Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 42 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
omedunk schreef:
di 30 jul, 2019 12:24
Juut schreef:
vr 26 jul, 2019 13:02
. Ik slaap niet tijdens wildkamperen, dus tussen etappes van 50-100 km graag wat campings.
Ik zie dat je op zoek bent naar campings in de Vogezen-bikepackingroute.

Tip: bestudeer de site https://www.alsaceavelo.fr/itineraires/ ... s-vtt.html
Bij de afzonderlijke 3 onderdelen van de route kan je ook bekijken welke campings/jeugdherbergen etc aan de route liggen.
Ik heb de TMV een paar weken geleden gefietst, had thuis een lijst gemaakt met campings aan de route. Wie weet heb je hier wat aan.

Camping - Km in route
Camping du Fleckenstein - 19,8
Camping du Heidenkopf - 46,5
Camping L’Oasis - 55,2
Camping Municipal Wingen - 82,6
Camping in Pays de Hanau/Plage Loisirs - 114
Saverne – Les Portes d'Alsace - 138
Camping les Huttes - 164
Le Luttenbach - 190
Obernai – Municipal d'Obernai "Le Vallon de l'Ehn" - 212
Camping du Herrenhaus - 234
Saint-Pierre-Bois – Stalp Meyer Heide - 246
Les Myrtilles - 306
Les Moraines - 319
CAMPING MUNICIPAL MITTLACH - 361
Au Relais Du Grand Ballon - 386
La Minde d”Argent - 392
Dankjewel ThomasG!
waw, merci!
Ik ga morgen richting Eifel, maar kan die zeker nog gebruiken!
Welke route ga je rijden?
Ik heb tot nu toe altijd met twee achtertassen gefietst,wat prima werkte. Vond het alleen op onverharde wegen echt drama fietsen, bij elk steentje waar ik met mm achterwiel over fietste voelde het alsof mn huis instortte.Laatst heb ik een Ortlieb L zadeltas gekocht, het valt me eerlijk gezegd wat tegen hoeveel erin past.

Ik zit nu te denken om in Georgië te gaan fietsen. De wegen zijn veel onverhard,dus ik overweeg sterk voor een bikepacking setup te gaan. Ik betwijfel alleen echt of ik alles meekrijg. In mn zadeltas past mn slaapmatje en kleren. Aan mn stuur kan mn tent. Maar waar ik mn slaapzak en bijvoorbeeld eten laat is me een raadsel (laat staan kookspullen).

Heb inmiddels vrij veel gelezen,maar heeft iemand anders nog tips? Goede sites zijn ook welkom
Gaanmetdiebanaan schreef:
do 08 aug, 2019 22:31

Heb inmiddels vrij veel gelezen,maar heeft iemand anders nog tips?
Bij mij zit m'n tent voorop in de stuurrol, met links daarnaast m'n lange windstopper voor als het 'savonds koud wordt, en rechts daarnaast m'n lange fietsbroek voor als het nog kouder wordt.

Achterin m'n zadeltas m'n slaapmat en slaapzak samen met wat kleding die ik overdag niet nodig heb, handdoek, toiletspullen en fietspomp. Regenjas onder het elastiek van de zadeltas en onder de gespen van de rolsluiting aan elke kant een teenslipper.

Kookset onderin de full frametas, samen met wasmiddel, afwasmiddel, nog wat kleren, tentstokken, tentharingen, powerbanks met laders en m'n gereedschap.

Bovenop het frame wat eten en bestek en afritsbroek, tegen de zadelpen aan met tie-wraps een binnenband.

En aan de beide kanten van de voorvork een bidon, naast de zadeltas aan beide kanten ook. Brandstoffles onder het frame met daarboven een vouwslot en daar weer boven een spatbordje.

Telefoon op het stuur voor de navigatie en helm op m'n hoofd.

C'est tout.

