Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 37 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
IMG_1764.jpg
Deze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

Niks mis mee, Deore groep uitgezonderd Tektro remgrepen, lineair pullls en Giant naven, verder staat werkelijk op elk onderdeel Giant;-P.

Ik veranderde een paar onderdelen: Brooks B17 narrow zadel, Schwalbe Marathon plus 700x25c banden en UDR een Blackburn crossrack, Ergon grips, Shimano SPD pedalen.

De fiets kan zo mee als licht reisfiets.

Volgend voorjaar een setje Panaraser Pasela TG uit het bekende magazijn te Kielwindeweer. Over de bandenvoorkeur, goede tweede een setje Schwalbe Marathon Supreme of zijn er meer opties?
Op de C15 velg past max 32 mm.

/J
J de Groote schreef:
vr 15 nov, 2019 22:12
IMG_1764.jpgDeze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

Niks mis mee, Deore groep uitgezonderd Tektro remgrepen, lineair pullls en Giant naven, verder staat werkelijk op elk onderdeel Giant;-P.

Ik veranderde een paar onderdelen: Brooks B17 narrow zadel, Schwalbe Marathon plus 700x25c banden en UDR een Blackburn crossrack, Ergon grips, Shimano SPD pedalen.

De fiets kan zo mee als licht reisfiets.

Volgend voorjaar een setje Panaraser Pasela TG uit het bekende magazijn te Kielwindeweer. Over de bandenvoorkeur, goede tweede een setje Schwalbe Marathon Supreme of zijn er meer opties?
Op de C15 velg past max 32 mm.

/J
Mooie fiets. Heb ooit een Giant racefiets gehad, en het frame was excellent (maar had helaas niet de juiste geometrie voor mij).
Let wel op de wielen, ik had na 10 000 kilometer een probleem met de velgen. Maar dat kan ook gewoon pech geweest zijn.
Het vervangen van de banden was een heel goed idee, vermoed ik. Wat Giant met mijn fiets meegaf, was waardeloos.
Cumulus X lite 200 slaapzak!

Geen idee alleen hoe ik het in godsnaam in de bijgeleverde stuffsack krijg,die lijkt me echt te klein.
Dat dacht ik de eerste keer ook, heb zelfs bij Cumulus een grotere gevraagd en gekregen. Maar uiteindelijk past de slaapzak prima in het mee geleverde zakje.
J de Groote schreef:
vr 15 nov, 2019 22:12
IMG_1764.jpgDeze kale Giant uit 2014 vond ik een paar weken geleden dik onder het stof spik-slinter-nieuw bij de lokale FM, mocht voor de helft van de originele prijs mee.

Niks mis mee, Deore groep uitgezonderd Tektro remgrepen, lineair pullls en Giant naven, verder staat werkelijk op elk onderdeel Giant;-P.

Ik veranderde een paar onderdelen: Brooks B17 narrow zadel, Schwalbe Marathon plus 700x25c banden en UDR een Blackburn crossrack, Ergon grips, Shimano SPD pedalen.

De fiets kan zo mee als licht reisfiets.

Volgend voorjaar een setje Panaraser Pasela TG uit het bekende magazijn te Kielwindeweer. Over de bandenvoorkeur, goede tweede een setje Schwalbe Marathon Supreme of zijn er meer opties?
Op de C15 velg past max 32 mm.

/J
Mooie fiets! Ik heb nog Supreme's liggen in 32mm, hebben? Zijn nieuw en alleen gemonteerd geweest, niet op gereden. Doe maar een pb :wink:
Zo de werkplaats krijgt langzaam aan vorm;
CEB1B771-9AE7-40D7-A922-ACD75007E28C.jpeg
Park Tool TS-6 op de kop getikt, mis nog een assteun, maar Park Tool had die nog op voorraad, ondanks dat dit model al 20 jaar uit de verkoop is - geweldig bedrijf!
Mooi stuk 50mm multiplex eronder, het stuk rechts heb ik de hoeken van afgerond met de vijl en dat wordt uitgehold om een bak voor de spaaknippels te worden.

