Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 415 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
Is ie te moeilijk ?
We zijn al meer dan 24 uur en zo'n 500 views verder en zelfs nog geen "wild guess".
Het leek me moeilijk maar doenlijk.
Laat het maar weten als ik een wat groter fragment moet geven.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
di 11 jun, 2019 12:58
Is ie te moeilijk ?
We zijn al meer dan 24 uur en zo'n 500 views verder en zelfs nog geen "wild guess".
Het leek me moeilijk maar doenlijk.
Laat het maar weten als ik een wat groter fragment moet geven.

Groeten BSM
Ik heb op Google Afbeeldingen geprobeerd met "Grafitti with ducks" of "Grafitti avec canards" geprobeerd, maar noppes....
Martin E. van Doornik schreef:
di 11 jun, 2019 16:11
Bridgestone SM schreef:
di 11 jun, 2019 12:58
Is ie te moeilijk ?
We zijn al meer dan 24 uur en zo'n 500 views verder en zelfs nog geen "wild guess".
Het leek me moeilijk maar doenlijk.
Laat het maar weten als ik een wat groter fragment moet geven.

Groeten BSM
Ik heb op Google Afbeeldingen geprobeerd met "Grafitti with ducks" of "Grafitti avec canards" geprobeerd, maar noppes....
Tja, dat was dan een "canard" ... 't zou ook wel erg makkelijk zijn.
Toch staat ie er in z'n geheel op (maar onder andere zoektermen).

Ik heb even gechecked:
Ik vond in ieder geval al 4 min of meer verschillende plaatjes met daarop het geheel.
Er was nog minstens een vijfde met toelichting maar die vond ik zo gauw niet terug.

Groeten BSM
We zijn bijna twee dagen en al heel veel views verder ...
... daarom maar een iets groter fragment.
 
Raadselachtig.jpg
   
Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
wo 12 jun, 2019 09:24
We zijn bijna twee dagen en al heel veel views verder ...
... daarom maar een iets groter fragment.
 
Raadselachtig.jpg
   
Groeten BSM
Rechts zie ik een flauw hellend rood pannendak, iets van Zuid-Europese stijl? Het lijkt wel of de kunstenaar zijn initialen heeft achtergelaten in de vorm van de letters M en W op de drie rechter eenden. Op de witte muur daarboven lijkt iets weggepoetst te zijn....
Martin E. van Doornik schreef:
wo 12 jun, 2019 10:51
Rechts zie ik een flauw hellend rood pannendak, iets van Zuid-Europese stijl? Het lijkt wel of de kunstenaar zijn initialen heeft achtergelaten in de vorm van de letters M en W op de drie rechter eenden. Op de witte muur daarboven lijkt iets weggepoetst te zijn....
Die Zuid-Europese stijl is goed, je moet het zoeken in de Zuidelijke Euro-landen.

Groeten BSM
Catalonie of Baskenland.
math schreef:
do 13 jun, 2019 08:09
Catalonie of Baskenland.
Heel goed, .... en wat denk je zelf ?

De hint zit en zat altijd al in het plaatje.

Groeten BSM
http://beretandboina.blogspot.com/2017/ ... untry.html
Maar ik ben nu aan het fietsen in Belgie. Beurt naar Martin.
math schreef:
do 13 jun, 2019 08:50
http://beretandboina.blogspot.com/2017/ ... untry.html
Maar ik ben nu aan het fietsen in Belgie. Beurt naar Martin.
Hoera. Gevonden met nauwelijks enige woorden of cryptische hints.*
En gevonden terwijl je aan het fietsen bent ... zit je achterop een tandem ?
Bovendien heb je de site die ik kwijt was teruggevonden, hartelijk dank.
  * Na bijna 3 dagen en een kleine 3000 views

Er zijn niet veel afbeeldingen op het internet te vinden, maar als je met het volledige beeld en reverse-search zoekt dan kom je wel erg snel op de oplossing.
 
El patio feo - Ahatetxo itsusia.jpg
 
Je vind dan om te beginnen snel: b.shanti - the rebel

Ik fotografeerde deze muurschildering in augustus 2014.
Een jaar eerder was de muur nog "kaal", althans, ik vond dit op Google StreetView.
 
Andre Maria Kalea - juli 2013.jpg
 
De muurschildering vind (of vond) je hier: Casa de Atodo, dwz op de zuid-muur.

Ik noem het plaatje in mijn fotocollectie: Het lelijke kleine eendje / El patito feo / Ahatetxo itsusia

Het staat te boek als "Mural for the International street art festival BEANTATUZ <> Captain Bordeline Crew - B.Shanti"

Je vind het dus hier:
Casa de Atodo
Felipe Gorriti Plaza, 1
20400 Tolosa
Guipúzcoa

Tolosa is overigens o.a. de "hoofdstad" van de Txapela ofwel Boina (het eerste - Baskisch - is dus verwant met chapeau = hoed, maar dan hoedje, het tweede - Spaans - is verwant met bonnet, en dus zoiets als muts).
Naar verluid is/was Tolosa ook een "ETA-broeinest".
En op 13 februari 1777 werd in Tolosa José Antonio Zorreguieta, voorvader van de vrouw naast onze koning, geboren, er is dus een indirecte NL-connectie.

Groeten BSM

PS   Tolosa is ook de Spaanse vertaling van Toulouse, volgens de Franse wikipedia-pagina is er ook een verband.
Bridgestone SM schreef:
do 13 jun, 2019 09:30
En op 13 februari 1777 werd in Tolosa José Antonio Zorreguieta, voorvader van de vrouw naast onze koning, geboren, er is dus een indirecte NL-connectie.
En die NL-connectie gaat nog verder. In Tulsa (Oklahoma), vernoemd naar Tolosa/Toulouse, is op 13 juli 1978 Eva Jinek geboren. :o

Nu graag weer on-topic, een Raad Plaatje.

-Jan
math schreef:
do 13 jun, 2019 08:50
http://beretandboina.blogspot.com/2017/ ... untry.html
Maar ik ben nu aan het fietsen in Belgie. Beurt naar Martin.
Ook geen beurt aan mij, ik ben nu druk doende aan het inpakken. Morgen naar Zweden. Dus mijn plaats is "vacant".
Martin E. van Doornik schreef:
do 13 jun, 2019 13:21
math schreef:
do 13 jun, 2019 08:50
http://beretandboina.blogspot.com/2017/ ... untry.html
Maar ik ben nu aan het fietsen in Belgie. Beurt naar Martin.
Ook geen beurt aan mij, ik ben nu druk doende aan het inpakken. Morgen naar Zweden. Dus mijn plaats is "vacant".
Ik heb nog wel een makkelijke.
 
Shoot-Out.jpg
 
Succes met deze Shoot-Out.

Groeten BSM
Nou BSM, je hàd een ander de beurt eens kunnen laten. Een beetje terughoudendheid siert ons allemaal.
In Zweden, De google auto komt er alleen niet langs. Bij gebrek aan een goede raadselplaat laat ik de beurt aan iemand anders.
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 14:00
In Zweden, De google auto komt er alleen niet langs.
Zweden is goed, Malmö niet, en Google is er wel langgekomen (ik heb het net nog gechecked - ik wist zelf de straatnaam niet meer).

@ Travelmaster
       Ik vond het wel toepasselijk: Martin was aan het inpakken om naar Zweden af te reizen.

Groeten BSM
Dat zal wel, maar dat doet niets af aan mijn commentaar :roll:
Blijkbaar een reizend beeldhouwwerk, ofwel eentje met duplicaten in verschillende steden.