Een leuk initiatief om routes te publiceren op je website.
De route door het binnenland van de Costa Blanca ken ik uit mijn hoofd, het is per slot van rekening mijn achtertuin. Het is inderdaad een superfraaie route. Je hebt precies de mooiste wegen gevonden. Er zijn inderdaad erg steile stukjes bij, dus een klein verzet heb je wel nodig, zeker als je ook nog bagage meesjouwt.
Ik heb hierover geen echte tips, of het moest zijn dat voor dit gebied de mountainbike nóg leuker is. Zo kun je bv. goed de Via Verde nemen vanaf Gandía, langs Villalonga naar Lorcha. Een weergaloos -onverhard- stukje, de laatste 10 km.
Ook verder in dit gebied zijn er veel mooie onverharde routes, reden waarom ik hier een meerdaagse mountainbike trektocht aanbied. Beetje reclame mag toch wel? (
www.bicitours.nl)
Wat betreft je route van Madrid naar Valencia zou ik de alternatieve suggestie willen doen van de Vía Verde Los Ojos Negros, die ongeveer van Sagunto via Segorbe naar Teruel loopt. Deze route is goed te doen met een hibride en ik kan hem zeer aanbevelen, een erg mooi landschap, veel bruggen en tunnels (met automatische verlichting) en verkeersvrij.