Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wintertrektocht 2007 - Forum Wereldfietser

Wintertrektocht 2007

3 januari 2007 UPDATE: ER IS EEN WIJZIGING IN HET PROGRAMMA, zie onderstaand bericht:

In het weekend van 12-13-14 januari 2007 is het weer zover, de WINTERTREKTOCHT vindt dan plaats!!

De 1e fietstrektocht in het nieuwe jaar…….met de traditionele glühwein!

Startpunt: station Weert ( op vrijdagmiddag én zaterdagmorgen!!)

Te bereiken:

per trein: naar station Weert ( zie www.ns.nl )

per auto: (als men naar de mini-camping “De Riet” te Nederweert-eind gaat).Vanuit Eindhoven de A2 richting Maastricht, afslag Nederweert (nr.39). Vervolgens Links af en dan rechtdoor rijden tot aan de rotonde, hier ga je rechtsaf en vervolgens de 2e weg links. Daarna rechtdoor rijden tot aan het 3e kruispunt (incl. T-splitsing). Hier ga je links af (staat met bordje aangegeven) en dan na ±- 200m is het gelegen aan de rechterkant.

Wanneer: Vanaf vrijdagmiddag vertrekken we. Als je alleen op zaterdag óf zondag wilt komen kan dat uiteraard ook.

vrijdagmiddag 12 januari:
13.00 uur: samenkomst station Weert.
korte fietstocht (± 40-50 km) in de omgeving.± 16-17.00 uur: aankomst camping.
avond: eigen potje koken. Pannetje en gasstel meenemen.
Vrijdag: mini-camping “De Riet”, De riet 8, 6034 RM Nederweert-Eind
TEL. 0495.633415 MOB. 06.53354886
www.minicampingderiet.nl
Er is een “slecht weer” accommodatie.

zaterdag 13 januari:
10.00 uur: start station Weert route, omgeving Limburg en België. (± 60-65 km)
± 16-17.00 uur: aankomst camping.avond: eigen potje koken.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om in een restaurant te gaan eten.

Zaterdag: Kamphuis “aan de Achelse Kluis” te Hamont-Achel te België.
Kluizerwijk 114, B-3930 Hamont-Achel (deelgemeente Achel)
Tel.(0032)-495-583-607
Men kan zowel in het kamphuis als buiten in tenten slapen

zondag 14 januari:
± 10.00 uur: korte tocht omgeving (N.Brabant) ± 40-50 km., richting station Eindhoven.

Kosten: alle kosten zoals kamperen, drinken/eten zijn voor eigen rekening.

Meer informatie: Anita mathijssen,tel. 0165-562144 e-mail: anitamathijssen@planet.nl

Minicamping 'De Riet' is gelegen in Nederweert-Eind een klein dorpje van 1600 inwoners in Midden Limburg. Hier zijn o.a. prachtige natuurgebieden te vinden. zoals het nationale natuurreservaat "De Groote Peel" (Ospel), een prachtig natuurgebied met een heel eigen flora en fauna, museum e.d. In de omgeving zijn ook diverse wandel-, fiets- en ruiterpaden te vinden en natuurlijk ook de limburgse vlaaien en gezelligheid. Zwembaden een speeltuin en winkelcentra binnen een afstand van ongeveer 4 km.

Kamphuis: de "Achelse Kluis". Het huis betreft een voormalige boerderij van begin vorige eeuw, primitief ingerichtHet omliggende perceel weiland van 1,2 ha grenst aan uitgestrekte wandelbossen. Deze weide kan gebruikt worden om eventueel bijkomende tenten te plaatsen..
Op 300 m. ervan is een beek gelegen en op 1km het natuurgebied rond het klooster "de Achelse Kluis".

Groet, Rena :wink:

YES!
Limburg!
Geweldig!
Count me in!

Froggy

[zeurmodus]
Is geen trektocht he ;)
[/zeurmodus]

[edit] Nu weet ik het ff niet, uit de beschrijving kan ik het niet echt halen omdat er maar 1 camping wordt beschreven. Er zijn echter elke dag andere "diner"-mogelijkheden dussss.....

Nah ja.. hier liever een trektocht iig :)

Klinkt goed !
Alleen is het mij niet duidelijk of we standplaats gaan fietsen of met bepakking rondtrekken waarbij mijn sterke voorkeur uit zou gaan naar het laatste !

