Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Gaat een beetje ver om hierover een discussie te beginnen, maar vooruit, het was gisteren 29 september. Sint Jacob wordt meestal afgebeeld met een pelgrimsstaf, nooit met een schild. Het schild in kwestie is dan ook... een vleugel (ok geen topbeeldhouwer). Typisch schema voor Sint Michiel: vleugels (wegens aartsengel), draak aan de voeten, rechterhand geheven met lans (verdwenen), check, check en check. Zeer populair in de katholieke canon, misschien wel omdat hij in tegenstelling tot al die andere vermoorde martelaars-heiligen zèlf een slasher was. Patroonheilige van een eindeloze reeks steden en beroepen, ondermeer Brussel. Belgisch sigarettenmerk par excellence.
Op de torenspits van het gotische stadhuis in Brussel staat een standbeeld van St. Michiel, de kathedraal in die stad is ook ernaar genoemd. Waarschijnlijk een schutspatroon van Brussel.CarlW schreef: ↑ma 30 sep, 2019 11:31Gaat een beetje ver om hierover een discussie te beginnen, maar vooruit, het was gisteren 29 september. Sint Jacob wordt meestal afgebeeld met een pelgrimsstaf, nooit met een schild. Het schild in kwestie is dan ook... een vleugel (ok geen topbeeldhouwer). Typisch schema voor Sint Michiel: vleugels (wegens aartsengel), draak aan de voeten, rechterhand geheven met lans (verdwenen), check, check en check. Zeer populair in de katholieke canon, misschien wel omdat hij in tegenstelling tot al die andere vermoorde martelaars-heiligen zèlf een slasher was. Patroonheilige van een eindeloze reeks steden en beroepen, ondermeer Brussel. Belgisch sigarettenmerk par excellence.
Dat het Amerika is, kon ik zien aan de vlaggen op de achtergrond. Maar voor de rest staan er lelijke, onbeduidende gebouwen. Is vast geen locatie voor een toespraak van Trump, want ik zie hier amper beveiliging....
Ik ga denk ik rustig mijn kansen afwachten. De huidige set aan opties (wel VS, niet 4th of July) is me nog nét iets te breed.Martin E. van Doornik schreef: ↑ma 30 sep, 2019 12:32Dat het Amerika is, kon ik zien aan de vlaggen op de achtergrond. Maar voor de rest staan er lelijke, onbeduidende gebouwen. Is vast geen locatie voor een toespraak van Trump, want ik zie hier amper beveiliging....
Dit zal het langstdurende raadplaatje worden!