door
Leon » di 09 jul, 2019 10:31
math schreef: ↑di 09 jul, 2019 00:39
Ik vind dat de sceptici maar moeten aangeven wat er onbetrouwbaar aan is.
Er zijn veel verschillende verharde wegdekken. Glad Asfalt. Nat asfalt. Ruw asfalt. Asfalt met vaste steentjes. Asfalt met ongelijke steentjes. Asfalt met losse steentjes. Glad beton. Ruw beton. Natuursteen. Opgeruwd natuursteen. Bakstenen. Straatstenen. Cobblestones. Kasseitjes. Kasseien. Klassieke stoeptegels. Grote tegels. Alle voorgaande versies in hobbelige uitvoering. Al deze voorgaande versies in een uitvoering met gaten. Al deze voorgaande versies in een uitvoering met grote gaten. Alle hobbelige versies met zowel grote als kleine gaten... Alles daartussen. En dan nog Kasseien "Antwerpen Style"...
Tot zover ik in vijf minuten uit mijn mouw schud.
Ik weet van alle wegdekken voorbeelden hier in de buurt....
Maar waarom moet men dan voor een meting niet één hiervan kiezen maar uitgerekend iets dat iets heel anders is, namelijk metaal? Dan moet je toch eens verdomd goed aantonen dat dat een legitieme keuze is, lijkt me. Dat mankeert er aan.
Het komt ook wel vaker voor dat bedrijven metingen doen die aan discussie onderhevig zijn. Denk aan brandstofverbruiksmetingen van auto's.
En met dat dunne banden lichter rollen bedoel ik uiteraard bij gelijke overige omstandigheden. Ik ben benieuwd naar een voorbeeld.
Om bij het onderwerp terug te komen: ik heb nooit andere dikte binnenbanden gebruikt dan
standaard. Wel heb ik altijd veel variatie in leegloopsnelheid opgemerkt. Sommige banden verloren in twee dagen al een bar, van 5 naar 4 bij voorbeeld. De meesten doen daar een week of twee over maar ik heb ook banden gehad die daar twee maanden over deden of die na een hele winter in de stalling nog befietsbaar waren.