Ter voorbereiding op mijn komende fietsvakantie nieuwe banden op mijn fiets gemonteerd. Tijdens mijn laatste fietsvakantie in het zuidwesten van de VS (berucht voor de lekke banden) heb ik met mijn Big Apples 10 lekke banden gehad in 6 weken. Dus deze keer maar weer eens voor een andere band gekozen. De keuze viel uiteindelijk op de gewone Marathon (versie 2006) van Schwalbe, die wat lekbestendigheid betreft redelijk hoog scoort en wat betreft rolweerstand betreft beter dan de XR.
Mede omdat ik ook de cassette en ketting vervangen had, ben ik een paar dagen met mijn vakantiefiets naar mijn werk gegaan om te controleren of alles goed functioneert. Gisteren - de 2e dag - kom ik in het fietsenhok en ...... je voelt 'm al: een lekke achterband!! Amper 10 kilometer op gereden. Ik was zo pissig dat ik naar huis ben gaan lopen. Vandaag de band geplakt. Oorzaak: glassplinter. Wat nou ondoordringbare kevlar-laag?
Gerd
Mede omdat ik ook de cassette en ketting vervangen had, ben ik een paar dagen met mijn vakantiefiets naar mijn werk gegaan om te controleren of alles goed functioneert. Gisteren - de 2e dag - kom ik in het fietsenhok en ...... je voelt 'm al: een lekke achterband!! Amper 10 kilometer op gereden. Ik was zo pissig dat ik naar huis ben gaan lopen. Vandaag de band geplakt. Oorzaak: glassplinter. Wat nou ondoordringbare kevlar-laag?
Gerd