Afbeelding

.
Gaanmetdiebanaan schreef:
do 08 aug, 2019 22:31
Heb inmiddels vrij veel gelezen,maar heeft iemand anders nog tips? Goede sites zijn ook welkom
Je kunt ook prima met een achterdrager rijden hoor. Grote zak erop en daar al je spullen indoen. Of een paar front-rollers, maar dan achterop. Misschien een extra bevestiging aan je drager zodat het niet veel kan schudden.
Wat ik altijd erg inspirerend vind zijn de overzichts pagina's op Bikepacking.com. Bijvoorbeeld de fietsen van de deelnemers van de Great Divide race, geeft je altijd wel ideeën hoe andere mensen het oplossen.
https://bikepacking.com/bikes/tour-divide-rigs-2019/

Kortom heel veel mogelijkheden, net wat je zelf prettig vindt, wat je portmonnee toelaat en wat op je fiets past. Onthoud vooral dat er geen één bikepacking setup is, niet iets van zó hoort het, alles kan.
Maurice schreef:
vr 09 aug, 2019 09:26
Of een paar front-rollers, maar dan achterop. Misschien een extra bevestiging aan je drager zodat het niet veel kan schudden.
Inderdaad, daar best een tijd mee gereden.

Ooit heel kort begonnen met 5 tassen, toen al snel de stuurtas weg. Kort daarna de voortassen weg. Met alleen achtertassen reed het best prima.

Vervolgens kwamen de voortassen terug, maar dan achterop. Dubbele tashaken onderop en als het echt gek wordt kan er nog een spanband omheen.

En nu sinds kort deze setup, weer een stukje vooruitgang in hoe ermee te mountainbiken is :)
Maurice schreef:
vr 09 aug, 2019 09:26
Gaanmetdiebanaan schreef:
do 08 aug, 2019 22:31
Heb inmiddels vrij veel gelezen,maar heeft iemand anders nog tips? Goede sites zijn ook welkom
Je kunt ook prima met een achterdrager rijden hoor. Grote zak erop en daar al je spullen indoen. Of een paar front-rollers, maar dan achterop. Misschien een extra bevestiging aan je drager zodat het niet veel kan schudden.
Wat ik altijd erg inspirerend vind zijn de overzichts pagina's op Bikepacking.com. Bijvoorbeeld de fietsen van de deelnemers van de Great Divide race, geeft je altijd wel ideeën hoe andere mensen het oplossen.
https://bikepacking.com/bikes/tour-divide-rigs-2019/

Kortom heel veel mogelijkheden, net wat je zelf prettig vindt, wat je portmonnee toelaat en wat op je fiets past. Onthoud vooral dat er geen één bikepacking setup is, niet iets van zó hoort het, alles kan.
Bedankt voor de info! Wat bedoel je precies met een achterdrager?Dan doe je een tas bovenop de drager ipv zijtassen?

Voor mn gevoel fietste ik altijd vrij licht,maar toen ik mn grote zadeltas in had gepakt vroeg ik me echt af hoe mensen alles mee kunnen nemen met zo'n setup.
Jurr schreef:
do 08 aug, 2019 23:30
Gaanmetdiebanaan schreef:
do 08 aug, 2019 22:31

Heb inmiddels vrij veel gelezen,maar heeft iemand anders nog tips?
Bij mij zit m'n tent voorop in de stuurrol, met links daarnaast m'n lange windstopper voor als het 'savonds koud wordt, en rechts daarnaast m'n lange fietsbroek voor als het nog kouder wordt.

Achterin m'n zadeltas m'n slaapmat en slaapzak samen met wat kleding die ik overdag niet nodig heb, handdoek, toiletspullen en fietspomp. Regenjas onder het elastiek van de zadeltas en onder de gespen van de rolsluiting aan elke kant een teenslipper.

Kookset onderin de full frametas, samen met wasmiddel, afwasmiddel, nog wat kleren, tentstokken, tentharingen, powerbanks met laders en m'n gereedschap.

Bovenop het frame wat eten en bestek en afritsbroek, tegen de zadelpen aan met tie-wraps een binnenband.

En aan de beide kanten van de voorvork een bidon, naast de zadeltas aan beide kanten ook. Brandstoffles onder het frame met daarboven een vouwslot en daar weer boven een spatbordje.

Telefoon op het stuur voor de navigatie en helm op m'n hoofd.

C'est tout.

Afbeelding

.
Ik krijg het volgens mij echt niet voor elkaar om én een matje én een slaapzak én overige spullen in mn zadeltas te stoppen
Gaanmetdiebanaan schreef:
vr 09 aug, 2019 22:41
Bedankt voor de info! Wat bedoel je precies met een achterdrager?Dan doe je een tas bovenop de drager ipv zijtassen?