Hoi Lars en anderen,
Anita heeft het weekend samengesteld, maar aangezien ze nu net in Marokko zit, kan ze het niet toelichten. Ik kan me bijv. wel voorstellen dat het niet gemakkelijk is geschikte campings te vinden in januari voor een groep Wereldfietsers (met criteria als: camping die uberhaupt open is, die tevens een slecht-weer-ruimte biedt, het liefst toch weer iets anders dan vorige keren). Maar zoals gezegd, heb even geduld, Anita komt hier zeker op terug.
Overigens zal het vast weer erg gezellig worden en zullen er mooie fietstochten worden gemaakt, daar gaat het uiteindelijk toch om, niet waar.

jim
Bibber bibber bibber,

Ik leg de dikke slaapzak alvast op de kachel. :shock:

Ik ga wel voor die panne(n)koek(en) op de zaterdagavond. :wink:

Groetje Eric
Internetsite WF schreef:Kamphuis: de "Achelse Kluis". Het huis betreft een voormalige boerderij van begin vorige eeuw, primitief ingerichtHet omliggende perceel weiland van 1,2 ha grenst aan uitgestrekte wandelbossen. Deze weide kan gebruikt worden om eventueel bijkomende tenten te plaatsen..
Het is inderdaad eenvoudig:
Afbeelding
Pas op: zoeken op internet naar Kamphuis "aan de achelse kluis" leidt naar een site (http://get.to/nulenstraat) die vervelende info aan je computer probeert te sturen. Met firefox browsend ging het goed, maar ik zou het niet met IE proberen!
Sorry, foutjes met plaatsen. Kan de beheerder dit verwijderen?
Sorry, foutjes met plaatsen. Kan de beheerder dit verwijderen?

3 januari 2007 UPDATE: ER IS EEN WIJZIGING IN HET PROGRAMMA, zie onderstaand bericht:

In het weekend van 12-13-14 januari 2007 is het weer zover, de WINTERTREKTOCHT vindt dan plaats!!

De 1e fietstrektocht in het nieuwe jaar…….met de traditionele glühwein!

Startpunt: station Weert ( op vrijdagmiddag én zaterdagmorgen!!)

Te bereiken:

per trein: naar station Weert ( zie www.ns.nl )

per auto: (als men naar de mini-camping “De Riet” te Nederweert-eind gaat).Vanuit Eindhoven de A2 richting Maastricht, afslag Nederweert (nr.39). Vervolgens Links af en dan rechtdoor rijden tot aan de rotonde, hier ga je rechtsaf en vervolgens de 2e weg links. Daarna rechtdoor rijden tot aan het 3e kruispunt (incl. T-splitsing). Hier ga je links af (staat met bordje aangegeven) en dan na ±- 200m is het gelegen aan de rechterkant.

Wanneer: Vanaf vrijdagmiddag vertrekken we. Als je alleen op zaterdag óf zondag wilt komen kan dat uiteraard ook.

vrijdagmiddag 12 januari:
13.00 uur: samenkomst station Weert.
korte fietstocht (± 40-50 km) in de omgeving.± 16-17.00 uur: aankomst camping.
avond: eigen potje koken. Pannetje en gasstel meenemen.
Vrijdag: mini-camping “De Riet”, De riet 8, 6034 RM Nederweert-Eind
TEL. 0495.633415 MOB. 06.53354886
www.minicampingderiet.nl
Er is een “slecht weer” accommodatie.

zaterdag 13 januari:
10.00 uur: start station Weert route, omgeving Limburg en België. (± 60-65 km)
± 16-17.00 uur: aankomst camping.avond: eigen potje koken.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om in een restaurant te gaan eten.

Zaterdag: Kamphuis “aan de Achelse Kluis” te Hamont-Achel te België.
Kluizerwijk 114, B-3930 Hamont-Achel (deelgemeente Achel)
Tel.(0032)-495-583-607
Men kan zowel in het kamphuis als buiten in tenten slapen

zondag 14 januari:
± 10.00 uur: korte tocht omgeving (N.Brabant) ± 40-50 km., richting station Eindhoven.

Kosten: alle kosten zoals kamperen, drinken/eten zijn voor eigen rekening.

Meer informatie: Anita mathijssen,tel. 0165-562144 e-mail: anitamathijssen@planet.nl

Minicamping 'De Riet' is gelegen in Nederweert-Eind een klein dorpje van 1600 inwoners in Midden Limburg. Hier zijn o.a. prachtige natuurgebieden te vinden. zoals het nationale natuurreservaat "De Groote Peel" (Ospel), een prachtig natuurgebied met een heel eigen flora en fauna, museum e.d. In de omgeving zijn ook diverse wandel-, fiets- en ruiterpaden te vinden en natuurlijk ook de limburgse vlaaien en gezelligheid. Zwembaden een speeltuin en winkelcentra binnen een afstand van ongeveer 4 km.

