Additionally, paste this code immediately after the opening tag: De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

De Wereldfietserwebsite heeft een nieuw jasje

Mooi geworden zeg!

Nog even wat puntjes op de i. Vooral de grote open stukken vallen me op nu op Android, maar dat komt vast goed :)
Het is even wennen.

Op de iPad mini met Safari.
Ik kan in het forum de tekst niet vergroten door twee vingers op het scherm te plaatsen en de vingers te spreiden (als jullie begrijpen wat ik bedoel). In de lijst met de testbevindingen kan dat wel.
Het ziet er wel mooi uit, maar voor mensen zoal ik met slechte ogen, ontbreken functies om de tekst groter te maken. Meest elementaire is op een touchscreen met twee vingers de tekst kunnen vergroten. Op de site werkt dat wel maar bij het forum niet. meer contrast kunnen instellen is ook handig.

Nog een aanvulling op mijn iPhone werkt vergroten wel, op mijn ipad niet.

Jaap
Ziet er mooi en eigentijds uit, mijn complimenten!

Het vergroten van de tekst door twee vingers uit te spreiden op het scherm lukt zowel op mijn iPhone7 als op mijn iPad 6e generatie. Geen probleem!
Mooi en lekker fris!
Ik ben hier gast, dus past het mij om complimenteus te zijn voor de gastheer.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ongeveer eenderde van mijn schermbreedte (Safari) in beslag genomen wordt door oninteressante en tamelijk statische biografische details van de berichtzenders.
Vakwerk, deze nieuwe website. Door de nieuwe layout in combinatie met gekozen lettertype ontstaat een rustige presentatie. Klasse. Zeker in vergelijking met andere fora is de kwaliteit top en professioneel van opzet. Gefeliciteerd!
math schreef:
za 23 nov, 2019 22:41
Ik ben hier gast, dus past het mij om complimenteus te zijn voor de gastheer.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ongeveer eenderde van mijn schermbreedte (Safari) in beslag genomen wordt door oninteressante en tamelijk statische biografische details van de berichtzenders.
Bij mij wordt in het meest extreme geval eenderde van mijn schermlengte in beslag genomen door niks. En dat komt niet doordat iemand op de ENTER-knop heeft geleund. Verder zie ik op dit screenshot slechts één regel inhoud. Dat lijkt me wat karig voor een forum.
Capture+_2019-11-23-23-44-28.png
willem.m schreef:
za 23 nov, 2019 23:47
math schreef:
za 23 nov, 2019 22:41
Ik ben hier gast, dus past het mij om complimenteus te zijn voor de gastheer.
Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ongeveer eenderde van mijn schermbreedte (Safari) in beslag genomen wordt door oninteressante en tamelijk statische biografische details van de berichtzenders.
Bij mij wordt in het meest extreme geval eenderde van mijn schermlengte in beslag genomen door niks. En dat komt niet doordat iemand op de ENTER-knop heeft geleund. Verder zie ik op dit screenshot slechts één regel inhoud. Dat lijkt me wat karig voor een forum.

Capture+_2019-11-23-23-44-28.png
Als je een 34 inch beeldscherm full-screen hebt staan (niet iedereen maakt gebruik van overlappende vensters (in windows, ?nix of Ios) is de hoeveelheid lucht nog groter, tevens valt me nu pas op dat de quote knoppen boven in het te quoten bericht staan, dat is zeker als er al zoveel lucht in een bericht zit (of een lang bericht) niet echt handig.
Is het als gebruiker mogelijk de achtergrond (bij mij nu wit met een licht-geel forum) aan te passen (wit is wel erg wit)
math schreef:
za 23 nov, 2019 22:41
Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom ongeveer eenderde van mijn schermbreedte (Safari) in beslag genomen wordt door oninteressante en tamelijk statische biografische details van de berichtzenders.
Idem FF op Android, tablet. Om tekst te lezen is het prima, maar foto's komen door de infobalk rechtts van het bericht wel erg klein in beeld. Op mijn tablet, verticaal, is minder dan de helft van de schermbreedte voor een foto beschikbaar. Op een smartphone zie ik dat de infobalk is weggelaten.

Over het wit: Voor vrijwel alle pagina's op de site geldt dat de info die je wilt zien pas op de onderste helft van je scherm begint of soms zelfs na scrollen naar pagina 2, ook op mijn grote pc-scherm. Waarom is dit?
Waarom is het avatarframe rond? Omdat niemand een pasfoto als avatar gebruikt?
Complimenten :!: :D

1 dingetje: als ik op het blauwe vakje klik van laatste ongelezen bericht, dan werkt dat bij mij niet meer...
gios schreef:
zo 24 nov, 2019 13:29
1 dingetje: als ik op het blauwe vakje klik van laatste ongelezen bericht, dan werkt dat bij mij niet meer...
Even het eerste bericht in deze draad lezen. ;)

Carl
JaapN schreef:
za 23 nov, 2019 20:18
Het ziet er wel mooi uit, maar voor mensen zoal ik met slechte ogen, ontbreken functies om de tekst groter te maken. Meest elementaire is op een touchscreen met twee vingers de tekst kunnen vergroten. Op de site werkt dat wel maar bij het forum niet.
Bij Firefox op Android op mijn tablet kan ik (weer?) zoomen met 2 vingers na veranderen van de instelling Instellingen, Toegankelijkheid, Zoom Altijd Inschakelen.
Even een opmerking over de activiteiten:
Op de homepage duidelijk en overzichtelijk
home.jpg
Maar in de rubriek Activiteiten helaas wat warrig vanwege de kleine kopteksten.
akti.jpg
Ziet er mooi uit!
Fris en een stuk moderner.
Is inderdaad een stuk frisser zo :wink: Mooi!
Vrougâh zat er bij actieve onderwerpen nog een directe éénstaps refresh knop
Die mis ik eigenlijk of zit er wel?
Smitty schreef:
ma 25 nov, 2019 13:22
Is inderdaad een stuk frisser zo :wink: Mooi!
Vrougâh zat er bij actieve onderwerpen nog een directe éénstaps refresh knop
Die mis ik eigenlijk of zit er wel?
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt dan is hij er nog, op de bovenste regel, rechts van "Nieuwe berichten":
topknop.jpg
Mijn complimenten! Het ziet er mooi uit. Bedankt aan ieder die er tijd en moeite in gestoken heeft.
Alle suggesties worden verzameld. Maar ik kom er pas over een paar weken aan toe om ze te verwerken.

Suggesties van mezelf, op smartphone:

De knop "Reactie toevoegen" staat alleen bovenaan een topic. Ook onderaan toevoegen.

In het bewerkformulier staat onder het tekstvak eerst een knop "Voorafgaande berichten" (wat doet die daar?). Volgorde daaropvolgende knoppen beter prioriteren.