Om even een ouder onderwerp op te frissen met een nog oudere historie.
Er reed - voor de oorlog, dus voor mijn tijd - zelfs een toen hypermodern Frans treinstel tussen Parijs en Maastricht.
Er reed lang - ik meen tot ergens in de 80er jaren - een internationale trein Amsterdam - Luxembourg - Basel met soms ook nog doorgaande rijtuigen naar Italië (ik meen dat deze trein één of enkele jaren ook fietsen meenam).
En - een korte tijd - reed de NS (nu ja vanaf Maastricht met een Belgische of Luxemburgse diesel) een zomer-weekend-trein van Amsterdam naar Luxembourg (een trein met normale getrokken IC-rijdtuigen).
O ja, de autoslaaptrein naar Avignon reed ook via Maastricht en Luik naar Luxembourg en verder.
Zoals Ivo schrijft: Er lijkt in Utrecht op het hoofdkantoor erg weinig Europa of fiets in het "systeem" te zitten -- eigenlijk worden zelfs de gewone reizigers als lastige ballast gezien ... dat werd ook hardop door de spoor-bazen erkend tijdens de parlementaire enquete mbt het Fyra-debacle.
Groeten BSM
Er reed - voor de oorlog, dus voor mijn tijd - zelfs een toen hypermodern Frans treinstel tussen Parijs en Maastricht.
Er reed lang - ik meen tot ergens in de 80er jaren - een internationale trein Amsterdam - Luxembourg - Basel met soms ook nog doorgaande rijtuigen naar Italië (ik meen dat deze trein één of enkele jaren ook fietsen meenam).
En - een korte tijd - reed de NS (nu ja vanaf Maastricht met een Belgische of Luxemburgse diesel) een zomer-weekend-trein van Amsterdam naar Luxembourg (een trein met normale getrokken IC-rijdtuigen).
O ja, de autoslaaptrein naar Avignon reed ook via Maastricht en Luik naar Luxembourg en verder.
Zoals Ivo schrijft: Er lijkt in Utrecht op het hoofdkantoor erg weinig Europa of fiets in het "systeem" te zitten -- eigenlijk worden zelfs de gewone reizigers als lastige ballast gezien ... dat werd ook hardop door de spoor-bazen erkend tijdens de parlementaire enquete mbt het Fyra-debacle.
Groeten BSM