Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsritje in Parijs - Forum Wereldfietser

Fietsritje in Parijs

In een ander draadje zei ik net dat materialen beter zijn geworden de afgelopen 100. Jaar. Zo zei mijn vader altijd dat ik niet met de fiets van het stoepje af mocht rijden...


Het extra afritje op 5.42 zou hier in de stad bij de noorderbrug ook wel handig zijn; nu moet je iets van 500 meter omfietsen. :D

Edit: Ja, ik vind hem ook een totaal ***** **** ****.
Ja... maak je zin eens af
Typisch gevalletje van doe dit thuis niet.
Bert van Sprang schreef:
do 05 dec, 2019 12:20
Typisch gevalletje van doe dit thuis niet.
Maak je geen zorgen Bert, ik fiets thuis nooit over het terrein van het Louvre. :)

Carl
Dat is dus niet in Parijs. Dat is in Lyon. Met start op Fourvière.
Dit zag ik vandaag al op TV, helemaal krankjorem, idioot bloedstollend, de magere Hein in zijn ogen kijken, en zijn verzekering keert niks uit bij opzettelijke stunts.
Expresso schreef:
do 05 dec, 2019 17:44
Dat is dus niet in Parijs. Dat is in Lyon. Met start op Fourvière.
Halverwege zit ie ineens in Montmartre, dus toch Parijs.
Martin E. van Doornik schreef:
do 05 dec, 2019 18:55
Dit zag ik vandaag al op TV, helemaal krankjorem, idioot bloedstollend, de magere Hein in zijn ogen kijken, en zijn verzekering keert niks uit bij opzettelijke stunts.
Je hebt niet zoveel aan een verzekering als Magere Hein komt :wink:
Overigens is het helemaal geregisseerd en wordt het verkeer tegengehouden (zie die bus in de laatste minuut) dus het is niet per se gevaarlijker dan een berg af rijden (wat natuurlijk nog steeds best gevaarlijk is).
Nu nog even terug :D
Of zoals ik altijd zeg: en nu met bagage.
alois schreef:
do 05 dec, 2019 19:17
Expresso schreef:
do 05 dec, 2019 17:44
Dat is dus niet in Parijs. Dat is in Lyon. Met start op Fourvière.
Halverwege zit ie ineens in Montmartre, dus toch Parijs.
Zoals je in de eerste seconden van het filmpje kan zien is het zogenaamd een ritje van Lyon naar Parijs. allebei gelijk, allebei gelukkig.
Is trouwens Fabio Wibmer, geen kleine jongen in dit werk, natuurlijk compleet geregisseerd en niet even op een vrijdagmiddag door een paar jochies met een go-pro in elkaar geflanst. Desalniettemin, waanzinnige skils en ik vind het fantastisch!
Martin E. van Doornik schreef:
do 05 dec, 2019 18:55
Dit zag ik vandaag al op TV, helemaal krankjorem, idioot bloedstollend, de magere Hein in zijn ogen kijken, en zijn verzekering keert niks uit bij opzettelijke stunts.
En jij weet hoe zijn polisvoorwaarden zijn?
Leon schreef:
do 05 dec, 2019 11:58
In een ander draadje zei ik net dat materialen beter zijn geworden de afgelopen 100. Jaar. Zo zei mijn vader altijd dat ik niet met de fiets van het stoepje af mocht rijden...


Het extra afritje op 5.42 zou hier in de stad bij de noorderbrug ook wel handig zijn; nu moet je iets van 500 meter omfietsen. :D

Edit: Ja, ik vind hem ook een totaal ***** **** ****.
Ik denk niet dat deze beelden helemaal accuraat zijn. Je ziet 'm bijvoorbeeld nooit een trap op fietsen. Hoe is hij ooit boven geraakt? Er zijn duidelijk dingen weggelaten, als je het mij vraagt.
derdekeer schreef:
di 10 dec, 2019 15:47
Er zijn duidelijk dingen weggelaten, als je het mij vraagt.
Fotografie en filmen zijn bedrieglijke media. Er is altijd iets weggelaten. Dat zal voorduren totdat Google overal ter wereld op elke m2 en in elke m3 camera's heeft die 360 graden rondom alles opnemen (en dus bewaren) met een scherpte tot op subatomair niveau zodat alles tot op het onzekerheidsniveau van Heisenberg tot in de eeuwigheid bekend zal blijven. Daarna zal blijken dat dit niet voldoende is.
Fotograferen (en filmen) is juist de kunst van het weglaten. Je probeert alleen de essentie over te houden.
Leon schreef:
di 10 dec, 2019 16:00
Fotografie en filmen zijn bedrieglijke media.
Ik geef het toe, mijn bijdrage was een test om te checken of ironie ook werkt zonder ironie-tekens.

Ik heb in de zgn. beeldende media gewerkt. Ik was toen altijd blij dat de meeste mensen dat niet gedaan hebben. Ze zouden nog weinig geloven wat hen vanop het scherm bereikt. Niet dat beelden altijd liegen, maar laat het me zo zeggen: de indruk die beelden wekken, vertellen zeer weinig of niets over de manier waarop deze tot stand gekomen zijn.

Kinderen zouden in het basisonderwijs moeten leren dat reality-shows in hoge mate scripted zijn. Een crew naar een eiland sturen kost vele duizenden euro's per dag; je wilt niet dat er drie dagen niks gebeurt wat kan uitgezonden worden.

Ik heb familie die onder de indruk was van een of ander programma over een kerel die gewapend met een meter touw en een scheermesje of iets dergelijks wekenlang kon overleven op hagedissen of iets dergelijks, enzovoort.
Ik vroeg dan wel eens: "En wat aten de cameravrouw, de geluidsman, de regisseur en de regie-assistent?"

"Huh? Camera?"

Wat ze dan weer niet geloofden, was dat ik in een museum de schedel van Harry Mulisch gezien had van toen hij twaalf was. Dat kon niet, vonden ze.
Baudolino!
CarlW schreef:
wo 11 dec, 2019 19:25
Baudolino!
Baudolino?
derdekeer schreef:
wo 11 dec, 2019 20:32
CarlW schreef:
wo 11 dec, 2019 19:25
Baudolino!
Baudolino?
Verkeerde draadje denk ik. :-)
Die schedelgrap komt uit Baudolino, een briljante roman van Umberto Eco —niet met Mulisch natuurlijk, maar Johannes de Doper.