Voor mn gevoel fietste ik altijd vrij licht,maar toen ik mn grote zadeltas in had gepakt vroeg ik me echt af hoe mensen alles mee kunnen nemen met zo'n setup.
Inderdaad gewoon een (Tubus oid) achterdrager. Je kunt er tassen aanhangen, maar ook prima een drybag erop doen. Drybag zijn fijn omdat je er een hoop in kwijt kan, maar wel lastig als je het onderste uit de zak nodig hebt.

Dit is mijn setup:
Afbeelding
ik heb waarschijnlijk iets te veel mee, en dit was op een langere tocht. M'n matje zit aan de vorkpoot, aan de andere m'n tentje. M'n slaapzak zit in m'n bar-bag.
Gaanmetdiebanaan schreef:
vr 09 aug, 2019 22:43

Ik krijg het volgens mij echt niet voor elkaar om én een matje én een slaapzak én overige spullen in mn zadeltas te stoppen
Goed comprimeren en kijken hoe ver je komt? En anders kun je altijd nog een drybag pakken en ze aan je voorvork hangen. Of aan je stuur. Alleen in de frame driehoek is wat minder handig vanwege het volume lijkt me.

Bij mij zitten er een Downmat7Pump en een een donzen slaapzak van een kilo in. Wat voor slaapzak en slaapmat wil jij meenemen?
@Maurice Mooie setup! :D Voor hoeveel dagen was de reis?
jwkeij schreef:
zo 11 aug, 2019 22:16
@Maurice Mooie setup! :D Voor hoeveel dagen was de reis?
Dank je. 8)
Het was voor een 4-daagse door de Eiffel. Ik ben nog niet zo goed in het minimaliseren van m'n bagage, dus ik had wat te veel bij me. :wink:
Maurice schreef:
ma 12 aug, 2019 07:49
jwkeij schreef:
zo 11 aug, 2019 22:16
@Maurice Mooie setup! :D Voor hoeveel dagen was de reis?
Dank je. 8)
Het was voor een 4-daagse door de Eiffel. Ik ben nog niet zo goed in het minimaliseren van m'n bagage, dus ik had wat te veel bij me. :wink:
Het past goed allemaal dus geen probleem (of het gewicht moet je genekt hebben ;)). Ziet er fraai uit zo!
Jurr schreef:
do 08 aug, 2019 23:30


Afbeelding

.
Hele mooie setup. Ga me hier ook eens in verdiepen voor op mijn MTB
Dank!

Wel nog wat groot in volume met spullen om te kamperen tot lichte nachtvorst. Kon nog wel wat compacter voor twee weken Italië in de zomer ;)
Maurice schreef:
ma 12 aug, 2019 07:49
Ik ben nog niet zo goed in het minimaliseren van m'n bagage, dus ik had wat te veel bij me. :wink:
Fraaie setup, en met spullen voor vier dagen onderweg kun je vaak ook wel een stuk langer weg toch? ;)

Zelf samengesteld de fiets?
Jurr schreef:
di 13 aug, 2019 08:25
Fraaie setup, en met spullen voor vier dagen onderweg kun je vaak ook wel een stuk langer weg toch? ;)

Zelf samengesteld de fiets?
Zeker, ik kan er ook best 2 weken mee weg. Da's wel een voordeel. :)
De fiets was een demo-model van ErveHa bikes bij mij uit de buurt. Hij is een beetje té bling bling voor mijn smaak, maar hij rijdt wel heel lekker. Het moloko stuur heb ik er zelf opgezet. De tassen e.d. zijn door mezelf samengesteld.
De rode accenten in onderdelen worden keurig doorgevoerd in gespen en stiksels, chiq hoor ;)

Is het een SingleBe waar ErVeHa veel mee doet, of toch iets anders?
Jurr schreef:
di 13 aug, 2019 13:17
De rode accenten in onderdelen worden keurig doorgevoerd in gespen en stiksels, chiq hoor ;)

Is het een SingleBe waar ErVeHa veel mee doet, of toch iets anders?
Dank je, :oops:
Het is een Genesis Longitude.