Spinnetje schreef: ↑ma 23 sep, 2019 21:39
Mijn echtgenoot gebruikt altijd de mugmate
https://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/ ... EgJD2fD_Bw
Zowel tijdens het fietskamperen als thuis. Naar tevredenheid. En geen suiker maar van die Natrena (of een B-merk) zoetjes omdat het makkelijker meeneemt. (Ja, hij heeft de enge verhalen op internet gelezen, voor de voedelsangstigen onder ons)
Ik drink geen koffie maar groene thee maar tijdens het kamperen zwarte thee. Groen smaakt mij dan niet.. daar snap ik trouwens niks van... maar goed off topic
Mijn wederhelft stelt prijs op oploskoffie
(ik hoop dat dat niet als provocatie gezien wordt) ... wel liefst een van de betere kwaliteiten espresso oploskoffie. Na een kort intermezzo met zoetjes drinkt ze koffie ook vrijwillig zonder suiker, ze vond de zoetjes zo bedenkelijk dat zonder suiker beter was, en met suiker ook goed kan zijn.
Oploskoffie heeft een aantal evidente voordelen ... ik zag allerlei gewichtige en/of volumineuze oplossingen langs komen ... wij gebruiken ruimte en gewicht liever voor andere - ons inziens nuttiger - zaken
(zaken die anderen weer belachelijk vinden).
Ikzelf heb op jeugdige leeftijd de koffie afgezworen ... en als door omstandigheden koffie onvermijdbaar is dan drink ik die koffie met ongeveer zoveel suiker als erin wil oplossen
(opvallend is dat ik wel koffie-ijs en bonbons met koffiesmaak lust).
Voor mij dus thee
(vergeef me de provocatie), en met de thee ben ik al bijna even kieskeurig als meer preciezen met hun koffie.
Een (eigen) mix van Ceylon-thee (met als voordeel dat voor 2-3 weken thee meenemen doenlijk is).
En gek genoeg heb ik op vakantie ineens een ongewone thee-smaak: Op vakantie zet ik nogal sterke thee en daarin gaan dan twee witte "poeders", suiker en magere melkpoeder
(thuis moet ik daar niet aan denken, maar thuis is de thee ook subtieler gezet).
Een stevige kop sterke thee met een overmaat aan melkpoeder en suiker is overigens krachtvoer, je komt er heel ver op.
Nog een leuk thee-dingetje: Je ziet aan de thee de waterkwaliteit. In gebieden met een zuur gesteente is het water mineraal-arm en soms ziet de thee er zelfs uit als thee met een drupje citroen (hij is dan zelfs zonder melkpoeder te drinken). In gebieden met kalkrijke gesteenten kan de thee geheel zwart worden, zwarter als de sterkste koffie en dan gaat er bij mij ook extra melkpoeder in.
En ... een prettig voordeeltje van thee: Heb je serieuze thee, wat grovere thee-blaadjes, dan heb je geen zeefje of thee-ei nodig, de blaadjes zinken en ze blijven in het pannetje
(nadeeltje is weer dat er in een thee-pannetje alleen smaak-arme andere zaken mogen worden toebereid, en mijn mok is voor koffie verboden gebied).