (30.87 KiB) 2017 keer bekeken
Ik zal jullie maar even helpen. De foto maakte ik op de dag, in 2003, dat ik ook de Aigoual even meepikte. De rivieren waar ik aan dacht waren de Tarn en de Gard, maar het zou ook om de Herault kunnen gaan. Zeker weet ik het niet want ik heb net 10 minuten geleden, zelf pas de kaart teruggevonden waar de route op staat. Ik ben benieuwd of jullie de plek eerder vinden dan ik.
Leon schreef:
za 14 dec, 2019 14:11
Ik zal jullie maar even helpen. De foto maakte ik op de dag, in 2003, dat ik ook de Aigoual even meepikte. De rivieren waar ik aan dacht waren de Tarn en de Gard, maar het zou ook om de Herault kunnen gaan. Zeker weet ik het niet want ik heb net 10 minuten geleden, zelf pas de kaart teruggevonden waar de route op staat. Ik ben benieuwd of jullie de plek eerder vinden dan ik.
Ik fietste daar in 2003 ook!
https://www.crazyguyonabike.com/doc/pag ... 400885&v=C.
Ik kan pas vanavond gaan zoeken.
willem.m schreef:
za 14 dec, 2019 13:46
Carl schreef:
za 14 dec, 2019 13:23
willem.m schreef:
za 14 dec, 2019 08:48
Eerste poging dan maar:
Ligt het aan een zijtak van een vierletterige rivier die ook regelmatig in kruiswoordraadsels wordt gevraagd?
:) Sinds ik in Spanje heb gefietst, denk ik bij kruiswoordpuzzels altijd: Luna, Esca, Erro, Robo, Arga, Vena, Seco, Nera, Esla...
Dat is alleen nog maar Spanje,
De rivier in Italië heeft maar twee letters. ;)

Maar goed, Frankrijk dus. Leon is kennelijk geen kruiswoordliefhebber - Tarn of Gard heb ik nog nóóit in moeten vullen!

Carl
Carl schreef:
za 14 dec, 2019 15:16
Leon is kennelijk geen kruiswoordliefhebber - Tarn of Gard heb ik nog nóóit in moeten vullen!
Ik zou het een niet zonder meer met het ander willen verbinden.
Ik heb de plek inmiddels gevonden. Nauwelijks veranderd. Nu ik de lokatie zie weet ik ook dat het niet afwatert via een vierletterrivier.