ik rij momenteel voor alles wat geen dagdagelijkse boodschappen zijn en dus verder dan 4km op een net upgegrade randonneur.
Volstaat prima als "lastdier" om met bagage rond te trekken en met een vernieuwde 3 x 9 XT-groep schakelt die nu wel superscherp en wat sneller
28inch dubbelkamervelgen
dubbele suspensie, alu frame
voor: 48-36-26 tanden
achter: 11-13-15-17-20-23-26-30-34 tanden
huidige fietsgewicht: 21,0 kg
Mijn gewicht is 62, ouderdom 48, lengte 181cm, beenlengte 88.
Alleen weegt die dus 21kg en dat voel ik: zowel in kruissnelheid, max.snelheid als maximale lengte van mijn ritten. EN WIL ER DUS EEN RACEFIETS BIJ
omdat ik liefst niet in vlakkeland ga fietsen, ben ik er wel achter dat ik best cassette 11-30 of 11-32 kies.
NU KOMT DE GROTE VRAAG : WELKE KETTINGWIELEN VOORAAN ?
Op de zware randonneur zonder bagage rij ik plat meestal een verzet 36-20,
maar heb geen idee in welk VERZET zich dat ECHT IN REALITEIT VERTAALT OP KOERSFIETS die 11 tot 13kg lichter is en veeeel aerodynamischer en ook dunnnnere banden op beeeeetere wielen...
IEMAND VAN JULLIE DIE NAAST RACEFIETS OOK OP RANDONNEUR=TREKFIETS=HYBRIDE rijdt/reed en weet welke kettingwielen ik nodig heb? Moet ik een compact 50-34 afschrijven ten voordele van een triple of kan ik echt een veel zwaarder verzet draaien bij overstap naar racefiets???
Volstaat prima als "lastdier" om met bagage rond te trekken en met een vernieuwde 3 x 9 XT-groep schakelt die nu wel superscherp en wat sneller
28inch dubbelkamervelgen
dubbele suspensie, alu frame
voor: 48-36-26 tanden
achter: 11-13-15-17-20-23-26-30-34 tanden
huidige fietsgewicht: 21,0 kg
Mijn gewicht is 62, ouderdom 48, lengte 181cm, beenlengte 88.
Alleen weegt die dus 21kg en dat voel ik: zowel in kruissnelheid, max.snelheid als maximale lengte van mijn ritten. EN WIL ER DUS EEN RACEFIETS BIJ
omdat ik liefst niet in vlakkeland ga fietsen, ben ik er wel achter dat ik best cassette 11-30 of 11-32 kies.
NU KOMT DE GROTE VRAAG : WELKE KETTINGWIELEN VOORAAN ?
Op de zware randonneur zonder bagage rij ik plat meestal een verzet 36-20,
maar heb geen idee in welk VERZET zich dat ECHT IN REALITEIT VERTAALT OP KOERSFIETS die 11 tot 13kg lichter is en veeeel aerodynamischer en ook dunnnnere banden op beeeeetere wielen...
IEMAND VAN JULLIE DIE NAAST RACEFIETS OOK OP RANDONNEUR=TREKFIETS=HYBRIDE rijdt/reed en weet welke kettingwielen ik nodig heb? Moet ik een compact 50-34 afschrijven ten voordele van een triple of kan ik echt een veel zwaarder verzet draaien bij overstap naar racefiets???