Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 31 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Of is de jas bedoeld voor wildkamperen en niet voor op de fiets?
Zo'n jas is voor mij voor alle outdoor activiteiten, dus niet voor fietsen per se.
Om zichtbaar te willen zijn heb ik altijd zo'n 'el cheapo' fluor hesje bij me die ik in no time over dit jack heen kan doen. :idea:
En idd voor stealth camping / wild kamperen dus geen opvallende kleuren.
Grappige webwinkel trouwens
Winkel staat binnen de 'bushcraft / outdoor community' behoorlijk goed aangeschreven.
Voor Sinterklaas vraag ik deze outfit
Handig idd voor het dokteren aan je fiets ;-)

Die gasten hebben veel gevoel voor humor.
FE-Rider schreef:
di 20 aug, 2019 21:30
Afbeelding
:shock: Ik maak mij niet zozeer zorgen over de kleur, maar over een andere ernstige kwestie. Zo verliefd geworden op het jasje dat je je hoofd verloor?

(Veel plezier met je nieuwe aanwinst!)

Carl
Beetje boerka effect, maar dan andersom😨
willem.m schreef:
di 20 aug, 2019 21:39
FE-Rider schreef:
di 20 aug, 2019 21:30

Grappige webwinkel trouwens.

Voor minder dan 40 euro een Goretex Jack
wel in de kleuren van de Bunderwehr :)
dat weer wel
https://www.varusteleka.com/en/product/ ... rplus/3683
Kon het niet laten, zo'n mooie zadelpen. Hoop dat het in combinatie met aero bars net wat fijner fiets.

Bijlagen

En ik me maar afvragen waarom er zo weinig mensen op een ligfiets fietsen. :wink:
Hans Keesom schreef:
di 27 aug, 2019 20:52
Kon het niet laten, zo'n mooie zadelpen. Hoop dat het in combinatie met aero bars net wat fijner fiets.
Zijn die rode onderdelen wel stevig genoeg? Bij het trappen gaat je kont wat naar links en rechts bewegen (kijk maar naar de wielrenners op TV) en kunnen die niet stuk gewrikt worden?
Martin E. van Doornik schreef:
wo 28 aug, 2019 00:34
Hans Keesom schreef:
di 27 aug, 2019 20:52
Kon het niet laten, zo'n mooie zadelpen. Hoop dat het in combinatie met aero bars net wat fijner fiets.
Zijn die rode onderdelen wel stevig genoeg? Bij het trappen gaat je kont wat naar links en rechts bewegen (kijk maar naar de wielrenners op TV) en kunnen die niet stuk gewrikt worden?
Het komt mij allemaal rock-solid over en dat moet natuurlijk ook wel.
De tijd zal het leren hoe lang het allemaal goed blijft.

Het lijkt me niet de bedoeling dat je het continu loopt om te zetten, alhoewel het bij afdalingen wel prettig schijnt te zijn om 'm in de achterste stand te zetten, wat eigenlijk overeen komt met de normale stand.

Hij staat nu steeds in de voorste stand bij dagelijke ritjes die ik toch al zoveel mogelijk in de aero bars doe, bij langere tochten zal ie aan het eind waarschijnlijk naar achteren gaan om de laatste kilometers door te komen in een wat gemakkelijkere zithouding

Ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor wielrenners die ook wel eens een triatlon willen doen op dezelfde fiets. Dan moet het wel stevig zijn. Alle techniek is natuurlijk een risico maar dit zou een voordeel kunnen bieden.

Zie verder https://www.dcrainmaker.com/2014/07/red ... l#comments voor wat gebruikerservaringen, die volgens mij allemaal goed zijn en melden dat er geen speling optreedt.
Hans, gebruik je deze zadelpen in beide standen? Anders heb je onnodig gewicht en mogelijkheid tot ongewenste beweging toegevoegd.
Mijn setje Vaude aqua front light is ook binnen, gekocht bij Bike-Discount samen met nog wat andere fietsspullen. Ik vind het erg mooie tassen, die schoon aan de haak 488 gram wegen. Na het verwijderen (met de schaar :( ) van de overbodige binnenvakken (welke designer bedenkt zo iets bij een "light" product? vast nog een stuk kleiner. Ze zijn zeer vergelijkbaar met de Arkel voortassen, nu echter met een flexibel ophangsysteem, iets meer doordacht en een stuk groter. Ik heb lang gebruik gemaakt van Ortlieb voortassen in een "light" uitvoering, na ca 10 jaar waren deze echter doorgesleten en heb ik ze vervangen door een setje Ortieb City voortassen en tussentijds een uitstapje gemaakt naar de Arkeltassen, die echter voor mij te klein waren. De City tassen waren wel iets zwaarder en vooral aan het stugge plastic heb ik niet kunnen wennen. Eens kijken hoe deze bevallen.
Bert van Sprang schreef:
wo 28 aug, 2019 09:10
Hans, gebruik je deze zadelpen in beide standen? Anders heb je onnodig gewicht en mogelijkheid tot ongewenste beweging toegevoegd.
Het is nog een beetje aftasten. De positie naar voren is 34 mm naar voren en kantelt 3-4 graden t.o.v. de normale positie en dat merk ik wel als ik rechtop ga zitten en het normale stuur vastpak. Dan voelt het een beetje alsof je op de stang zit ;-)

De achterpositie is echter 16 mm naar achteren en dat had van mij niet gehoeven maar tegelijkertijd een prima comfortabele positie om een beetje rustig uit te fietsen na een pittig tempostuk of zoals ik van anderen lees, voor afdalingen waar je meer controle wilt hebben en niet op aerobars wilt liggen.

