Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 520 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

36038 berichten
Volgens mij gaat het om een kunstwerk in de Wilhelminapolder even boven Goes, en is het dus ook de televisietoren van Goes.
De exacte locatie bepalen is me nog niet gelukt.
Er staan er meerdere boven Goes maar de deze zie ik ook (nog) niet op streetview dus ik reken hem goed.
Wel te zien met satellite hier.
Ik vroeg me af wat voor dingen het waren, kunst dus. Bedankt Peter voor het vinden.
De Streetview-beelden rond de Wilhelminapolder zijn volgens mij te oud om te beelden te kunnen tonen, en daarnaast te mistig om de orientatie van de TV-mast te kunnen gebruiken.

Volgende zoekplaatje wordt vanavond pas, zo eerst koken. (Laat ik ook eens een huishoudelijke mededeling doen)
Het kan nu alvast wel, ik hoef alleen maar de restanten van gisteren in de oven te doen. :-)

De nieuwe raadplaat: welke plaats zien we, en waar is de foto genomen?
P1000415.JPG
Was even vergeten: hier is het kunstwerk en de toren wel zien.
Weer een onscherpe foto: ook vroeg in de ochtend?
nicolevelo schreef:
do 14 nov, 2019 19:06
Bedoel je die van mij? Dat valt toch wel mee? Heb je er wel op geklikt om hem groter te maken?
(Is wel met een TZ200 gemaakt, dus je liet me wel even schrikken. :-) )
Het was trouwens om kwart voor vier 's middags.
PeterVanRijn schreef:
do 14 nov, 2019 17:38
Het kan nu alvast wel, ik hoef alleen maar de restanten van gisteren in de oven te doen. :-)

P1000415.JPG
Zo te zien zijn het achtergevels van huizen met erachter een doorgaande straat. Een driesprong in de vaarwegen. De steiger rechts zou op een brug of sluis wijzen. Dat wordt zoeken....
Naar mijn gevoel in het midden van Nederland.
Gezien de stand van de zon naar het noorden gefotografeerd. Als de tijdsaanduiding tenminste klopt.
PeterVanRijn schreef:
do 14 nov, 2019 19:24
nicolevelo schreef:
do 14 nov, 2019 19:06
Bedoel je die van mij? Dat valt toch wel mee? Heb je er wel op geklikt om hem groter te maken?
(Is wel met een TZ200 gemaakt, dus je liet me wel even schrikken. :-) )
Het was trouwens om kwart voor vier 's middags.
Ik had de foto op de WF pagina rechtsreeks uitvergroot, dat blijft onscherp. Nu zie ik dat het beter is te klikken op de foto zodat deze op een andere pagina opent. Maar euh, dat informatiepaneel links achter is toch wel erg wazig... en die wil ik nu net graag lezen.
nicolevelo schreef:
do 14 nov, 2019 20:03

Ik had de foto op de WF pagina rechtsreeks uitvergroot, dat blijft onscherp. Nu zie ik dat het beter is te klikken op de foto zodat deze op een andere pagina opent.
Pff, je hebt me gerustgesteld. :-)
Maar euh, dat informatiepaneel links achter is toch wel erg wazig... en die wil ik nu net graag lezen.
Als het niet wazig was geweest had ik het wel wazig gemaakt. Het is niet de bedoeling dat je rechtstreeks op de foto kan aflezen waar het is.
Er staat: "Dit bord kostte 1474 euro en 67 cent, alleen om u te vertellen dat we blij zijn dat hier een stelletje bevers zit, en tevens om het uitzicht vanaf het bankje te verpesten", of zoiets. Maar dat is niet zo nuttig om de lokatie te vinden denk ik.
renel schreef:
do 14 nov, 2019 17:11
Er staan er meerdere boven Goes maar de deze zie ik ook (nog) niet op streetview dus ik reken hem goed.
....
Voor mij ligt het tempo van "Raad plaatje" veel en veel te hoog.
Ik vind het prettig om het plaatje, na het raden, nog eens te bestuderen.
Vooral omdat ik de goedkeurende verklaring van @renel onbevredigend vond.

Het kunstwerk op het plaatje is onderdeel van een reeks.
kunst2.jpg
kunst2.jpg (39.76 KiB) 2844 keer bekeken
Meer informatie op http://www.kmwp.nl/over-ons/land-art-polder-peil/
Leon schreef:
di 12 nov, 2019 22:39
willem.m schreef:
di 12 nov, 2019 22:29
21 Meistraat
https://maps.app.goo.gl/LxbVgnPv8CZRv9ph7
Goed gevonden. Jij bent.
Onderstaand de echte foto. Toen ik de foto maakte waren de letters nog niet rood, maar minder opvallend.
Begrijp ik het goed dat we toch maar moeten blijven bij foto's waar hoogstends de wegwijzers of de naam van het gebouw is weggephotoshopt?
Het was maar een idee van mij om er minder raad praatje van te maken en ik had JanH min of meer beloofd een foto van een blinde muur te plaatsen.
Afbeelding
Leon, je bent erin geslaagd een boeiende raadselfoto te maken van het lelijkste cultuurgebouw van Antwerpen (Antwerpen telt een 40-tal cultuurhuizen en er zijn prachtige gebouwen bij). Deze Koninklijke Nederlandse Schouwburg (‘t KNS) was overigens wel jaren ‘70 architectuur en in 1980 geopend. Wel stom dat ik het niet herkende want ik fiets er vaak langs ;-).
nicolevelo schreef:
do 14 nov, 2019 21:29
. Deze Koninklijke Nederlandse Schouwburg (‘t KNS) was overigens wel jaren ‘70 architectuur en in 1980 geopend. Wel stom dat ik het niet herkende want ik fiets er vaak langs ;-).
Sorry, ik was uitgegaan van Wikipedia waar staat dat de werken werden gestart in 1968, aannemende dat de architect dan klaar was. Maar misschien had hij die muur toen nog niet getekend en werd dat een klusje in de jaren 70.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stadssc ... _Antwerpen

