Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggesties gevraagd voor reisfiets met racebocht - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Suggesties gevraagd voor reisfiets met racebocht

Fairlight secan
Hoi,
Ik heb ook nog een suggestie, Cannondale touring ultegra, stijf frame achterdrager hydr. Schijfremmen. Ik vind het een heerlijke goniometrie. Kijk, ik heb altijd 1 fiets gewild die ik overal voor kon gebruiken, nou die is er niet. Dus concessies doen, wat voor mij belangrijk is, comfort(geen pijn aan nek/schouders/rug) ik bedoel na vele uren. En... genieten. 1 laatste belangrijk onderdeel, je wielen, voor de lichtere onder ons iets minder belangrijk, maar als je 90 bent(gewicht😊) plus bagage speelt dat een belangrijke rol. Resume,je beleeft niet meer (fiets)plezier aan een hele dure fiets, vaak is de fiets vele keren beter als wij. Belangrijk, allereerst de juiste maat, goede wielen,de juiste goniometrie, goede remmen,goed zadel, stijf frame. En natuurlijk aandrijflijn,,ik rij nog steeds met derailleurs, ben er tevreden mee.alles bij elkaar, het is maar net wat je met een fiets doet, wat je budget is etc
https://www.thorncycles.co.uk/bikes

Hier ook een aardige gravelbike (de tweede in het lijstje) met compact tweebladig crankstel en plaats voor spatborden en dragers. Er is extreem veel info over te vinden, ergens anders op de website, die ik nog niet allemaal heb doorgenomen. Wel ben ik tevreden over mijn fiets van dit merk (Thorn Raven Tour) en de service achteraf.

Hans
Wij hadden vroeger een Thorn tandem en daar waren we erg tevreden over. M-gineering bouwt ook wel Thorn frames op, en dat geeft je nog meer speelruimte bij de afmontage.
De Thorn frames die ik op YT voorbij zie zwabberen met bagage doen mij het ergste vrezen...
Als je er maar genoeg ballast op gooit krijg je een hoop aan het zwabberen ;)
Ook weer zo :D
Willem (OP) zoekt een fiets voor het wat lichtere werk naast zijn pakezel die Avaghon heet.
Mede gezien zijn eigen gewicht van 70 kg lijkt me een wat minder stijf frame dan dan die Avaghon dan toch wel een goed idee.
Garanties geef ik uiteraard niet.
Die Thorn Club tour gebruikt standaard oversized buizen met een 0.9/0,6/0.9 mm wanddikte. Ik kan me niet voorstellen dat dat met een lichte berijder en niet te veel bagage gaat zwabberen.
Shadow schreef: ↑
za 03 aug, 2019 13:08
De Thorn frames die ik op YT voorbij zie zwabberen met bagage doen mij het ergste vrezen...
Kan me bij die opmerking niet veel voorstellen. Integendeel. Misschien dat Shadow nog met een of meerdere linkjes kan komen aanzetten?

Hans
javb2812 schreef: ↑
za 03 aug, 2019 19:16
Shadow schreef: ↑
za 03 aug, 2019 13:08
De Thorn frames die ik op YT voorbij zie zwabberen met bagage doen mij het ergste vrezen...
Kan me bij die opmerking niet veel voorstellen. Integendeel. Misschien dat Shadow nog met een of meerdere linkjes kan komen aanzetten?

Hans
Check het kanaal van de Beard Brothers even :wink:
Shadow schreef: ↑
za 03 aug, 2019 20:15
javb2812 schreef: ↑
za 03 aug, 2019 19:16
Shadow schreef: ↑
za 03 aug, 2019 13:08
De Thorn frames die ik op YT voorbij zie zwabberen met bagage doen mij het ergste vrezen...
Kan me bij die opmerking niet veel voorstellen. Integendeel. Misschien dat Shadow nog met een of meerdere linkjes kan komen aanzetten?

Hans
Check het kanaal van de Beard Brothers even :wink:
Dat zijn filmpjes van een uur of meer. Een paar stukjes van begin en midden gezien, nog niks geks gezien aan de beweging van de fietsen. De rest ga ik niet bekijken.

Hans
Prima.
Kwam op marktplaats deze tegen:

http://link.marktplaats.nl/m1441467546

Misschien hebben ze bij Soma nog wel wat anders leuks?
Dank voor de suggesties so far.

De Fairlight Secan (uitgevoerd met 46/30) is voor mij duur.

Thorn biedt in haar zeer uitvoerige brochure veel nuttige informatie, al komt het soms wat geframed op mij over. Maar ik neem 'm mee in mijn shortlist.

Zoals gezegd wacht ik zelf een paar maanden om dan te kijken wat de 'goede' merken aan standaarconfiguraties in hun assortiment voor 2020 hebben. Budget blijft 2000 euro. Zit daar niet de voor mij ideale fiets bij, dan zal ik een fiets naar wens (laten) opbouwen. Dat is waarschijnlijk niet goedkoop, maar dan heb ik wel wat ik zoek.
Mischien heb je het al gezegd, maar hoe lang ben je?
1m89 en heb lange benen. Hoezo?

(Of geef ik nu te veel persoonlijke informatie vrij? zie andere topic)
Bombtrack Audax: http://bombtrack.com/audax-2-2/

- standaard uitgevoerd met een 48/32 crank;
- staal!
- ruimte voor brede banden (standaard uitgevoerd met 650b wielen en 47mm banden);
- het nieuwe model uitgevoerd met een T47 BB;
- afgemonteerd met Shimano 105/Ultegra/FSA en hydraulische schijfremmen;
- prima wielen van Hunt (= Kinlin).

Met een beetje zoeken (en onderhandelen) voor minder dan 2000 euro aan te schaffen.
Stadjer schreef: ↑
di 06 aug, 2019 10:37
Bombtrack Audax: http://bombtrack.com/audax-2-2/

- standaard uitgevoerd met een 48/32 crank;
- staal!
- ruimte voor brede banden (standaard uitgevoerd met 650b wielen en 47mm banden);
- het nieuwe model uitgevoerd met een T47 BB;
- afgemonteerd met Shimano 105/Ultegra/FSA en hydraulische schijfremmen;
- prima wielen van Hunt (= Kinlin).

Met een beetje zoeken (en onderhandelen) voor minder dan 2000 euro aan te schaffen.
Thanks! Jammer genoeg niet met 46/30 voorbladen, wat voor mij echt een vereiste is wil ik in heuvels en bergen met bepakking gaan fietsen.
willem.m schreef: ↑
di 06 aug, 2019 11:06
Thanks! Jammer genoeg niet met 46/30 voorbladen, wat voor mij echt een vereiste is wil ik in heuvels en bergen met bepakking gaan fietsen.
Je kunt ook een 46/30 FSA/Praxis/Shimano crankstel voor rond de 100 euro aanschaffen. Mocht je een dergelijke fiets aanschaffen via een dealer, neem ik aan dat je dit kosteloos (of wellicht voor een kleine meerprijs) kan laten doen.

Mijn advies: staar je niet blind op een fiets die standaard uitgevoerd is met een 46/30 crankstel. Dan sluit je ontzettend veel goede fietsen uit.