Ik heb hier een rohloff naaf met serienummer 7xxx die lekt. Zeer vervelend omdat de remschijf vettig wordt. Ik heb de naaf al eens gedemonteerd om de lagers en dichtingen te vervangen. Enkel de hoofdas heb ik toen niet gedemonteerd. Na verder onderzoek blijkt de lekkage te komen vanuit de as. Gisteren de naaf volledig gedemonteerd. Echter is de dichting nr 45 volledig kapt. Ze valt volledig uit elkaar. Ik kan niet meer uitmaken welk soor dichting dit is.
Weet iemand welke dichting hier gebruikt wordt? Een O-ring? Een V-ring? Of moet ik gewoon zelf een stukje NBR rubber nemen? Zoja welke dikte?
Alle dichtingen en lagers zijn gemakkelijk te krijgen. Ik kan juist geen dichting vinden die zou kunnen dienen als de dichting nummer 45.
uitkijkende naar een reactie.
Weet iemand welke dichting hier gebruikt wordt? Een O-ring? Een V-ring? Of moet ik gewoon zelf een stukje NBR rubber nemen? Zoja welke dikte?
Alle dichtingen en lagers zijn gemakkelijk te krijgen. Ik kan juist geen dichting vinden die zou kunnen dienen als de dichting nummer 45.
uitkijkende naar een reactie.