Kamphuis: de "Achelse Kluis". Het huis betreft een voormalige boerderij van begin vorige eeuw, primitief ingerichtHet omliggende perceel weiland van 1,2 ha grenst aan uitgestrekte wandelbossen. Deze weide kan gebruikt worden om eventueel bijkomende tenten te plaatsen..
Op 300 m. ervan is een beek gelegen en op 1km het natuurgebied rond het klooster "de Achelse Kluis".

Groet, Rena :wink:

In de Achelse Kluis is ook een trappistenbierbrouwerij. Een van de zeven kloosterbrouwerijen ter wereld die hun bier trappistenbier mogen noemen. Er is een proeflokaal. Bij het klooster is ook een kloosterwinkel (supermarkt). Deze is op zondag open.

Meer over de Achelse Kluis:
"Achelse Kluis
Officiëel is dit de Sint-Benedictusabdij. De religieuze functie van de plek, net over de Nederlandse grens, stamt uit 1656 toen katholieken in het protestantse Nederland hun godsdienst niet mochten uitoefenen in het openbaar. Zij weken uit naar deze locatie. In 1686 ontstond hier een gemeenschap van kluizenaars, vandaar de naam Achelse Kluis.
De huidige trappistenabdij werd gesticht in 1846. Na de Tweede Wereldoorlog is het klooster ingrijpend verbouwd en uitgebreid. Een dergelijke operatie is enkele jaren geleden herhaald: de landbouwgronden van het klooster werden natuurgebied en de voormalige kloosterhoeve kreeg een nieuwe functie.
Oorspronkelijk leefden de monniken vooral van de opbrengst van de kerkelijke landbouwgronden. Nu heeft de abdij een kloostersupermarkt (ook open op zondag), een religieuze kunstgalerie annex boekhandel en een herberg met een enorme feestzaal.
In de herberg kijk je uit op de trappistenbrouwerij, waar kostelijke biertjes worden gebrouwen. De Achelse Kluis ligt fraai in het groen. Helaas barst het er op zondag van de geparkeerde automobielen."

Dus zondag op tijd vertrekken!!!!


Helaas moet ik donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag lezingen geven Fietsen in Catalonie op de Vakantiebeurs in Utrecht.

uhhh, en wat betreft de wijziging, lees ik ergens over heen? ik zie niks nieuws...

Hi Roald,

In eerste instantie zouden we verzamelen op de camping te Nederweert, dat is nu station Weert geworden.

Daarnaast was er eerst maar 1 camping, waarvandaan de tochten zouden plaats vinden, omdat Anita geen andere camping kon vinden die open was.
Dat is haar inmiddels wel gelukt en dus wordt er de tweede nacht op een camping in Belgie geslapen. Dit zorgt er voor dat dit dus wederom een heuse trektocht wordt !!!

Groet, Rena :wink:

Jammer dat ik er niet bij kan zijn. Ik ben dan naar de Franse Alpen voor een wintersportreis. Achelse Kluis ken ik heel goed. Prima bier. Ik zal aan jullie denken.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl
schrijver van het boek fietsen langs brouwerijen (met o.a. de Achelse Kluis)

Helaas sluit de herberg van de Achelse Kluis in de wintermaanden om 17:00 uur. Op nog geen km van de Kluis is links langs de weg naar Achel café de Zaren met een aantal voortreffelijke bieren op de tap.

Inderdaad Bert,:D Dat is ook een bijkomend voordeel van onder de sterren slapen, er ontgaat je niets meer :wink:

Groet Ad

Voor degenen die maar 1 dag mee willen fietsen: De Achelse kluis ligt op ongeveer 15 max. 20 km van Weert af als je de kortste weg neemt, dus dat is zaterdagavond of zondag ochtend nog goed te befietsen.

Groet,
Freek

Een fraaie route van de Achelse Kluis naar Eindhoven-station via de knooppunten is 27 km. Je gaat over smalle paden door de bossen en over de hei. Je komt o.a. langs de hut van Mie Pils. Zie mijn gids FIETSEN BIJ DE ZUIDERBUREN. Een kortere, maar minder leuke, route naar Eindhoven is ook mogelijk via Valkenswaard.

Ik denk dat ik mijn fiets maar achterop de auto zet komende vrijdag, maar weet iemand wat de handigste plek is om hem neer te zetten, zodat ik er zondag weer makkelijk kan komen? Is dat op de camping of kan ik hem beter bij het station neerzetten?

Maakt niet uit lijkt mij, tussen Eindhoven en Weert is het maar een klein stukje treinen.

Vroeger kon je de auto gratis op het terrrein van de universiteit zetten in Eindhoven maar dat gaat dacht ik niet meer gratis (slagbomen).

Hoe het met parkeren in Weert is weet ik niet.