Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 447 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34274 berichten
Vanaf welke plek heb je dit uitzicht?
IMG_20190812_084225(1).jpg
gios schreef:
ma 12 aug, 2019 08:46
Vanaf welke plek heb je dit uitzicht?

IMG_20190812_084225(1).jpg
Kasteel van Bouillon?
Gezien vanaf de z.g. Oostenrijkse toren?
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 aug, 2019 08:54
gios schreef:
ma 12 aug, 2019 08:46
Vanaf welke plek heb je dit uitzicht?

IMG_20190812_084225(1).jpg
Kasteel van Bouillon?
Gezien vanaf de z.g. Oostenrijkse toren?
Dat heb je snel gezien, Martin. Volgende is weer voor jou.
gios schreef:
ma 12 aug, 2019 09:17
Martin E. van Doornik schreef:
ma 12 aug, 2019 08:54
gios schreef:
ma 12 aug, 2019 08:46
Vanaf welke plek heb je dit uitzicht?

IMG_20190812_084225(1).jpg
Kasteel van Bouillon?
Gezien vanaf de z.g. Oostenrijkse toren?
Dat heb je snel gezien, Martin. Volgende is weer voor jou.
Dank je, ik heb in 1988 met m'n gezin gekampeerd pal aan de Semois in Herbeumont. Mooie omgeving en bij een rondtochtje hebben wij het kasteel van Godfried de Bouillon bezocht. Het behoort tot één van de grootste en bekendste kastelen van België, daarom is jouw raadselfoto makkelijk te herkennen. Het was echter een druilerige dag, zodat de sfeer in dat kasteel zich heel goed voor zou lenen om horrorfilms te maken.... De rivier links is ook de Semois.
Ga straks een foto uitzoeken, eerst wat huishouden doen.
Hier de volgende raadselfoto. Effe rusten na een zware klim, maar daarmee was ik nog niet klaar.

DSCF2769-klein.jpg
Te moeilijk? :?: De naam van het land waar deze raadselfoto is genomen, staat op de autonummerplaat op mijn fiets na aankomst op Schiphol. :wink: Ik verzamel namelijk buitenlandse kentekenplaten, in de meeste gevallen zo langs de weg gevonden.

DSCF3229-klein.jpg
Niet te snel Martin, ook/juist in deze vakantieperiode zijn er op de maandagmorgen mensen die níet achter de pc zitten :lol:
Oeps, Travelmaster, je hebt helemaal gelijk. Ik ben al drie jaar met pensioen en geleidelijk aan vergat ik de werkzame dagen.... :roll:
Ik heb zojuist even gezocht op de afstand en hoek t.a.v. de Covanta powerplant en schiereiland Howth, en net als ik denk dat ik het juiste uitzicht heb klopt de voorgrond niet. Ik geef het voor nu op want mijn maag rammelt.
Het is wel een populaire plek voor wielrenners.
Mount Leinster car park, ongeveer halverwege tussen Bunclody en Mount Leinster?
Box Hill
Mount Leinster is veel te ver zuidelijk en Box Hill ligt ten zuiden van Londen (zie hier: https://www.google.nl/maps/place/Nation ... -0.3124717 ) en dat komt niet overeen met de autonummerplaat op mijn fiets.... Op mijn raadselfoto ligt een grote stad in de verte.
WillemM heeft wel gelijk met de Covanta powerplant (die twee pijpen) en het schiereiland Howth.
De tovenaar schreef:
di 13 aug, 2019 10:24
Klim naar Sally gap https://goo.gl/maps/W9JDS3Kh3UaNkCCH8
Je hebt het goed gevonden! Het is de weg R115, in Ierland bekend onder de naam Old Military Road: https://visitwicklow.ie/item/old-military-road/#
Na aankomst op Dublin Airport (28 augustus 2014) gelijk doorgefietst naar de jeugdherberg van Knockree. Eerst dwars door het drukke centrum van Dublin, waar het spitsuur al aan de gang was. Al ten zuiden van het centrum begon de steile helling van de R115 naar Glencree. Als je weet dat de Cauberg in Valkenburg 'slechts' 600 meter lang is, maak er maar 15 kilometer van.... Deze weg was op sommige plekken zó steil dat ik moest lopen met de fiets aan de hand. Ook nog had ik heel harde wind tegen, Beaufort 7.
In de tegengestelde richting kwam ik veel wielrenners tegen, die met hoge snelheid naar Dublin aan het afdalen waren. Kennelijk zijn het mannen, die na hun werk thuis waren gekomen en na een avondmaaltijd nog even sportief de berg op gingen fietsen en daarna heerlijk snel afdalen om hun hoofden leeg te maken. Zoek maar op YouTube.
Onderweg deze raadselfoto gemaakt. En dan nog verder klimmen. Eenmaal boven aangekomen heb je prachtige vergezichten over de kale heidelandschappen met de vulkaanachtige berg Mount Djouce (725 m) op de achtergrond. Het is me nog altijd sterk bijgebleven, wat een avontuur. Heb ik dat gedaan, vroeg ik me vaak af. Hier een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Lgy-5PQVRRE

De volgende foto is voor jou.

Detail verzameling.jpg
Hier de gevonden Ierse autonummerplaat, gevonden bij Swords in de berm. Cill Mhantáin is Iers voor de stad Wicklow. Ik weet dat er een blauwe Honda Civic Estate uit 1999 eraan heeft gezeten.
plaatje.jpg
De tovenaar schreef:
di 13 aug, 2019 11:18
plaatje.jpg
Ik zie op de achtergrond een Naarden Vesting-achtige kerktoren, maar ook twee molens. Maar Naarden heeft geen molens, De toren lijkt anders wel op de St. Jan in Schiedam. Gekeken op de kaart van Natuurmonumenten (waarvan de informatieborden in hun stijl worden weergegeven). Ik gok op het natuurgebied Rietputten bij Vlaardingen. Klopt dat?
Ik denk uitzichtpunt Wijde Blik.
Weer helemaal goed renel! Weer met overpass gevonden? :lol:
Overpass gaf idd een handig overzichtje van vogelkijkhutjes, bedankt voor de tip!

Bijlagen