Het is me ook wel vaker opgevallen dat het voor mij gemakkelijker is om interessante foto's te maken in een voor mijzelf vreemde omgeving dan in een bekende.
spoorzoeker schreef:
do 14 nov, 2019 20:49
renel schreef:
do 14 nov, 2019 17:11
....
Voor mij ligt het tempo van "Raad plaatje" veel en veel te hoog.
Ik vind het prettig om het plaatje, na het raden, nog eens te bestuderen.
Vooral omdat ik de goedkeurende verklaring van @renel onbevredigend vond.
Ik vind het altijd lastig in te schatten hoe snel een plaatje geraden wordt. Vandaag plaatste ik een plaatje van Avignon dat ik zelf niet snel kon vinden met mijn favoriete zoekmachines, het was wel in 10 minuten geraden. Van de andere kant is het ook wel weer lastig een foto te plaatsen waarop je mensen selfies ziet maken die niet meteen naar boven komt met de bekende zoekmachines. ;)
Het bestuderen van een geraden plaatje mag je zo lang over doen als je wilt.
Het antwoord op de foto bij Goes was binnen de marge dus gewoon goedgekeurd.
Het kunstwerk op het plaatje is onderdeel van een reeks.
kunst2.jpg
Meer informatie op http://www.kmwp.nl/over-ons/land-art-polder-peil/
Mooi overzicht. Zeeland is ook leuk voor b.v. een weekend of midweek fietsen.
PeterVanRijn schreef:
Ik heb hier een kaart voor me met alle bevaarbare waterwegen in Nederland en Belgie.
Ik heb alle? driesprongen bekeken in GoogleMaps.

Ik twijfel nu of het remmingwerk rechts op de foto wel toegang geeft tot een schutsluis.
Ik kan de robuuste uitvoering van het remmingwerk ook niet rijmen met het meanderende karakter van het vaarwater met veel riet en geen betonning.

Het water op de achtergrond lijkt me nog steeds een vaarwater.
Het waterpeil wisselt, maar ik kan niet zien of dat met een getijdebeweging of regenval van doen heeft.

Links voor het witte huis staat een object dat ik niet kan plaatsen.
Het lijkt op een keet bij een veerstoep voor een voetgangerspontje.

Edit na reactie van Martin hieronder:
Als we naar het noorden kijken, zou de zee links kunnen liggen, en kan je groene tonnen aan onze zijde van het vaarwater kunnen verwachten.
We zien dan ook een groene lichtopstand aan onze kant.
Maar een schip dat een haven of een nevenvaarwater invaart het groene licht aan stuurboord.
In die zin kan ik de groene lichtopstand op de foto niet begrijpen.
spoorzoeker schreef:
za 16 nov, 2019 14:12
PeterVanRijn schreef:
Ik heb hier een kaart voor me met alle bevaarbare waterwegen in Nederland en Belgie.
Ik heb alle? driesprongen bekeken in GoogleMaps.

Ik twijfel nu of het remmingwerk rechts op de foto wel toegang geeft tot een schutsluis.
Ik kan de robuuste uitvoering van het remmingwerk ook niet rijmen met het meanderende karakter van het vaarwater met veel riet en geen betonning.

Het water op de achtergrond lijkt me nog steeds een vaarwater.
Het waterpeil wisselt, maar ik kan niet zien of dat met een getijdebeweging of regenval van doen heeft.

Links voor het witte huis staat een object dat ik niet kan plaatsen.
Het lijkt op een keet bij een veerstoep voor een voetgangerspontje.
Ik vraag me af wat op het grijze bord rechts aan het steigerwerk staat afgebeeld of geschreven.
Een anker met schuine rode lijn erdoor? Ik zie wel iets van een groene bebakening op de rechter hoek van de vaarwegen. Links op de hoek een scheve paal met een lichtblauw driehoekig bord.
Ik ben dit weekend niet tot heel veel reactie in staat, maar even snel dan.
Je kijkt inderdaad min of meer naar het noorden, en linksaf is richting zee.
Het remmingwerk (ik wist niet dat het zo heette maar ik neem het aan) hoort bij een sluis(je).
Op Google Maps zie je die niet, maar op de satelietfoto wel.
PeterVanRijn schreef:
za 16 nov, 2019 23:15
Ik ben dit weekend niet tot heel veel reactie in staat, maar even snel dan.
Je kijkt inderdaad min of meer naar het noorden, en linksaf is richting zee.
Het remmingwerk (ik wist niet dat het zo heette maar ik neem het aan) hoort bij een sluis(je).
Op Google Maps zie je die niet, maar op de satelietfoto wel.
Meuh, ik heb overal gezocht naar de vaarwegen die naar zee leiden. Hele omgevingen van Harlingen, Stavoren, Lemmer, Hasselt, de hele Oude Rijn gevolgd, evenals de Hollandsche IJssel, niks gevonden. De eilanden Voorne-Putten en de Beijerlanden ook. Ik denk dat ik zo'n plaatje niet meer onder de grote rivieren zal verwachten. :?
Het is een zijkanaal van het Noordzeekanaal volgens mij :!: twijfel