En het eerste project komt er dus ook al aan - een nieuw achterwiel voor de Koga van vrouwlief, dat wiel moet in de toekomst mee naar een volgende fiets, met schijfremmen, dus vandaar de keuze voor discnaaf en velg met remvlak;
F62BF66F-F18F-4AC4-9777-5BD31FD277FA.jpeg
Halo SD6 48 gats naaf, zelfde heb ik tot grote tevredenheid in m’n Big Dummy zitten, was eigenlijk uit het assortiment gehaald maar ze hadden er weer 1 op voorraad, snel besteld!
308DDA6A-C7AC-4A4C-AEC1-C25B85D4A299.jpeg
Exal SP19 velg, 48 gats, dubbel gebust (via Marten Gerritsen verkregen)

Spaken en gereedschap onderweg, vrouwlief is op zoek naar een leerbedrijf voor haar opleiding fietsenmaker :D
mooi! strakke werkbank/werkplek! :D :!:
hoogframe schreef:
vr 27 dec, 2019 19:47
mooi! strakke werkbank/werkplek! :D :!:
Dankje! Alle zooi staat links van de foto :roll:
Afgelopen week mijn op maat gemaakte stuurtas (en 2x feedbag) van TimTas thuis gekregen. In de kerstvakantie ben ik naar Den Bosch gegaan en heb met Jean Michel doorgesproken wat ik graag wilde - een tas geschikt voor mijn bridge camera en wat los spul die geschikt is om onder een Jones bar te hangen.
Samen materiaal uitgezocht, mijn wensen lijstje achtergelaten:
Hoofdcompartiment:
- Afmeting 30x 18x 15cm (lxbxh)
- Sluiting zijkanten - beide kanten te openen - rolsluiting (had gedacht een rits maar dat was niet mogelijk i.v.m. de ruimte)
- 2x Zakje op de voorkant - sluiting d.m.v. gesp
- Extra versteviging onder- + achter kant (kant balhoofd)
- D.m.v. tussenstuk (flexibel) het middenstuk in 2en te delen
- Volledig waterdicht
- Achterkant (balhoofdkant extra rubber te plaatsen i.v.m. stoten)
- Mogelijkheid tot bevestigen van een draagriem – via bovenkant tas
- Extra stukje band op de bovenkant van de tas – bevestigen fietscomputer
- Kleur zwart of antraciet
- 2x feedbag - eventueel ook te bevestigen aan de tas (openen/ sluiten d.m.v. elastieken snelsluiting)

Onder de tas zou ik eventueel nog een kleine roltas/ drybag kunnen gespen want ook daar zitten bevestigingsmogelijkheden.

Gisteren heb ik hem aan de fiets gehangen en het past precies. Top! Moet wel de remkabels een stukje langer laten maken maar dit is geen verrassing - had ik al verwacht - zodat ik makkelijker de zijkanten kan openen/ sluiten. De tas hangt nu vrij onder het stuur en ik verwacht eigenlijk niet dat ik tussen balhoofd en tas nog een stukje rubber moet plaatsen. Voor de camera is dit vrij hangen super - kan mooi alle trillingen absorberen.

Kwalitatief kan ik natuurlijk nog niet veel zeggen maar was wel blij verrast met hoe degelijk het eruit ziet. Qua gewicht schilt het bijna 100% met mijn Arkel L stuurtas (die niet op de Jones bar past) vandaar deze laten maken. Doch als ik Willem mag geloven dan zit het met de kwaliteit/ stevigheid helemaal goed - kon de link naar de de review van Willem niet vinden anders had ik dit daaronder geplaatst. Ook de feedbags zien er goed uit - ga wel de klittenbandbandjes wat langer maken want die zijn voor mijn balhoofdbuis wat aan de krappe kant. De feedbags openen en sluiten makkelijk en onderin zit een gaatje om eventueel water door te laten zodat er geen water in kan blijven staan.

