Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 35 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Het laatste :D maar da’s niet erg.
Shadow schreef:
za 05 okt, 2019 21:26
Het laatste :D maar da’s niet erg.
Jammer dat die bandenlichters geen kleurtje hebben, zwarte ben je soms snel kwijt in het gras. Als ze net zo goed zijn als die van Parktool (de blauwe) dan is het het overwegen nog waard.
_Peter_ schreef:
zo 06 okt, 2019 11:31
Shadow schreef:
za 05 okt, 2019 21:26
Het laatste :D maar da’s niet erg.
Jammer dat die bandenlichters geen kleurtje hebben, zwarte ben je soms snel kwijt in het gras. Als ze net zo goed zijn als die van Parktool (de blauwe) dan is het het overwegen nog waard.
Het gaat me met name om de ketting opener functie, maar schaf bij nader inzien toch maar een echte tang aan.
Dat lijkt me ook beter, de meeste kettingen geven nog steeds flink af, dus als je daarna eens je band eraf moet halen zijn je handen naar alle waarschijnlijkheid zwart omdat je vergeten bent ze schoon te maken. :wink:
Gelukje dat je bandenlichters al zwart zijn dan...
Shadow schreef:
zo 06 okt, 2019 15:45
Gelukje dat je bandenlichters al zwart zijn dan...
En de fietsbroek, het zadel en de handvatten ook....
Niet raar dat mijn moeder mij vroeger goed in de gaten hield als ik bezig was aan mijn fiets en dat ik daarna goed aan de slag ging met een borstel, zeep en stuk puimsteen.
Zwart is natuurlijk een beladen term met de feestdagen voor de deur, maar inderdaad :wink:
Hè ja, een zwartepietendiscussie. Die hadden we hier nog niet toch? ;)
Laten we die ook vooral buiten de deur houden aub.
Een Peugeot PX8M van de eerste eigenaar, met de originele banden en stuurlint er nog op:
P1050212 (Large).JPG
Heeft wel wat roest, maar met goed poetsen moet dat er een eind af te krijgen zijn.
Precies dezelfde fiets heb ik eind jaren 70 nieuw gekocht bij de plaatselijke fietsenmaker.
Na uitgebreid bestuderen van het "Prisma Fietsboek" van Rob van der Plas moest deze het worden. Veel mee naar stage en werk gefietst en ook onze eerste fietsvakantie in 1985, een rondje Ardeche met de OAD fietsbus. Mijn vriendin, nu mijn vrouw, had een Giant Tourer. Af en toe moeten lopen, kleinste verzet was 44/28.....
Daarna in 1987 twee Giants Expediton gekocht, de bekende antraciet/blauwe, en de Peugeot heeft toen zijn dagen gesleten als woon-werk-fiets. Na een aantal jaren stilstand is deze naar de vriend van een nichtje gegaan in Den Bosch en daar tot studenten/stations/kroegfiets gedegradeerd.
Ik heb nog een set groene Karrimor achtertassen, een setje zilvergrijze Agu voortasjes en een Carl Denig stuurtasje en ook het tentje van toen heb ik nog en wordt zelfs nog af en toe gebruikt. Dus volgend jaar maar eens een paar dagen retro-vakantie met de Peugeot!
Deze zwabberbak zou ik mooi in de woonkamer aan de muur hangen :D .
Bert van Sprang schreef:
ma 07 okt, 2019 22:42
Deze zwabberbak zou ik mooi in de woonkamer aan de muur hangen :D .
Met achtertassen zijn dit soort fietsen - ik had ook zoiets - vaak zwabberaars. Maar wie weet met bikepackingtassen niet. Er kan wel een héél grote frametas in. 8)
Gelukkig zijn de kampeerspullen sinds die tijd ook een stuk lichter geworden en nemen wat minder plek in. Met een beetje kritisch kijken krijg je alles misschien wel in die twee voortasjes achterop.
Bert van Sprang schreef:
ma 07 okt, 2019 22:42
Deze zwabberbak zou ik mooi in de woonkamer aan de muur hangen :D .
Ik hang ze buiten aan de muur van de garage :D heb al een Cannondale en een Rih daar hangen 8)
Na een veeeel te lange wachttijd;
rsz_img_20191008_170649967.jpg
rsz_img_20191008_170727674.jpg
rsz_img_20191008_170740854.jpg
Jammer dat er hier niemand die dingen op voorraad heeft (Libertycycles had/heeft alleen road en ik wil mtb) maar goed dan lammeren we wat extra aan de douane en postnl nietwaar!?


Eerste indruk;
Het is mooi gebouwd - wat zeg ik - heel mooi, Tektro RL520's zijn schijnbaar een mooi uitgangspunt, de toevoeging van Gevenalle en Microshift maakt het technisch in ieder geval een snoepje, nu maar hopen dat het praktisch ook wat is en qua duurzaamheid ook nog wat doet. Nu snel m'n Salsa afbouwen :D
Het enige waar ik ooit last van heb gehad bij de microshift shifters is dat het rubber van de hendel na een aantal jaren los van het aluminium kwam, beetje solutie erop en het zit weer. Doordat ze bij mij omhoog wijzen konden ze er niet afvallen, ze zaten dan ook alleen maar los.
Nou ik zal het in m'n achterhoofd houden! Dank!
Vanavond de boel erop gezet en net ff een stukje wezen vliegen, man dat rijdt lekker! Nog beetje finetunen en dan issie klaar!
Tijdens de week binnen gekomen.. onderdelen voor mij Ogre project... Nu de frame nog (komt volgende week). Blijkbaar heb ik de laatste stuck maat L besteld die beschikbaar is in Europa.. nieuwe voorraad pas eind maart.

Bijlagen

Rohloffje erin?
Grum schreef:
do 10 okt, 2019 18:29
Tijdens de week binnen gekomen.. onderdelen voor mij Ogre project...
Looking good! Met welke banden en velgen ga je rijden?