In april 2015 heb ik voor het Centraal Station van Amsterdam gestaan, in november 2018 nog een keer en gisteren (24 oktober 2019) ook weer. Het gaat om de brug tussen het station en het Damrak. Het lijkt wel een jarenlang durende bouwput zonder dat ik wat vooruitgang heb gezien. Al die trams die daar langs elkaar rijden en dan de hordes toeristen die met honderden tegelijk de stad in wilden gaan. Aan de ene kant hoorde ik het geklikklak van de trams over de rails, aan de andere kant hoorde ik het geklikklak van de rolkoffers. Schreeuwende verkeersbegeleiders in gele hesjes met bouwhelmen op de hoofden probeerden alles in het gareel te houden. Ik was op mijn fiets naar het station maar er was geen doorkomen aan. Wat een puinzooi. Dan heb ik maar via de Sint Nicolaaskerk omgefietst, de oostelijke toegang was ook niet makkelijk, want veel trams stopten spontaan midden op straat zonder een obstakel voor zich en versperden mijn aankomst. Wanneer wordt dit alles opgelost? Slaapt de overheid soms weer? Gelukkig heb ik mijn trein wel op tijd kunnen halen.