Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3738 berichten

Afbeelding

Hier èèn van onze Santossen geshowd door een behulpzaam (en uiterst nieuwsgierig...) Tibetaans jongetje.

Ed en Myrthe

willem.megens schreef:Ha ha, 'actie' is inderdaad ironisch bedoeld. Ik ga denk ik 5 km/u ofzo.

Maar de sluitertijd valt nog wel mee hoor:
Diafragma F8 - Sluitertijd 1/100 - ISO 100
Ik ben er ook geen held in hoor, toen ik de Tourmalet opging was dat ook met hooguit 10km per uur. Het begin gaat wel, maar nadat je een uur bezig bent is het frisse er wel vanaf.

Ja, maar ik had het steilste gedeelte al achter de kiezen; dit makkelijke stuk was hooguit 22%, en dan sta je wel voor lul met 5 km/u.

Maar goed, dit is aardig off-topic aan het gaan.
jens007 schreef:Ik zal mijn vakantiefiets hier ook maar eens showen.
Het is de oude fiets van de postbode hier in het dorp die ik volledig gerestaureerd heb, voorlopig stel ik het met een 3 versnellingsnaaf, maar tegen volgende zomer zal ik hier een andere naaf voor moeten vinden om de alpen over te graken op weg naar Rome.
Hij is prachtig!
En je bent niet alleen. Kijk eens op: http://www.cyclofiend.com/cc/
beetje aan de snobbige kant maar ook heel mooi.
Veel plezier!
niko

jens007 schreef:Ik zal mijn vakantiefiets hier ook maar eens showen.
Het is de oude fiets van de postbode hier in het dorp die ik volledig gerestaureerd heb, voorlopig stel ik het met een 3 versnellingsnaaf, maar tegen volgende zomer zal ik hier een andere naaf voor moeten vinden om de alpen over te graken op weg naar Rome.
Wat een mooie fiets is dat, heel wat anders dan al die supersonische fietsen van Santos en Snel. Met zo'n fiets kun je met veel genoegen op een Italiaans terras plaatsnemen (indien open, en dat is bijna nooit). Met drie versnellingen kom je in de Appenijnen niet erg ver, wat ga je er opzetten?

Met drie versnellingen kom je in de Appenijnen niet erg ver
Oh dus het vakantie-wereld-fietsen is van na 1980? 8)

Ha ha hoe oud zijn jullie?

willem.megens schreef:
jens007 schreef:Ik zal mijn vakantiefiets hier ook maar eens showen.
Het is de oude fiets van de postbode hier in het dorp die ik volledig gerestaureerd heb, voorlopig stel ik het met een 3 versnellingsnaaf, maar tegen volgende zomer zal ik hier een andere naaf voor moeten vinden om de alpen over te graken op weg naar Rome.
Wat een mooie fiets is dat, heel wat anders dan al die supersonische fietsen van Santos en Snel. Met zo'n fiets kun je met veel genoegen op een Italiaans terras plaatsnemen (indien open, en dat is bijna nooit). Met drie versnellingen kom je in de Appenijnen niet erg ver, wat ga je er opzetten?
Dankje voor de reacties, ik denk er een 8speed versnellingsnaaf van shimano in te zetten, mits mijn kaderbreedte dit toelaat. Een droom is natuurlijk om hier een roholf naaf in te zetten, maar dit zit een beetje buiten het budget. Maar voor de rest de rij-eigenschappen van deze fiets zijn geweldig.

groeten, Jens

Laat je voor dan wel drie bladen zitten?

jens007 schreef:
Dankje voor de reacties, ik denk er een 8speed versnellingsnaaf van shimano in te zetten, mits mijn kaderbreedte dit toelaat. Een droom is natuurlijk om hier een roholf naaf in te zetten, maar dit zit een beetje buiten het budget. Maar voor de rest de rij-eigenschappen van deze fiets zijn geweldig.
Daar zou ik nog maar even mee wachten tot alle kinderziektes uit die naaf zijn, vooral de afdichting tegen vuil en rotzooi laat veel te wensen over.

willem.megens schreef:Ik heb even gekeken: hij is gek op fietsen en ook wel een beetje beetje maf... De cult-pagina en die pimp-my-bike (opwaardeer) spulletjes zijn erg grappig.
Het leuke van Ernie Frieke (de man achter BikeBoosting) vind ik dat hij probeert alles zo licht mogelijk te maken maar ook nog bruikbaar. Hij rijdt al jaren MTB-races op dezelfde fiets van pakweg 7 kilo en die blijft heel!

Tot nu stond er geen tandemfoto in deze draad: dit is onze Santos Dual Travel in volledige 'vakantiestand':

Afbeelding

Wow



nemen jullie ook een beest mee in dat mantje achterop? of zie ik het verkeerd?

wel vet. Wil ook eens gaan tandem rijden met men vriendin, eens zien hoe dat bevalt.

Bas

Marten schreef: the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio
Wat bedoel je precies met 'the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio.'
Wat betekent dat?
niko

nikopaul schreef:
Marten schreef: the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio
Wat bedoel je precies met 'the only bikes with the correct seat-to-wheel ratio.'
Wat betekent dat?
niko
De enige fiets met een juiste verhuiding tussen zadels en wielen.

Jarno schreef:De enige fiets met een juiste verhouding tussen zadels en wielen.
Van allebei 2 dus.

Gerd

Maar klopt de verhouding trapper - wielen dan nog wel?

Ries schreef:Maar klopt de verhouding trapper - wielen dan nog wel?
Nee natuurlijk niet :wink:
Maar in dit geval klopt ook de opmerking eigenlijk niet, want ik vind dat die hondenmand wel doorgaat voor een extra zitplaats.
Ries schreef:Maar klopt de verhouding trapper - wielen dan nog wel?
Uiteraard :wink:!

Op een éénwieler zitten immers toch ook 2 trappers?! :D

Jarno schreef:
Ries schreef:Maar klopt de verhouding trapper - wielen dan nog wel?
Nee natuurlijk niet :wink:
Maar in dit geval klopt ook de opmerking eigenlijk niet, want ik vind dat die hondenmand wel doorgaat voor een extra zitplaats.
Het is ook geen tandem, maar een driezitter, en bovenop de BOB kan er ook nog een. :lol:

B@se schreef:Wow



nemen jullie ook een beest mee in dat mantje achterop? of zie ik het verkeerd?

wel vet. Wil ook eens gaan tandem rijden met men vriendin, eens zien hoe dat bevalt.

Bas
Het beest dat meegaat is dit 'lekkere ding':

Afbeelding

En wat dat tandemrijden betreft: vooral eens gaan doen. Op de huursectie van de site van de Tandemclub vind je een aantal adressen waar sporttandems te huur zijn.