Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 533 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
willem.m schreef:
wo 04 dec, 2019 07:18
Nieuw Werklust bij Hazerswoude
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuw_Werklust
https://maps.app.goo.gl/asaEtqbGJjjH74Po6

Iets te makkelijk: bij Googlen op "scheve schoorsteen fabriek" verschijnt-ie al snel.
Ik deed hetzelfde met "kromme fabrieksschoorsteen" maar geen resultaat.
Google kent zijn gebruikers, Martin. Kwamen er bij jouw soms scheve windmolens in beeld? ;-)
Nieuwe opgave dan:

Capture.JPG
Hundertwasserhaus Aplerbeck?
Lokatie moet ik nog zoeken.
Verdammt noch mal! Wieder zu einfach...
Ik dacht dat ik de kerktoren van Rotenburg am Fulda had herkend, maar dat is 'em toch niet, leek wel erg op....
Toen ik het rose huis zag gingen er een boel belletjes rinkelen. De rest van de zoektocht was eenvoudig.
Nieuwe, dwz als zoekplaatje; niet als foto:
Afbeelding
De betonnen telefoonpalen en het type brievenbus doen mij vermoeden dat dit ergens in België is. De sfeer, de kleuren, de nog net doortekende hoge lichten en de dichtgelopen schaduwen doen mij vermoeden dat dit een krap belichte dia uit de jaren 80 is.
80 moet 90 zijn. De rest klopt voor het overgrote deel. 8)
De verbouwing van de straat is inmiddels achter de rug, dus die moet je ook wegdenken.
Leon schreef:
wo 04 dec, 2019 16:43
80 moet 90 zijn. De rest klopt voor het {Hint}overgrote{\hint} deel. 8)
De verbouwing van de straat is inmiddels achter de rug, dus die moet je ook wegdenken.
Het blijft zo wel erg cryptisch, Leon. Komt er nog een uitgezoomde versie?
keesswart schreef:
do 05 dec, 2019 13:25
uitgezoomde versie?
Uitgezoomde? Ik denk dat je meer zou hebben aan een ingezoomde.
Zou het torentje met de klok op de achtergrond een stationnetje kunnen zijn?
Leon schreef:
do 05 dec, 2019 13:29
keesswart schreef:
do 05 dec, 2019 13:25
uitgezoomde versie?
Uitgezoomde? Ik denk dat je meer zou hebben aan een ingezoomde.
Ook prima, maar dan niet van dezelfde opname. Dat onscherpe torentje/kerkje/kasteeltje/abdijtje (waarvan er in België 13 in een dozijn gaan) op de achtergrond is nu niet te identificeren. Ik ga het in ieder geval niet proberen ;-)
keesswart schreef:
do 05 dec, 2019 13:25
Het blijft zo wel erg cryptisch, Leon.
...
Je zult er vast iets Frans van moeten bakken. "Majorite" ofzo... Maar het wordt met dit bsm-etje wel raadpraatje hoor. Ik wacht even af.
keesswart schreef:
wo 04 dec, 2019 11:37
Google kent zijn gebruikers, Martin. Kwamen er bij jouw soms scheve windmolens in beeld? ;-)
Er is mij wel één geval bekend: de vervallen poldermolen van Schuddebeurs bij Lage Zwaluwe staat 8 graden uit het lood. Een restauratie is helaas niet in het verschiet.
keesswart schreef:
do 05 dec, 2019 13:54
Ook prima, maar dan niet van dezelfde opname. Dat onscherpe torentje/kerkje/kasteeltje/abdijtje (waarvan er in België 13 in een dozijn gaan) op de achtergrond ...
Je hebt het weer grotendeels juist. In België zie je dit soort kasteeltjes inderdaad veel. Daar wel.
En ik was nog bang dat drommen wereldfietsers dit dorp zouden herkennen omdat ze er geweest zijn.
Afbeelding
Ik heb honderden, honderden afbeeldingen van Belgische kastelen afgezocht totdat m'n tong op het toestenbord lag.
De toren toont een sterke gelijkenis met Château d'Acoz in Hainaut, maar hij ligt in een groot park en de raadselfoto toont een stadje of dorp.
Wie zei dat dit kasteel in België ligt?
Ik heb even wat gezocht en begrijp nu dat de eetgelegenheid in het kasteel sinds vorig jaar een stuk minder bekend is dan daarvoor. Misschien kun je op het terras inmiddels wel gewoon koffie met appeltaart eten in je fietsbroek.