Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 474 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34323 berichten
Martin E. van Doornik schreef:
ma 16 sep, 2019 23:09
Zie ik in het blauw een wereldfietser rechts? De omgeving doet me iets Franstalig aan. Liège heb ik al doorgespit, dat is 'm niet.
Ik was er alleen - tijdens mijn Tour de Lof voor Luxemburg. Of dat op het plaatje een wereldfietser was weet ik niet.

gerritdevries schreef:
ma 16 sep, 2019 23:22
Zo te zien in Sedan. https://goo.glmaps/BqSaQx8euEF4Gm8DA
Correct!
32.jpg
Zwerfsteneneiland langs de A12?
Aardkundig monument "het Zwerfsteneneiland" bij Zanderij Maarn is correct. Beurt naar jou.
Oh crap, da's waar - nu moet ik iets aanleveren. Wordt waarschijnlijk vanavond!
Sorry iedereen, jullie zitten te wachten op een raadplaatje. Volgens mij heb ik GPS-info eruit gesloopt.

Afbeelding

Ja, dat ben ik. Was best spannend.
Da's op de BE-mine Terril in Beringen, toch?
Jullie zijn gewoon niet leuk meer.

Correct Leon, beurt is aan jou! Hoe wist je het? Geweest, heb ik het eens verteld of afbeelding gegoogled...?
Ik wist dat je ook actief was op het mountainbikeforum, maar daar blijk je meer dan 10.000 posts op je naam te hebben, dus dat heb ik maar snel opgegeven. :-)

Edit: nu ik weet waar het is blijk je de foto (en meer) daar inderdaad ook geplaatst te hebben. ;-)
Het is vrij basic dat je dezelfde foto niet vaker op internet moet zetten bij dit spelletje. Je was bij Mikey's Bike Adventures vorig jaar. :D

Tsja, nu moet ik weer ergens een foto vandaan toveren. ffzkn

edit: dittissem:
Afbeelding
Leon schreef:
do 19 sep, 2019 13:06
Het is vrij basic dat je dezelfde foto niet vaker op internet moet zetten bij dit spelletje. Je was bij Mikey's Bike Adventures vorig jaar. :D

Tsja, nu moet ik weer ergens een foto vandaan toveren. ffzkn
Point taken;). Maar het was wel gaaf :wink:
PeterVanRijn schreef:
do 19 sep, 2019 13:04
Ik wist dat je ook actief was op het mountainbikeforum, maar daar blijk je meer dan 10.000 posts op je naam te hebben, dus dat heb ik maar snel opgegeven. :-)

Edit: nu ik weet waar het is blijk je de foto (en meer) daar inderdaad ook geplaatst te hebben. ;-)
Ik ontken alles!
Leon schreef:
do 19 sep, 2019 13:06
Het is vrij basic dat je dezelfde foto niet vaker op internet moet zetten bij dit spelletje. Je was bij Mikey's Bike Adventures vorig jaar. :D

Tsja, nu moet ik weer ergens een foto vandaan toveren. ffzkn

edit: dittissem:
Afbeelding
De foto is genomen vanaf het fietspad aan de westkant van het Julianakanaal, net zuidelijk van Urmond, links zie je de haven van Stein.
Hier ongeveer https://www.google.nl/maps/@50.9880406, ... a=!3m1!1e3
DaVinci schreef:
do 19 sep, 2019 19:25
De foto is genomen vanaf het fietspad aan de westkant van het Julianakanaal, net zuidelijk van Urmond, links zie je de haven van Stein.
Hier ongeveer https://www.google.nl/maps/@50.9880406, ... a=!3m1!1e3
Helemaal goed 'Leonardo'! Hoe heb je het gevonden?
Jij bent.
Het was overigens gisteren, die foto. Ik vind dat wel een intrigerend bordje. Ik vraag me altijd af welk bord er aan de andere kant van de paal zou kunnen zitten.
Hoe ik het gevonden heb? Het bordje is typisch Nederlands qua vormgeving en lettertype, en wetende dat jij in Maastricht woont, dacht ik aan het Julianakanaal, dat hoog in het landschap ligt.
Google Maps erbij en dan ben je vanuit Maastricht zo in Stein.
Overigens, mijn voornaam is ook gewoon Leon, maar die loopt er op dit forum al eentje rond, dus ik heb destijds maar wat anders verzonnen.

Volgende:
P1040494 (Large).JPG
DaVinci schreef:
do 19 sep, 2019 21:48
Hoe ik het gevonden heb? Het bordje is typisch Nederlands qua vormgeving en lettertype, en wetende dat jij in Maastricht woont, dacht ik aan het Julianakanaal, dat hoog in het landschap ligt.
Google Maps erbij en dan ben je vanuit Maastricht zo in Stein.
Overigens, mijn voornaam is ook gewoon Leon, maar die loopt er op dit forum al eentje rond, dus ik heb destijds maar wat anders verzonnen.

Volgende:
P1040494 (Large).JPG
Ik denk dat die twee windturbines net over de grens in Duitsland staan, want strepen op de wiektips zie je hier amper. Maar verder geen idee.... Wel een mooi fietspad.
Heel vaag zie ik boven de derde koe van links een gebouw uitsteken.
Het is duidelijk in het fietswalhalla, want zo'n luxe fietspad heb ik nog nooit gezien. Zelfs de Vennbahn heeft geen lichtgekleurde randen, die de zichtbaarheid bevorderen. Ook van overig België ken ik het niet.
Opmerkelijk is dat het een armzalig weiland terwijl de koeien die er in staan niet van een soort (ik ben geen koeienkenner, dus het kan zijn dat ik hier in de ruimte zwam) lijken te zijn die in Nederland als natuurbeheersoort bekend zijn.
Ik vermoed daarom dat het hele plaatje in Duitsland is.
Gelet op de richting en lengte van de schaduw lijkt het fietspad van WZW naar ONO te gaan. De twee windmolens zijn te standaard om als aanwijzing te fungeren.

Tenzij iemand het van een fietsrit herkent, of op de hoogte is van gloednieuw aangelegde fietssnelwegen door vlakke delen van (?) Duitsland, vermoed ik dat het plaatje zonder extra aanwijzing niet geraden wordt.
Als je kijkt naar plaatjes van de de F35 Fietssnelweg (omgeving Enschede, dicht bij Duitsland) dan zie ik veel foto's van een fietspad met lichte randen.
heb nu even geen tijd verder te zoeken.
Zoekend op Radschnellweg kom ik wel op het puntje dat die dingen in Duitsland niet rood schijnen te zijn.