Ik tikte dit allemaal in toen ik in Duitsland onderweg gefrustreerd was over het irritante geratel - en vooral ook omdat ik het thuis niet had gecontroleerdLeon schreef: ↑di 27 aug, 2019 08:51Voor aller info: hoeveel km heb je uiteindelijk met redelijk comfort met het gewraakte kettingblad kunnen fietsen?willem.m schreef: ↑vr 23 aug, 2019 15:38. Zolang het maar beter is dan de alu Truvativ die ik er nu op heb zitten, en die voor mijn gevoel (thuis even nakijken) nauwelijks langer meegaat dan één ketting. (En nee: ik rij niet al jaren rond met die ketting. Of eigenlijk wel rond, maar niet ovaal... Eh... Hè, wat verwarrend wordt het nu...)
De levensduur van één ketting is een vrij vaag begrip, vandaar.
Anyway, ik heb het nagezocht. Het blijkt dat ik er een stalen blad op had zitten , maar al wel wat langer dan ik dacht: precies vier jaar. Ik hou pas sinds twee jaar kilometerstanden bij zodat ik beter weet wanneer ik iets aan welke fiets (reis, race, mtb, ww) heb vervangen, maar ik schat zo in dat ik in die periode ca. 8.000-9.000 km op de Avaghon heb gereden, en in die periode zal ik denk ik twee kettingen (KMC X1 - heet tegenwoordig E1) hebben versleten (pin me er niet op vast). Ik heb nu dus wederom een stalen Truvativ besteld, die misschien niet lang meegaat, maar dan ook slechts een paar tientjes kost.