Hallo, nieuw hier en in deze wereld
Ik ben nu mijn reisfiets, een 2e hands Duitse Rotor met rohloff en kettingaandrijving, aan het afstellen. Ik heb er 50 mm banden onder gezet, een Bush & Muller Lumotec U met USB functie erop, stuurtasje er aan.
Het volgende probleem doet zich voor: bij het zeer stevig belasten op een helling (oa vam-berg) zit er een tik in het systeem, die niet op het vlakke zich voordoet. Betekent dit dat de crank versleten is of dat de ketting naar de Rohloff niet strak genoeg staat? Ik heb hem op zijn straks gezet maar gezien de padden zit ik daar op het eind en de ketting lijkt nog wat strakker te kunnen.
Ik wil volgende week opweg gaan in Noord-Duitsland. Niet echt heuvelrijk dus ik denk dat het wel meevalt.
Bedankt alvast voor het advies.
Met vriendelijke groet,
Ranko
Ik ben nu mijn reisfiets, een 2e hands Duitse Rotor met rohloff en kettingaandrijving, aan het afstellen. Ik heb er 50 mm banden onder gezet, een Bush & Muller Lumotec U met USB functie erop, stuurtasje er aan.
Het volgende probleem doet zich voor: bij het zeer stevig belasten op een helling (oa vam-berg) zit er een tik in het systeem, die niet op het vlakke zich voordoet. Betekent dit dat de crank versleten is of dat de ketting naar de Rohloff niet strak genoeg staat? Ik heb hem op zijn straks gezet maar gezien de padden zit ik daar op het eind en de ketting lijkt nog wat strakker te kunnen.
Ik wil volgende week opweg gaan in Noord-Duitsland. Niet echt heuvelrijk dus ik denk dat het wel meevalt.
Bedankt alvast voor het advies.
Met vriendelijke groet,
Ranko