"Water bestaat voor tweederde uit waterstof, een extreem brandbaar gas. Het bestaat voor eenderde uit pure zuurstof, super corrosief. De combinatie, dihydrogeniumoxide, eist jaarlijks tienduizenden levens over de hele wereld.".
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:"Water bestaat voor tweederde uit waterstof, een extreem brandbaar gas. Het bestaat voor eenderde uit pure zuurstof, super corrosief. De combinatie, dihydrogeniumoxide, eist jaarlijks tienduizenden levens over de hele wereld.".
Nee, olivijn reageert met CO2 en legt het vast. De oplossing voor het stikstofprobleem is minder vee (Nederland produceert voornamelijk voor de export), minder autorijden en minder industriële uitstoot.
Over de tweede vraag: die kun je beter formuleren als "Wat is de manier om er deze keer weer onder uit te komen?" Het stikstofprobleem is namelijk al een halve eeuw bekend. Steeds weer is er een "oplossing" bedacht die het probleem uiteindelijk niet oploste. Anders was het immers wel weggebleven. Helaas voor de milieutegenstanders wordt het wel steeds moeilijker om iets nieuws te verzinnen. Uiteraard krijgt een ander daarvan de schuld.
Stikstof doet twee dingen:
Mijn achterliggende, en in jouw ogen vast nog veel dommere vraag is of het 'stikstofprobleem' als ultieme reden kan worden aangevoerd voor een vertrek van NL uit de EU. Dus niet of dat zinnig of überhaupt haalbaar is, maar of populistische partijen hier via eenvoudige framing (trade-off tussen 1. werkgelegenheid en vrijheid vs 2. klimaatbemoeizucht en Brussel) enorm op gaan cashen bij de komende verkiezingen. Ik durf daar best wat geld op in te zetten.Leon schreef: ↑vr 01 nov, 2019 11:55... "Wat is de manier om er deze keer weer onder uit te komen?" Het stikstofprobleem is namelijk al een halve eeuw bekend. Steeds weer is er een "oplossing" bedacht die het probleem uiteindelijk niet oploste. Anders was het immers wel weggebleven. Helaas voor de milieutegenstanders wordt het wel steeds moeilijker om iets nieuws te verzinnen. Uiteraard krijgt een ander daarvan de schuld.
Zij zullen alles aangrijpen om vertrek uit de EU aan te kaarten. Of het nou stikstof is of iets anders. We "moeten" niks van de EU, we hebben er zelf mee ingestemd. Bovendien is de vraag of we dit land een beetje leefbaar willen houden of niet.willem.m schreef: ↑vr 01 nov, 2019 12:20Mijn achterliggende, en in jouw ogen vast nog veel dommere vraag is of het 'stikstofprobleem' als ultieme reden kan worden aangevoerd voor een vertrek van NL uit de EU. Dus niet of dat zinnig of überhaupt haalbaar is, maar of populistische partijen hier via eenvoudige framing (trade-off tussen 1. werkgelegenheid en vrijheid vs 2. klimaatbemoeizucht en Brussel) enorm op gaan cashen bij de komende verkiezingen. Ik durf daar best wat geld op in te zetten.
Dat heb ik nooit geweten, daar wordt in de media met geen woord over gerept.
In de Verenigde Staten drijven de cowboys hun kuddes voort over onmeetbaar lijkende stukken grond. In Nederland hebben we geen cowboys, daarvoor is onze ruimte te klein. Alles in ons kleine, dichtbevolkte landje met 17 miljoenen inwoners zit opgepropt op elkaar.Martin E. van Doornik schreef: ↑vr 01 nov, 2019 13:10Dat heb ik nooit geweten, daar wordt in de media met geen woord over gerept.
Dat verklaart nu een boel. Toch best schrikken.
Maar die meneer van de Raad van State die dat bedacht heeft, heeft zich de woede van de boeren, bouwvakkers en zo meer op zijn hals gehaald. Nederland bijna op slot gooien. Als ik hem was, zou ik op straat steeds over m'n schouder kijken....
En praat men daar in Amerika ook over hetzelfde stikstofprobleem? Bijvoorbeeld van die grote ranches met enorme kuddes vee en cowboys.... Ik zie Trump al aankomen.
cdwy01_slide7.jpg
Het zal een oplettende lezer meteen opvallen dat een kip in deze gegevens even zwaar meetelt als een melkkoe. Ik weet niet in welke richting de lijstjes gaan als je een meer realistische eenheid van hoeveelheid vee toepast, maar een klont boter op hun hoofd hebben de schrijvers hier wel.Ligsporter schreef: ↑vr 01 nov, 2019 13:37Nederland heeft de hoogste veedichtheid ter wereld. De VS staat niet eens in de top 20.
https://nieuwscheckers.nl/nieuwschecker ... erekening/