Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 435 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33586 berichten
willem.m schreef:
za 27 jul, 2019 09:50
CAMPING LES BALMASSES
Grand Rue, 73500 Lanslebourg-Mont-Cenis, Frankrijk
+33 4 79 20 52 77
https://maps.app.goo.gl/v4Zsovyk1fXrWMHB6
Nee ook niet, nog ff verder fietsen Willem :wink:
Ok, dan pas ik. Ik kan wel alle campings in het dal gaan aflopen, maar dat is productiewerk.

(Zit momenteel op de huisartsenpost. Ik ben door een insect gestoken in mijn mond en heb een vervelende zwelling. Fietsen met open mond is levensgevaarlijk :? )
Camping Des Grands Cols in St Jean de Maurienne
willem.m schreef:
Zit momenteel op de huisartsenpost. Ik ben door een insect gestoken in mijn mond en heb een vervelende zwelling. Fietsen met open mond is levensgevaarlijk

Jazeker! Kijk uit!
Ik had dat vorige week, een flinke aanrijding met een insect op mijn wang (beiden ca 25km/h in tegengestelde richting). Dat deed in eerste instantie flink zeer, maar werd minder, daarna kwam er een zwelling, heel elegant op mijn wang en ooglid, dit ging na 2 dagen ook weer weg.
Maar afgelopen woensdag kwam er opeens (in een paar uur) een werkelijk gigantische zwelling op diezelfde wang, echt enorm, het oog werd zo ongeveer helemaal dichtgeknepen door die zwelling. Naar de dokter gegaan en die constateerde wondroos, een bacteriële infectie, waarschijnlijk door het gaatje in de huid.Meteen aan een zware antibioticakuur van 10 dagen, want zeker in het gezicht kan dit gevaarlijk zijn (doorslaan naar de hersenen).
Dus ja bijna letterlijk levensgevaarlijk, en ik had mijn mond dan gelukkig nog dicht!
(overigens erg off-topic, maar vond het toch wel even relevant om te vermelden)
Om even off-topic te blijven, als je met los zittende kleding door een bijenkolonie fietst kun je ook pech hebben, als je dan vervolgens overgevoelig bent voor een bijensteek is dat ook een probleem, voldoende calcium heeft mij toen geholpen.
math schreef:
za 27 jul, 2019 12:17
Camping Des Grands Cols in St Jean de Maurienne
Klopt, Math jouw beurt!
plan-camping-2018.jpeg
Waar is dit?
DSC00009a.jpg
Québec city?
Een wilde gok, neem ik aan?
Québec city is goed! Maar ik wil op z'n minst de straat weten van waaruit dit plaatje genomen is.
math schreef:
za 27 jul, 2019 21:47
Een wilde gok, neem ik aan?
Ik geef toe, soms vind ik jou maar een gekke vent op een fiets. ;)
Québec city is goed! Maar ik wil op z'n minst de straat weten van waaruit dit plaatje genomen is.
Ik denk Boulevard René-Lévesque
Helemaal raak! Beurt aan jou.
In welke straat is dit raadplaatje gemaakt?

Bijlagen

Eiffel Tower Replica in Lahore?

De toren zelf lijkt er wel op, en ook een gebouw op jouw plaatje zou kunnen matchen. Voor de rest is de omgeving wel echt anders. Misschien was je er toen dit gebied nog verder ontwikkeld moest worden?

Bahria Town Main Blvd, Violet Block Bahria Town, Lahore, Punjab, Pakistan
https://maps.app.goo.gl/2AmydGM39xJBfN9cA
Bahria Town is best wel een nieuwbouwwijk dus de omgeving is idd. nog aan verandering onderhevig. Heel goed gevonden Willem.
Als bijlage voor de liefhebbers nog een foto vanaf de top van de toren uitkijkend naar het noorden.

Bijlagen

Een nieuw plaatje dan, ditmaal iets dichter bij huis:
De aarde bestaat nog slechts uit grote dozen en ze vechten er nog steeds om?
Het komt me eng bekend voor. Het zo wel eens heel dichtbij hier kunnen zijn.
Zie ik daar een Belgische lantaarnpaal?
Leon schreef:
zo 28 jul, 2019 13:05
De aarde bestaat nog slechts uit grote dozen en ze vechten er nog steeds om?
Het komt me eng bekend voor. Het zo wel eens heel dichtbij hier kunnen zijn.
Zie ik daar een Belgische lantaarnpaal?
Misschien moet je wat meer out-of-the-box denken.
(Ai, wat een slechte grap :shock:)
Dankzij deze zoekopdracht een mooie website gevonden met meer dan tienduizend foto's van standbeelden en een bijbehorend zoeksysteem. Het viel nog niet echt mee om de juiste zoektermen te vinden, maar toch uiteindelijk gelukt. Hier vind je meer informatie over het beeld.

Het staat aan de Achterweg in Waardenburg. Ik heb aan diezelfde weg eind vorig jaar cursus gevolgd, maar het is me toen niet opgevallen, anders had ik het zeker herkend.
PeterVanRijn schreef:
ma 29 jul, 2019 08:43
Dankzij deze zoekopdracht een mooie website gevonden met meer dan tienduizend foto's van standbeelden en een bijbehorend zoeksysteem. Het viel nog niet echt mee om de juiste zoektermen te vinden, maar toch uiteindelijk gelukt. Hier vind je meer informatie over het beeld.

Het staat aan de Achterweg in Waardenburg. Ik heb aan diezelfde weg eind vorig jaar cursus gevolgd, maar het is me toen niet opgevallen, anders had ik het zeker herkend.
Goed en slim gevonden Peter!

Wat is de URL van die database? :D

Ik vind het best wel een mooi kunstwerk dat helaas wat vreemd afsteekt tegen de monotone blokkendozen op het bedrijventerrein. Ik ben er vaker langsgefietst (route Den Bosch > Amsterdam), maar het viel me pas afgelopen zaterdag op.
willem.m schreef:
ma 29 jul, 2019 08:54

Wat is de URL van die database? :D
Die zat verstopt onder de link van het woordje Hier. ;-)
https://vanderkrogt.net/standbeelden/index.php

Je zou het niet zeggen, maar ik ben nu aan het werk, vanmiddag of vanavond zal ik een nieuwe foto plaatsen.