Je hebt het goed! Maar hoe heb je het opgelost? Ik was vorige maand op fietstocht kriskras door Amsterdam. Tegenover het Van Heutsz monument met daar vlakbij de chique Apollolaan.
De volgende is voor jou.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, het is een imposant schoolgebouw en er valt hier in deze omgeving heel veel fraai architectuur te bewonderen! In gedachten zie ik Hercule Poirot al over de Apollolaan voorbij lopen.... In 1958 of '59 heb ik als kind naar de Holiday on Ice gekeken in de nog bestaande Apollohal, de huidige RAI bestond toen nog niet. Het is hier deze brugleuning, waar ik doorheen de raadselfoto heb genomen. Als ik het goed bekijk, is het geen gietijzer, maar gesmeed ijzer.... daar zijn zeer zeker sterke spierballen voor nodig geweest, wat een vakmanschap, zo maken ze die niet meer tegenwoordig. Let wel: dit is geen raadselfoto!keesswart schreef: ↑do 28 nov, 2019 19:01Een fraai stukje Amsterdamse School, Martin. Hoewel ik de exacte plek niet gelijk wist, had ik er duidelijk wel een 'actieve herinnering' aan. Zo'n 25 jaar terug kwam ik er vaak langs wanneer ik naar een groothandel in Amsterdam-Zuid fietste, waar ik kapitalen heb uitgegeven aan foto- en dokaspullen. Na mijn verhuizing uit Amsterdam en de opkomst van de digitale fotografie is die zaak failliet gegaan.
Ik hoefde alleen nog even op te zoeken bij welke brug het ook al weer was en herkende gelijk ook de poort onder het Amsterdams Lyceum.
Ik denk vast in Nederland zelf, want die groene hekken zijn van precies hetzelfde model, zoals je tegenwoordig ook langs spoorlijnen vindt. Ik denk een soort van industriële afvalberg, waar een bepaalde substantie vanaf de top als iets drijfzand-achtig omlaag stroomt. Maar roze van kleur?
Dank je wel, Tovenaar. Ik ben de naam Kalimandscharo ook tegengekomen, maar niet meteen aan gedacht....De tovenaar schreef: ↑vr 29 nov, 2019 08:31Martin heeft de plaats geraden dus aan hem de eer om een nieuw raadsel te plaatsen.
Klopt, achter mij staat een heel bijzonder bouwwerk.... De huizen op de achtergrond staan langs een rivier.