Voor deze ondergrond is een fatbike met verende voorvork toch wat aan de genereuze kant?
En wat een prachtig filmpje. Schotland is een plekje op mijn bucketlist gestegen.
Heeft iemand een idee hoe deze bothies te reserveren?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij mij ook.
Dankjewel, Maurice!Maurice schreef: ↑ma 30 sep, 2019 18:53Bij mij ook.
Wat betreft de bothies, volgens mij hoef je ze niet te reserveren, maar kijk hier even: https://www.mountainbothies.org.uk/
Korte en hoog gemonteerde spatbordjes monteren. Reguliere spatborden lopen vol met modder/klei en das nog vervelender dan een bruine rug omdat de boel dan vastloopt. Weten we uit eigen ervaringen.
Bruine rug kan nog worden vermeden (deels) met een flinke zadeltas (of tas op rekje). Klein spatbordje op de onderbuis houdt wel wat tegen maar lang niet alles.
De andere fiets pakken, die tevens stadfiets is en licht heeft.
12 maal 12.Bert van Sprang schreef: ↑zo 13 okt, 2019 19:26Kan je dit onderbouwen? Ligt er volgens mij helemaal aan hoe de elektriciteit opgewekt wordt.144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig
Onderschat ook het koude-effect van nattigheid niet... bij een meerdaagse tocht is het lastig om weer op temperatuur te komen als je kleding nat is (en blijft).
Nee. Ik wist dat het schoner was. Las een site. Maar dat was niet de goede. Eerder factor 10 maar afhankelijk van van alles en nog wat. Bijvoorbeeld inderdaad hoe de stroom is opgewekt. De TGV komt er dan mooi vanaf, een oost-Europese trein minder. Etc. Maar de clou is dat de trein schoner is dan een auto of vliegtuigBert van Sprang schreef: ↑zo 13 okt, 2019 19:26Kan je dit onderbouwen? Ligt er volgens mij helemaal aan hoe de elektriciteit opgewekt wordt.144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig
maurits polak schreef: ↑zo 13 okt, 2019 18:42Ik was op zoek naar een route voor komend voorjaar en vond www.montanasvacias.com. En ben gestopt met zoeken. Deze wordt het. Nu aan het uitzoeken hoe ik er met de trein kan komen en dat ziet er hoopvol echter enigszins avontuurlijk uit. Wel 144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig en dat past mooi bij fietsen, vind ik.
De route wilde ik jullie niet onthouden.
Indien er interesse is heb ik zelf ook 2 routes voor de Dordogne (~350km en 5500hm) en Ardèche (net zoiets). Je moet wel van hike-a-biken houden