Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hulp nodig met kinderzitje achter icm Cube Delhi Pro 2016 IC drager - Forum Wereldfietser

Hulp nodig met kinderzitje achter icm Cube Delhi Pro 2016 IC drager

Hallo,

Ik heb een Cube Delhi Pro uit 2016, met een IC bagageframe bestaande uit (enigszins) driehoekachtige buizen.
Nu lees ik bij enkele fabrikanten van kinderstoeltjes, (Bobike en Iki) dat hun “easy” (click-on, click-off) systeem, enkel met ronde buizen werkt.
Ik kan helaas nergens online/in de praktijk vinden of dit echt niet kan met niet ronde buizen, dit doet mij dus geloven dat deze stoeltjes voor mijn fiets niet geschikt zijn.

Nu heb ik drie vragen:
1. Heeft iemand ervaring met zo een bagageframe icm genoemde stoeltjes?
2. Zijn er stoeltjes wel geschikt voor dit frame en zo ja, welke?
3. Het IC frame van cube is flexibel, wat wil zeggen dat er accessoires op gemonteerd kunnen worden, heeft iemand ervaring met zo een accessoire, zodat een kinderstoeltje wel past?

Alvast bedankt voor het lezen en antwoorden!

Groet,

David
Het ronde buizen vereiste is meer voor het goed vast kunnen klemmen lijkt me, als je zelf wat technische kennis hebt kun je misschien wel inschatten of het gaat werken, maar mij lijkt dat als de klemmen goed om de buizen heen vallen, het goed vast komt te zitten. Bij mijn eigen kinderen hadden we een Yepp zitje, dat zat echt goed vast.
Is het dit model?
37184CDE-AAC5-45CC-A24D-15A5F214D567.jpeg
Dan zou ik goed kijken wat de maximum last is, het lijkt me onderdeel van het aluminium frame, buitenom dat de dwarsliggers me niet lekker lijken te werken met het systeem van de zitjes is meestal een aluminium drager geen goede keus voor zitjes, ik denk dat de fabrikant in de gebruiksaanwijzing wel een stuk er aan besteed heeft?
Hoi Shadow/Joram,

Bedankt voor de reactie(s), dat is inderdaad het juiste model.

Max. gewicht achterop is 25 kg en er wordt vermeld in de gebruiksaanwijzing dat een kind achterop wel een mogelijkheid is, maar meer ook niet.
Ik ben het met je eens dat de bagagedrager wellicht niet geschikt is voor de meeste stoeltjes, ongeacht de niet ronde buizen, door de dwarsliggers.

Ik zal ook eens wat info opvragen bij een Cube-dealer, wellicht kunnen zij het met zekerheid zeggen.

Groet,
ik meen bovenop de drager twee aluminium 'dwarsbalkjes' te zien waar dit op past:
https://www.bikester.nl/fietsonderdelen ... v_chn=shop
(zoals op Racktime-dragers)

is het een optie dat je deze adapter als tussenstuk naar je kinderzitje gebruikt?
succes! hoogframe
Hoi Hoogframe,

Zoiets heb ik ook voorbij zien komen van Cube zelf (niet meer leverbaar) en klonk in eerste instantie als een goed idee. Na wat onderzoek blijkt het een gewicht van max. 12 kg aan te kunnen, helaas...

Wel bedankt voor de goede tip!

Groet,