Hieronder de foto's die ik gisteren heb genomen van hoe het er uit ziet.

Bijlagen

Smartphone test, hoe verhoudt dit zich tot de Garmin als dedicated GPS?
Wordt dit de ondergang van de Openfietsmap of is er nog hoop? :wink:

Ik ben alhier nieuw, hoi, en voor mij is mijn fiets ook nieuw.

De Giant Toughroad staat aan de beginfase van de opbouw tot alleskunner. Van gravelpaden tot aan bepakt Nederland door. Sommige trips met 2 dochters in mijn kielzog. En uiteindelijk de 100cols tocht

(Zijn voorganger, een Cube Hyd hield het 17 jaar uit tot dat ie brak dus ik heb goede hoop op een lange relatie 8) )

6155CE70-E566-4461-8D7D-4136E817BF72.jpeg
DeFiets schreef:
ma 03 feb, 2020 21:30
De Giant Toughroad staat aan de beginfase van de opbouw tot alleskunner. Van gravelpaden tot aan bepakt Nederland door. Sommige trips met 2 dochters in mijn kielzog. En uiteindelijk de 100cols tocht
Ben benieuwd naar de opbouw. Eigen topicje tegen die tijd? :)
DeFiets schreef:
ma 03 feb, 2020 21:30
Ik ben alhier nieuw, hoi, en voor mij is mijn fiets ook nieuw.
Welkom op het forum, en veel leesplezier gewenst! Deze draad is eigenlijk meer bedoeld voor nieuwe aanwinsten in de zin van onderdelen, accessoires, en kampeeruitrusting. Weet je wat?
De Giant Toughroad staat aan de beginfase van de opbouw tot alleskunner.
Als je fiets eenmaal vakantiefiets geworden is, zet dan gewoon óók nog een plaatje in Post eens een foto van je vakantiefiets! ;)

Groetjes,

Carl
Afbeelding
Charge Spoon zadel.
DeFiets schreef:
ma 03 feb, 2020 21:30
...hoi...
Welkom, en dat je maar veel mooie kilometers mag maken op je nieuwe fiets!

Groet,
Tom.
Dank voor jullie reacties.
Reactie op de tas van Inge. ( ik snap nog steeds niet hoe ik een reactie van iemand anders kan kopiëren :( )
De op maat gemaakte tas ziet er echt mooi uit.
Benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen.

Gr Anja
dijken63 schreef:
di 04 feb, 2020 19:35
( ik snap nog steeds niet hoe ik een reactie van iemand anders kan kopiëren :( )
Door in dat bericht op de quotje-knop rechtsboven te klikken.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (15.49 KiB) 2084 keer bekeken
Poppink schreef:
di 04 feb, 2020 00:33
Charge Spoon zadel
En ... kan je er nog iets meer over melden ?

Wat zijn de maten en overige eigenschappen ... en bevalt ie ?
dijken63 schreef:
di 04 feb, 2020 19:35
Reactie op de tas van Inge. ( ik snap nog steeds niet hoe ik een reactie van iemand anders kan kopiëren :( )
De op maat gemaakte tas ziet er echt mooi uit.
Benieuwd hoe hij in de praktijk gaat bevallen.

Gr Anja
Ga je véél plezier van hebben, Inge! Zag m al op instagram. Heb ongeveer dezelfde tas, maar dan op maat voor mijn smallere dropbar.
Bij mij gaat een complete tent en slaapzak in het hoofdvak. In de feedbags zitten bidonnen. Kan ik ook een fullframebag gebruiken.

Mijn laatste aanwinst:
Een stalen voorvork en nieuwe coating voor mijn WiND.
744B4A28-0CFA-48C5-A71C-467BCE78F4EA.jpeg