Ook bij V&D, maar dan voor € 5,-:
Alle remmen los : fietsen langs de kust van Engeland / Josie Dew
("eerste helft van de vertaling van de oorspronkelijke engelse uitgave Slow coast home")
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Geen probleem hoor. Voor alle bieblezers: je plaaatselijke bibliotheek kan het bestellen bij NBD-Biblion. (Heeft me nog de nodige moeite gekost.)Roald schreef:het vergroot niet echt de omzet van je boeken, maar wel een groter leespubliek misschien, je boek Afstand staat in bestelling bij de leverancier van de bieb
noorderlicht schreef:Krijgt de auteur weliswaar geen royalties, maar dan heeft-ie wel weer recht op een leenvergoeding....
groet
Ronald
(die inderdaad bibliothecaris is).
Klopt Eric, zou ik aan Pirola kunnen vragen, maar iedere uitgever hanteert andere normen. Kostprijs kan zijn "alleen de echte drukkosten" of "drukkosten + gemaakte onkosten (rente, opslag etc)" of "noem maar op". Maar ik begrijp dat je ze tegen drukkosten kon overnemen, da's netjes.Eric Schuijt schreef:Nou, Michael dat zou je ook aan Pirola kunnen vragen En gefeliciteerd met de mooie nieuwe uitgave van de Hanzeroute. Wanneer volgen de andere delen?
Nou in het geval van mijn laatste boek werden er iets van 3000 exemplaren van gedrukt en de prijs was iets van €2,50 per stuk (ex. btw). Een oplage van 2000 zou dan iets kosten van € 3,20 per stuk en een van 1000 € 5,- per stuk. Deze oplagebedragen zijn indicatief. Tegenwoordig kun je ook goedkoop boeken in China of in Oost-europa laten drukken. Maar ach, dat is net als kopen via Ebay of Marktplaats, garantie en aansprakelijkheid is lastig.
Uit het standaard contract van een 'niet nader te noemen Uitgever' :Klopt Eric, zou ik aan Pirola kunnen vragen, maar iedere uitgever hanteert andere normen. Kostprijs kan zijn "alleen de echte drukkosten" of "drukkosten + gemaakte onkosten (rente,