Additionally, paste this code immediately after the opening tag: randonneur (58cm) te koop - Forum Wereldfietser

randonneur (58cm) te koop

Een fiets is een gebruiksvoorwerp en deze krijgt helaas te weinig daglicht te zien, dus ik moet streng zijn: onderstaande fiets gaat de deur uit.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de fiets altijd iets te klein voor me is geweest en ik opnieuw moet nadenken over de beschikbare ruimte in m'n huis.

Dus: stalen randonneur te koop aangeboden

De specs:

Frame: Giant Expedition van eind jaren '80, precies kan ik het niet zeggen, want ik heb het frame ooit gekregen met een nieuwe poedercoat erop, waardoor het framenummer onleesbaar/onvindbaar is. Materiaal is uiteraard staal (geen idee welk staal precies).
Maat: 58cm
Op de foto staat de zadelhoogte ingesteld op 83cm, ik ben 1,93m en de fiets is dus iets te klein voor mij. Ik denk dat de fiets voor mensen rond de 1,85 de juiste maat heeft. Nog steeds afwachten of je er lekker op zit natuurlijk.

Ik heb het frame een kleine 7 jaar geleden opnieuw opgebouwd met een mix van gebruikte en nieuwe onderdelen. Alle slijtonderdelen die ik toen heb gemonteerd waren uiteraard nieuw. Heb er een jaar op gereden, toen de fiets groot onderhoud gegeven (alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt, ketting vervangen) en vervolgens incidenteel een mooiweerritje gemaakt.

Onderdelen:
Ryde Chrina velgen, Sapim Race spaken (32/36), NOS Shimano 600 achternaaf, SONdelux voor, Grand Bois Cypres 30-622 banden (±50%)
Tektro canti's met Salmon blokjes (ook ±50%)
Shimano LX derailleurs met Centaur Ergopower grepen: schakelt verbazingwekkend goed! (3x7)
5x110 XT triple cranks met standaard vierkante as, bladenmix 48-38-28 (nog goed), ketting Sram 7/8 speed met sluitschakel
Nitto Noodle bar (nooit iets mee gebeurd, dus betrouwbaar), sjieke (vind ik zelf) NOS 3T pen
Verder: naaldlager balhoofd, Edelux koplamp (met aangesloten achterlicht), Tubus Fly drager

Zadel (al ingereden op een eerdere fiets) en pedalen neem ik mee naar een andere fiets.

De fiets rijdt lekker op verhard, slechte wegen doet-ie ook prima, maar onverhard heb je natuurlijk betere alternatieven. Met twee lowridertasjes aan de achterdrager kan je er lekker mee op fietsvakantie, ik zou niet meer meenemen en zeker de lowrideroogjes aan de voorvork laten voor wat ze zijn. Deze fiets is niet superstijf.

Wat ik nog zou willen veranderen is de beugel waarmee het achterspatbord aan de staande achtervork vastzit: tegenwoordig zijn dat bij SKS kunststof beugeltjes, een stalen lijkt mij betrouwbaarder (maar ik kreeg er dus een kunststof exemplaar bij). Verder staan rvs inbus crankbouten natuurlijk wat mooier dan de stalen met uitwendig zeskant die er nu opzitten. Die wijzigingen laat ik echter over aan de nieuwe eigenaar ;)

Reacties bij voorkeur via pb.

Sjors

Afbeelding
Wat een leuke fiets! Heb je een richtprijs?
Sonny schreef:
za 24 aug, 2019 19:18
Wat een leuke fiets! Heb je een richtprijs?
PB gestuurd.

Voor het zadel heb ik trouwens wel een alternatief liggen!

Sjors