Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 19 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1019 berichten
Toen ik wat souvenirs wilde kopen was de winkel al/nog dicht.

Bijlagen

Deze Belgische visser heeft liever niet dat je te hard langs zijn visstek rijdt.

20190819_141307.jpg
Hier stond ik toch van te kijken:

Schermafbeelding 2019-10-09 om 16.53.42.png
dus in de doos zit een soort wegenwachtbakfiets-fiets waar je defecte fiets aankoppelt?
vernuftig :D
hoogframe schreef:
wo 09 okt, 2019 16:56
dus in de doos zit een soort wegenwachtbakfiets-fiets waar je defecte fiets aankoppelt?
vernuftig :D
Ik dacht eerst dat het een grap was maar kon geen verborgen camera vinden :-).
Hier kan je lezen hoe het gaat. Het is inderdaad vernuftig. Je neemt een elektrische fiets uit de fietskluis en laat jouw defecte fiets achter. Naderhand kan je hem terug ophalen bij de hersteldienst.
Ambitieuze plannen van de provincie Antwerpen, waar ons eigen fietsland Nederland een voorbeeld aan kan nemen.
Aan de Vecht bij Oud Zuilen
Ja, het is af en toe een zootje op de weg en de fietspaden, maar of dit bord bij een snelheid van 30 a 40 km p.u. daar wat mee oplost betwijfel ik ten zeerste.
Afbeelding
Afbeelding
Tegenwoordig wordt rekening gehouden met het kort geheugen.
Afbeelding
Ik fietste afgelopen zondag in Alkmaar waar ik deze afbeelding op het fietspad zag.
Volgens mij is dit ofwel een zeer futuristisch frameconcept dat in het verleden nog wel eens is geprobeerd maar nooit een succes is geworden, of de wegschilder is vergeten een vakje in te vullen.
Als de boer(in) denkt daarmee weg te komen dan heeft hij/zij het mis.
https://maken.wikiwijs.nl/bestanden/614 ... %20weg.pdf

Afbeelding
Bord plaatsen volgens toolbox ik citeer:
"Binnen en buiten de bebouwde kom, 100 meter vóór het modderspoor."
Ik had me er al op verheugd haha, maar geen modderspoor te vinden. Ook niet na 100 meter.

Afbeelding
Volgens de toolbox ik citeer:
"U mag geen borden gebruiken die een maximumsnelheid opleggen".
Ik ben daarna geen "einde 30 km bord" tegengekomen.
Net als dat je nooit een bord ziet waar fietsers weer op mogen stappen, je raad het al ik negeer het bord fietsers afstappen dan ook meestal.
janenliseth schreef:
do 10 okt, 2019 13:18
Tegenwoordig wordt rekening houden met het kort geheugen.
foto "30 herhaling"
Haha,inderdaad!
Er wordt ook rekening gehouden met mensen die verkeersborden niet snappen.
Op de volgende plaats staat sinds een jaar of vijf (of meer) een bord met alleen maar tekst:
https://goo.gl/maps/6GgwTyvAWZ3dsK2u9
janenliseth schreef:
do 10 okt, 2019 13:18
Afbeelding
Ik zie bij bepaalde soorten verkeersborden, maar ook bij parkeermeters het bord 'Herhaling' staan. Wat betekent dat nou allemaal?
Zoals dit hier; ik rijd iedere zondag over deze weg: https://www.google.nl/maps/@53.2132344, ... 312!8i6656
Herhaling staat er omdat het eigenlijk niet verplicht is het bord daar te plaatsen, stond er al eerder en geldt nog steeds. Wordt geplaatst m mensen er inderdaad aan te herinneren dat de regel geldt.
Martin komt blijkbaar nooit in Frankrijk. Het land staat al decennia lang vol met "Rappel"-borden.
Aha, betekent het dat? :D

Zo heb ik ook allerlei fantasieën over wat bandes rugueuses betekenen. Oppassen, dat zeker.
willem.m schreef:
do 10 okt, 2019 18:54
Martin komt blijkbaar nooit in Frankrijk. Het land staat al decennia lang vol met "Rappel"-borden.
Hela, hé, niet zo vlug. Ik heb wel vaker in Frankrijk gefietst of auto gereden, maar mijn Frans is niet zo goed. Wist ik nog niet wat „Rappel" betekent....
Onderstaande foto is genomen in de Loirestreek in 2002 (rotweer).

Bord op de D947-kl.jpg
Afbeelding

beste alois, dit doet me denk aan het Vlaamse woord 'bandbreuk' :D

Afbeelding

mooi ook de schaduw van de filmende auto
Afbeelding
Nachtvorst
Afbeelding