Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Bij rvs paleis zag ik dat er weinig tot geen verschil in prijs zat tussen A2/304 en A4/316. Als dat voor de benodigde lengtes ook zo is zou ik gewoon de A4/316 nemen. En wat Leon zegt, zorg ook voor het juiste gereedschap.Leon schreef: ↑za 21 sep, 2019 09:21Als je aan de kust woont zeker interessant, maar de meeste fietsen in NL zullen nooit een spat roest krijgen op goedkope rvs onderdelen voordat de rest van de fiets wegrot. Dus het is maar wat je met de fiets van plan bent.
Als de eisen hoog zijn denk dan ook aan rvs-geschikt gereedschap want anders kun je desondanks roest krijgen op de contactvlakken. Ik denk dat velen wel de roest kennen op de rvs inbusboutjes op het stuur. Mijn fietsen hebben dat.
Misschien is het lastigste dat je van sommige benodigde lengtes er maar een paar nodig hebt.
Een heel dun laagje Chrome, wat door de inbussleutel al beschadigd is waardoor de beschermende werking verloren is gegaan en het onderliggende ijzer is gaan oxideren.
Zou het staal geen functie hebben? Ik bedoel als rvs beter is dan zouden die toch bij montage al gebruikt zijn.Eric op de Fiets schreef: ↑za 21 sep, 2019 17:16Een heel dun laagje Chrome, wat door de inbussleutel al beschadigd is waardoor de beschermende werking verloren is gegaan en het onderliggende ijzer is gaan oxideren.
Voor de betere vriendschap, kun je de bout beter vervangen voor rvs. Ook het chrome op het schroefdraad is aangetast waardoor de bout een zeer duurzame relatie aangaat met het staal. Misschien wel iets te duurzaam waardoor je de bout niet meer los krijgt. Voor het goede doel zou ik de bout vervangen.
Meer info op https://youtu.be/sk3_OcFRyos
... "een duurzame relatie met het staal": met welk staal bedoel je dan?Eric op de Fiets schreef: ↑za 21 sep, 2019 17:16Ook het chrome op het schroefdraad is aangetast waardoor de bout een zeer duurzame relatie aangaat met het staal. Misschien wel iets te duurzaam waardoor je de bout niet meer los krijgt. Voor het goede doel zou ik de bout vervangen.