Gewicht van de seatpost is 400 gram dus niet de allerlichtste maar als het kunnen wisselen helpt om sneller te gaan of met minder inspanning evenveel, dan is het de moeite waard. Maar als 50 gram belangrijk is dan ja, heb je gelijk.

Bewegen doet het niet, niet in een van de posities maar ook niet tussen hen onbedoeld heen en weer. Hoe het zich houdt is afwachten natuurlijk. Ik hoor soms nog wel wat gekraak sinds de installatie maar dat zijn juist de momenten waarop ik wat kracht op de pedalen zet en wat uit het zadel kom. Lijkt of ik het zadel zelf niet helemaal goed op de pen zelf heb geïnstalleerd of het zijn gewoon de pedalen.
Totlater schreef:
vr 28 jun, 2019 16:39
Om een zeepblok en een shampooblok mee te nemen heb ik van Matador speciale zakjes aangeschaft. Ze schijnen waterdicht te zijn maar wel ademend zodat je zeepblok kan drogen in het zakje.
Scheelt in ieder geval plastic flessen en met zo’n shampoobar doe je erg lang.
Veel dank voor het delen van dit product. We hebben ze direct aangeschaft en er afgelopen fietsvakantie veel plezier van gehad! Om het drogen te bevorderen, hangen we het zakje meestal aan de buitenkant aan de toilettas.
Jannica schreef:
do 29 aug, 2019 14:27
Totlater schreef:
vr 28 jun, 2019 16:39
Om een zeepblok en een shampooblok mee te nemen heb ik van Matador speciale zakjes aangeschaft. Ze schijnen waterdicht te zijn maar wel ademend zodat je zeepblok kan drogen in het zakje.
Scheelt in ieder geval plastic flessen en met zo’n shampoobar doe je erg lang.
Veel dank voor het delen van dit product. We hebben ze direct aangeschaft en er afgelopen fietsvakantie veel plezier van gehad! Om het drogen te bevorderen, hangen we het zakje meestal aan de buitenkant aan de toilettas.
Ook ik heb er 4 weken mee gefietst in Frankrijk. Ook bij nat weer droogt de zeep goed in het zakje. ‘s Avonds hing ik na gebruik het zakje aan mijn fiets of in mijn binnentent. Overdag hing hij aan de fietstas.

Ik gebruik de zeep voor mijzelf, maar ook voor mijn fietskleding. Het schuimt minder, dus het scheelt met uitspoelen. In de Provence was mijn zeep blok op en was ik genoodzaakt lavendelzeep te kopen. Die geur komt door het zakje heen. Het zakje is alleen wel wat verkleurd, door alle zon.

Ik ben er helemaal blij mee!
Sinds kort heb ik deze fiets; zelf samengesteld en gemonteerd voor het maken van dagtochten en korte uistapjes met een tent en/of hotel overnachting. Een fietsenmaker heeft mij geholpen met pas-maken van de voorvork, balhoofd en uittappen van de trapas. Fiets en onderdelen zijn nieuw.Frame is van staal en de achterdrager is een "oude' ongebruikte Blackburn. 3x7 versnellingen (Tourney). Smalle 25mm banden, dus een asfalt racer/randoneur. De fiets rijdt erg fijn en voelt vetrouwd aan.
Corano met bagagedrager 2.jpg
Corano met bagagedrager 1.jpg
Leuke fiets!
Bert van Sprang schreef:
wo 28 aug, 2019 09:10
Hans, gebruik je deze zadelpen in beide standen? Anders heb je onnodig gewicht en mogelijkheid tot ongewenste beweging toegevoegd.
Ja op zich gebruik ik beide standen, maar vooral de voorste stand, die zorgt ervoor dat mijn fiets te gebruiken is i.c.m. aero bars. En dat levert snelheid op als de weg tenminste een beetje vlak is.

De achterste stand is er meer eentje voor als mijn zitvlak pijn gaat doen. Ook is het bij wind mee of helling af prettig om even naar achteren te verzitten en zo het zitvlak ook wat afwisseling te geven mocht dat nodig zijn.
Ik heb ook nog wat terrein geprobeerd, maar daar lijkt de voorste positie i.c.m. met het normale stuur vasthouden prima te werken, dus daar hoeft het zadel niet naar achteren.

Ik denk dat alleen op ritten richting de 100 km de achterste positie zal worden gebruikt en hooguit 5% van de km's en vooral aan het einde.
Geen noppen, wél reiswaardig! Een set Super Moto X 26x2.4” op de kop getikt!
En de Troll is af!

Banden rollen prima, maar het geheel voelt nogal ‘lomp’ aan. (in vergelijking met mijn gravelracer) Voelde mij wel de koning te rijk op mijn ‘zwarte reismonster’.

Afstelling van de Surly is aardig sportief. Optisch gezien had een maat M ook goed geweest, maar dit frame kon ik absoluut niet laten lopen.
Onder aan de streep: heeeeel blij mee!

Bijlagen

Ik vind het een mooie fiets maar deze manier van bevestiging van de Tubus Vega heeft geen zin. Bij de minste belasting scharniert het rekje naar voor of achter.

Je kan langere stangen van Tubus kopen maar je kan ook 8mm volle aluminium buis kopen in de bouwmarkt en bevestigingen maken die zo lang zijn als je maar wil. En je mag die buis buigen in de vorm die je maar wil.

F5085D59-4618-4923-811A-E1FA13ED1CA2.jpg
Of misschien is deze zadelklem wel de beste optie...
jwkeij schreef:
do 05 sep, 2019 22:50
Geen noppen, wél reiswaardig! Een set Super Moto X 26x2.4” op de kop getikt!
En de Troll is af!
Graag aan bijgedragen! :D