Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 23 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1023 berichten
Kan men die andere weg dan niet verhoogd heraanleggen?

O nee, dat is te gevaarlijk. Bruggen in Italië willen nog wel eens instorten :shock:
peter de rijk schreef:
vr 25 okt, 2019 17:49
Martin E. van Doornik schreef:
vr 25 okt, 2019 16:18
Kan men die weg niet verdiept heraanleggen?
Nee, het is de Po-dijk.
Er bestaan in ons land onder bruggen wel verdiepte fietspaden naast waterwegen met een betonnen keermuur ertussen.
Kunnen ze nog van onze waterbouwkunde leren....
peter de rijk schreef:
vr 25 okt, 2019 16:14
_Peter_ schreef:
vr 25 okt, 2019 15:56
Speciaal voor ligfietsers, of is het nog lager dan zeg 60 cm?
Je kon er alleen tijgerend onderdoor.
En dan nog een keurige waarschuwingsbalk op de brug :lol:
Fedor schreef:
vr 25 okt, 2019 19:38
peter de rijk schreef:
vr 25 okt, 2019 16:14
_Peter_ schreef:
vr 25 okt, 2019 15:56
Speciaal voor ligfietsers, of is het nog lager dan zeg 60 cm?
Je kon er alleen tijgerend onderdoor.
En dan nog een keurige waarschuwingsbalk op de brug :lol:
Is zo te zien al aanwezig, dat rood-witte ding.
Het lijkt erop dat de brug is aangelegd voor de Italiaanse HSL, en er is inderdaad een omleiding aangelegd.
Maar voor het mooie hadden ze wel een stuk asfalt op kunnen breken.
https://www.google.com/maps/@45.0502833 ... 312!8i6656
Gisteren. Het kost me toch elke keer weer moeite om hier voorbij te fietsen. In de buurt van Visé.
Afbeelding
DaVinci schreef:
vr 25 okt, 2019 20:36
Het lijkt erop dat de brug is aangelegd voor de Italiaanse HSL, en er is inderdaad een omleiding aangelegd.
Maar voor het mooie hadden ze wel een stuk asfalt op kunnen breken.
https://www.google.com/maps/@45.0502833 ... 312!8i6656
Je zal daar 's nachts maar fietsen niet wetende dat je even het ernaast liggende pad had moeten pakken.
Leon schreef:
vr 25 okt, 2019 21:35
Gisteren. Het kost me toch elke keer weer moeite om hier voorbij te fietsen. In de buurt van Visé.
Afbeelding
Ja, het lijkt me wel duidelijk dat de wegbeheerder vindt dat je daar moet stoppen. Als je zelfs maar een klein beetje religieus bent, doe je dat dan.
Maar waarom? Er lijkt links van de weg een fietspad te liggen.
Het is naar alle waarschijnlijkheid niet voor ons fietsers maar voor de automoblisten bedoeld, die hebben blijkbaar links en rechts van de weg borden nodig om ze er op attent te maken dat ze niet op zitten te letten. (schijnt bij velen automatisch te gebeuren als ze instappen) :wink:
839536098_b09fcdb874_o.jpg
Filippijnen Cebu
Ja, al die tricycles, al dan niet gemotoriseerd, hebben dergelijke religieuze teksten. De mooist vond ik: “dont get to close to me, get closer to God”
Als je ziet hoe daar wordt gereden, is het wellicht ook een vorm van verzekering...
Wat een goed idee: chips in het koelvak!

Bijlagen

Bankje

Bijlagen

Onlangs aangetroffen in Polen: een heuse spoorwegovergang voor een oprit naar een huis.

Afbeelding

Ik was me er niet van bewust dat er een spoorweg in de buurt was, dus ging ik even goed kijken wat ik hier aantrof: misschien wel de kortste spoorlijn ter wereld, met een lengte van circa 10 meter.

Afbeelding
Ergens in Italie, op mijn tocht naar Rome.
97D754D7-863D-4ACB-81DA-E479FBEC4673.jpeg
Mijn zwager ging en stukje fietsen. Ik weet niet precies waar, maar ergens in een rondje van 50 km rondom Almere...
32F31A6D-4A6D-4F20-B91A-E6C411DC4232.jpeg
Ook met de fiets kan de sleurhut mee.

Bijlagen

keesswart schreef:
do 14 nov, 2019 13:42
Ik was me er niet van bewust dat er een spoorweg in de buurt was, dus ging ik even goed kijken wat ik hier aantrof: misschien wel de kortste spoorlijn ter wereld, met een lengte van circa 10 meter.
Er ligt misschien een nog korter spoorlijntje: in de buurt van Waterhuizen (Gr.) staat een huis waarvan de tuin volgestouwd is met herinneringen aan het spoorwegverleden, zoals seinpalen en wat zoal meer. De kop van een Hondekop-trein. Er staat zelfs een „Sik"-locomotief op rails. Dit is hier:
https://www.google.nl/maps/@53.1856816, ... a=!3m1!1e3
wam schreef:
ma 18 nov, 2019 17:43
Ook met de fiets kan de sleurhut mee.
Nadelig als het erg hard waait.
Polling schreef:
ma 18 nov, 2019 15:29
Mijn zwager ging en stukje fietsen. Ik weet niet precies waar, maar ergens in een rondje van 50 km rondom Almere.
Doe eens mee aan Raad plaatje!