Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietseninspanje.nl - Forum Wereldfietser

Fietseninspanje.nl

Mijn website www.fietseninspanje.nl is on line. In deze website vind je meerdere mooie fietsroutes over rustige weggetjes in detail beschreven. Met kaarten, hoogteprofielen en praktische- en achtergrond informatie. Ik hoop dat veel vakantiefietsers van deze routes zullen genieten!

Tips, commentaren of vragen zijn uiteraard van harte welkom.

Een leuk initiatief om routes te publiceren op je website.
De route door het binnenland van de Costa Blanca ken ik uit mijn hoofd, het is per slot van rekening mijn achtertuin. Het is inderdaad een superfraaie route. Je hebt precies de mooiste wegen gevonden. Er zijn inderdaad erg steile stukjes bij, dus een klein verzet heb je wel nodig, zeker als je ook nog bagage meesjouwt.
Ik heb hierover geen echte tips, of het moest zijn dat voor dit gebied de mountainbike nóg leuker is. Zo kun je bv. goed de Via Verde nemen vanaf Gandía, langs Villalonga naar Lorcha. Een weergaloos -onverhard- stukje, de laatste 10 km.
Ook verder in dit gebied zijn er veel mooie onverharde routes, reden waarom ik hier een meerdaagse mountainbike trektocht aanbied. Beetje reclame mag toch wel? (www.bicitours.nl)

Wat betreft je route van Madrid naar Valencia zou ik de alternatieve suggestie willen doen van de Vía Verde Los Ojos Negros, die ongeveer van Sagunto via Segorbe naar Teruel loopt. Deze route is goed te doen met een hibride en ik kan hem zeer aanbevelen, een erg mooi landschap, veel bruggen en tunnels (met automatische verlichting) en verkeersvrij.

Bedankt Jan. Leuk dat je als kenner eens bent met de selectie van wegen bij de Costa Blanca. Met een mountainbike heb je nog meer mogelijkheden uiteraaard, maar dat geld voor heel Spanje. Ik beperk me tot wat je met een hybride kunt doen.

De Via Verde van Sagunto naar Teruel is deel van de combinatie tochten in de website, om de Maestrazgo met andere tochten te verbinden. Als laatste rit van de Madrid - Valencia vind ik toch de route op de weg mooier, met meer uitzichten en variatie, behalve voor wie helemaal geen verkeer wil.

Raul schreef: Als laatste rit van de Madrid - Valencia vind ik toch de route op de weg mooier, met meer uitzichten en variatie, behalve voor wie helemaal geen verkeer wil.
Is dat dan de route van 'El Camino del Cid'?
Peter Rodenburg schreef:
Raul schreef: Als laatste rit van de Madrid - Valencia vind ik toch de route op de weg mooier, met meer uitzichten en variatie, behalve voor wie helemaal geen verkeer wil.
Is dat dan de route van 'El Camino del Cid'?
Nee, dat is de Madrid-Valencia route in fietseninspanje.nl

Peter,
El Camino del Cid is van Burgos naar Valencia.
Raul,
Mooie routes heb je online gezet. Ik heb er al van gefietst. (ik had al dit boekje)
In Spanje/Portugal fietsen is 't einde! Wij hebben er al veel gefietst, en je laatste boekje zal ook wel op de kast komen te staan!
Nu kun je heel goedkoop met Ryanair van Eindhoven naar Madrid!
Hartelijk dank voor de mooie routes.
Mia

Dat weet ik. (Ik hebhem zelf gefietst. :wink: ). Ik wou alleen weten of het stuk tussen Guadalajara en Valencia idd de Camino del Cid is.

Peter, de El Camino Del Cid komt toch niet bij Guadalajara?
Ik heb hem ook gefietst en kan me niet herinneren dat we daar geweest zijn.
Overigens een mooie tocht!

Nee, je hebt gelijk. Ik ben van Madrid naar Guadalajara gefietst om even verderop aan te pikken bij 'El camino'.