Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Göteborg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Göteborg

Volgens https://happyride.se/2016/05/27/far-jag ... ig-cykeln/ kan er bij Norges Statsbanen (sinds april naam veranderd naar Vy) op traject Göteborg-Oslo wel een fiets mee, wel tegen aanzienlijk bedrag van 275NOK. Op de reisplanner van Vy staat dat je geen fietsplaats kan reserveren maar wel ter plekke een ticket afrekenen mits er plek is.

Je kan ook nog met de bus op dit traject, volgens de "Reise med buss" tab op die Vy-planner lijk je die gewoon mee te kunnen nemen en te kunnen boeken. Alternatief zou ook nog kunnen zijn de Flixbus die fietsen mee lijkt te nemen op een fietsendrager.

Let in ieder geval op dat je niet SJ pakt als maatschappij want die doen altijd erg moeilijk over fietsen mee.

Toevoeging zie bv deze flixbus planner op traject Göteborg-Oslo waarop je fietsen lijkt mee te kunnen nemen. Kanttekening is wel dat mijn ervaring is dat fietsen mee in een bus een hoop gedoe kan zijn. Alle tassen moeten eraf, weinig ruimte, je komt snel in de knel met bredere sturen e.d. en dingen kunnen makklijk beschadigd raken. Ik ben er zelf iig geen fan van.

Toevoeging 2 : volgens de eerder genoemde kaart van Martin van de lijnen van Västtrafiken gaan er dus ook ook Västtrafik-treinen naar de Noorse grens zoals Strömstad en Halden. Je zou kunnen overwegen die te nemen en dan over te stappen op een Noorse regionale trein of het laatste stuk te fietsen, heb ik in 2013 gedaan en was best leuk.
Ik ben inmiddels in Göteborg aanbeland en heb, ingegeven door regen en koude, toch maar geopteerd voor camping Liseberg. Aldaar leuke contacten opgedaan. Dat was me de prijs ook wel weer waard. Vanaf nu vrij kamperen volgens het allemansrecht. Eenieder dank voor de feedback.
bast1aan schreef:
zo 16 jun, 2019 14:13
Volgens https://happyride.se/2016/05/27/far-jag ... ig-cykeln/ kan er ..
Dank Bast1aan voor de vele suggesties. Ik zie dat er mogelijkheden genoeg zijn.