Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 433 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33583 berichten
CorneK schreef:
di 23 jul, 2019 19:50
Nu kan het niet meer moeilijk zijn :lol:
Klopt: Ryer Island Ferry
https://www.google.nl/maps/@38.1867738, ... 2i41?hl=nl

Edit: Peter was me voor.
PeterVanRijn schreef:
di 23 jul, 2019 20:00
Inderdaad, met dat wegnummer (CA-84) heb je het wel weggegeven.
Het is de Ryer Island Ferry.
Helemaal goed! Peter, jij bent.
Een tamelijk karakteristiek gebouw, en daardoor waarschijnlijk te makkelijk.
rp20190723.jpg
PeterVanRijn schreef:
di 23 jul, 2019 21:29
Een tamelijk karakteristiek gebouw, en daardoor waarschijnlijk te makkelijk.
Het Elfenhuys in Turnhout.
https://www.google.nl/maps/@51.349061,4 ... 6656?hl=nl

(zoeken op foto met tekst sprookjeshuis)
Dat is natuurlijk goed. Ik wist niet dat het zo heette, maar was wel nieuwsgierig naar de achtergrond. De naam zal helpen.
Jij bent Jan.
Bij het kopiëren van Google streetview moet je, om te voorkomen dat straatnamen of wegnummers op het wegdek zichtbaar worden, éérst op de toets Printscreen en dan pas op Ctrl drukken. De weg is helemaal schoon van de belettering.
Nieuwe opgave. Ook een pontje.

Bijlagen

JanH schreef:
wo 24 jul, 2019 07:32
Nieuwe opgave. Ook een pontje.
Een gele veerpont met een rode dakrand op het stuurhut, behalve over de Bergse Maas bij Waalwijk kon ik die niet vinden op Google Afbeeldingen. Klopt dat?
Ik dacht aan Pont de Burd in Grou.
renel schreef:
wo 24 jul, 2019 10:53
Ik dacht aan Pont de Burd in Grou.
Helemaal goed! bedankt voor de naam, dat wist ik niet. Zie dat het pontje zelfs een eigen wikipedia heeft... het moet niet gekker worden :)
Veel gele pontjes met een rood dak kwam ik niet tegen, idd ook een bij Waalwijk.

Bijlagen

Bomenfietsroute in Hechtel-Eksel (zie hier ;-)
Ja, snel gevonden! In de vakantie met mooi weer een ware publiekstrekker, het was er druk afgelopen weekend. Een sensationele 360°-beleving. :) Die "badkuip" staat nog op mijn todo list.
Hier is de volgende.

Afbeelding
keesswart schreef:
wo 24 jul, 2019 12:57
Hier is de volgende.

Afbeelding
Gradierwerk Bad Rothenfelde, Duitsland?
Dat klopt, Martin. Zet een molentje op de foto en jij weet waar het is ;-)
keesswart schreef:
wo 24 jul, 2019 23:47
Dat klopt, Martin. Zet een molentje op de foto en jij weet waar het is ;-)
Nee, die ken ik zelfs niet, het molentje is zo te zien vrij nieuw ge(her)bouwd. Ik ken maar één ander gradierwerk met een molentje erop, maar hij staat midden op het bouwwerk met een vierkante stelling (omloop), die van jouw raadselfoto is zeskantig en aan het kopeind van het gradierwerk. Ik heb effe lang moeten zoeken naar Gradierwerken op Google afbeeldingen. Klik op de naam en je hebt zo het adres.
Morgen zal ik de foto plaatsen, ik wil nu naar bed (zonder laken en deken – te warm). Ik heb niet het hele molenbestand van Europa in mijn hoofd zitten, hoor. :wink:
Ik heb maar één keer een Gradierwerk gezien, niet ver van Osnabrück (waar precies weet ik niet), tijdens een schoolreisje in 1962.
Hier weer een nieuwe raadselfoto:

imm032_N32-corr.klein.jpg
Is het Santuario di Santa Verdiana in Castelfiorentino, Italië?