Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets en voetveren in de lagunes noord-oost Italie - Forum Wereldfietser

fiets en voetveren in de lagunes noord-oost Italie

Hallo,
Ik probeer, met behulp van BaseCamp, een route uit te zetten van Venetie via Monfalcone naar Triest.
Dit is lastig. Het aantal campings is beperkte en je moet om de lagunes heen die er aan de kust liggen. Dit alles maakt dat de dagafstanden voor ons doen lang worden ca. 100 km per dag.

Nu ben ik aan het zoeken naar een overzicht van fiets-voetveren in die omgeving die misschien de route kunnen inkorten, Heeft iemand ervaring met fietsen in deze omgeving en weet waar ik dit kan vinden. Of Heeft iemand misschien een route van Venetie via Monfalcone naar Triest beschikbaar en wil deze delen met mij.

Vriendelijke groet,
Bennie.
Ik heb wel een gpx-track voor je van Monfalcone naar Triëst, je vindt deze in de rechterkolom van het reisverslag van Praag Naar Triëst op mijn website. De track loopt van de camping in Aquilea via Monfalcone naar de hoog boven de stad gelegen camping van Triëst. Best een mooie route langs de Sloveense grens.
Van Venetië naar Aquilea-Monfalcone heb ik geen track, wel een globale route van het Lido van Venetië via het schiereiland Cavallino naar de luchthaven bij Monfalcone, een afstand van 117 km. Langs de kust wemelt het daar van de campings (kies zorgvuldig, de meeste zijn loeidure all in-"vakantieparadijzen"), meer in het binnenland zijn die er niet. Aquilea is dan de eerste en die is goed.
Waar begin je in Venetië? Veerboten die auto's vervoeren (Chioggia-Lido, Mestre-Lido en Lido-Punta Sabbioni/Cavallino) nemen ook fietsen mee. Hoe het vanuit station Santa Lucia zit, weet ik niet.
Je kunt trouwens ook goedkoop de regiotrein van station Santa Lucia of Mestre naar Aquilea-Monfalcone-Triëst nemen, fiets mee kost een paar euro.