Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 25 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
willem.m schreef:
vr 07 jun, 2019 12:38
In die geulen tussen de gewassen kun je mooi intervaltraining doen :D
Haha...arme piepers 8) :lol:
Mooie fiets! Jammer dat 1x ook aan het doorzetten is op niet-mountainbikes :(
Na veel wikken en wegen (hond wel mee, hond niet mee...) toch maar op het laatste moment vrijdagavond een hondenfietskar besteld.
Zaterdag begin van de middag kon ik ‘m ophalen bij een post.nl afhaalpunt. In elkaar gezet en vanuit huis vertrokken. Lekker een weekendje er op uit.

Hoewel ik de voortassen thuis heb kunnen laten, merk je het gewicht achter je zeker wel. 21 kg hond (gelukkig is ze klein en slank voor een golden retriever) en 11 kg kar.

Maar wel héél gezellig dat ze mee is en onze hond zelf is ook blij dat ze bij ons is.

De kar zelf, een Burley Tail Wagon, bevalt super.

CAFAA356-48A3-4652-A278-13AFCE596D36.jpeg
Leuk! nog een teckel mee ook zie ik :wink:
21kg valt zeker mee, die van mij is er 28 en die is al klein eigenlijk voor een golden...
Vandaag even langs Bike4Travel gefietst om mijn daar gebouwde vakantiewielen na te laten kijken en wat spullen op te halen.

Recht stuur geplaatst, met spiegeltje en Ergon handgrepen.
Afbeelding
Shadow schreef:
ma 10 jun, 2019 08:01
Mooie fiets! Jammer dat 1x ook aan het doorzetten is op niet-mountainbikes :(
Ja, zonde van die Rohloffnaven hè. Werkt ook voor geen meter ;)
Travelmaster schreef:
wo 12 jun, 2019 16:37
Shadow schreef:
ma 10 jun, 2019 08:01
Mooie fiets! Jammer dat 1x ook aan het doorzetten is op niet-mountainbikes :(
Ja, zonde van die Rohloffnaven hè. Werkt ook voor geen meter ;)
Nee die werken prima, heb van de week nog op een Güdereit gefietst, aanwinst van een oud collega, met een Rohloff naaf, rijd geweldig! Wat is nu je punt?
Dat dat in feite beschouwd kan worden als een 1x14. Niks mis met een 1x11 of 1x12 op een gravelracer dan, toch? Als je maar slim omgaat met de verzetten!
Kan een lange discussie worden, maar ik zie alleen voordelen voor full suspension mtb’s. Ik rij nu 2x9 waar ik voorheen 3x9 had, mis toch wel de mooie kleine stapjes hoor. Ga met m’n Fargo straks naar 2x11 :wink:
Wouter Duijndam schreef:
di 11 jun, 2019 20:49
Afbeelding
Welk spiegeltje is dit? Ik ben al een tijdje opzoek naar een dergelijk spiegeltje.

Ps. Misschien niet heel netjes mijn eerste bericht zo hier te plaatsen, maar ik lees al een hele tijd mee op diverse topics en heb veel informatie en kennis dankzij jullie opgedaan. Dank daarvoor. Mogelijk in de toekomst nog wel wat bijdrage van mijn kant. :wink:
Shadow schreef:
wo 12 jun, 2019 22:57
Kan een lange discussie worden, maar ik zie alleen voordelen voor full suspension mtb’s. Ik rij nu 2x9 waar ik voorheen 3x9 had, mis toch wel de mooie kleine stapjes hoor. Ga met m’n Fargo straks naar 2x11 :wink:
Ik zie meer voordelen, maar die discussie is niet boor hier inderdaad. Ik pleitte overigens al eerder voor 2x10 aandrijving op reisfietsen, dus 2x11 is denk ik een prima keuze!
hllndsnw schreef:
wo 12 jun, 2019 23:03
Welk spiegeltje is dit? Ik ben al een tijdje opzoek naar een dergelijk spiegeltje.

Ps. Misschien niet heel netjes mijn eerste bericht zo hier te plaatsen, maar ik lees al een hele tijd mee op diverse topics en heb veel informatie en kennis dankzij jullie opgedaan. Dank daarvoor. Mogelijk in de toekomst nog wel wat bijdrage van mijn kant. :wink:
Dit is de Mirage de Luxe en kost 17 euro en een beetje, gekocht bij Bike4Travel en ik moet zeggen dat het supersnel wend om met een spiegeltje te fietsen.
Wouter Duijndam schreef:
do 13 jun, 2019 09:09
Dit is de Mirage de Luxe en kost 17 euro en een beetje, gekocht bij Bike4Travel en ik moet zeggen dat het supersnel wend om met een spiegeltje te fietsen.
Bedankt, ik heb hem zojuist besteld! :) Ik had al eerder een ervaring met spiegeltje, maar deze moest ik elke paar kilometer opnieuw stellen. Toen een tijd zonder spiegel gereden, maar begon hem toch te missen... Ben benieuwd hoe deze bevalt.
Fiets niet laten vallen dus...
Ik heb jaren een Zefal spiegel gehad en heb er toen voor de zekerheid 2 gekocht met precies het vallen in gedachten, de fiets is regelmatig omgevallen maar het speigeltje zelf inclusief de verbinding is na al die jaren nog heel. Die van B&M daarentegen met de platic draaikogel en het metalen huis niet.
Qua spiegels is er ook nog de Mirrycle.
Ik ken in het dagelijks gebruik alleen die die op de remhandel van een "race-stuur" gaat.
Er is evenwel ook een MTB-variant die in het eind van een (± recht) stuur gaat.
De spiegeltjes zijn breekbaar, maar niet overdreven, en spare-parts zijn nog steeds beschikbaar.

Ben je eenmaal gewend aan een spiegeltje dan is dat verslavend :shock:

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
do 13 jun, 2019 18:01
Qua spiegels is er ook nog de Mirrycle.
Ik ken in het dagelijks gebruik alleen die die op de remhandel van een "race-stuur" gaat.
Er is evenwel ook een MTB-variant die in het eind van een (± recht) stuur gaat.
De spiegeltjes zijn breekbaar, maar niet overdreven, en spare-parts zijn nog steeds beschikbaar.

Ben je eenmaal gewend aan een spiegeltje dan is dat verslavend :shock:

Groeten BSM
Die is nog breekbaarder dan die van B&M juist doordat ze een harde plastic gebruiken, daarnaast 2 keer zo duur als die Zefal destijds, het nieuwe model schijnt zelf onbreekbaar te zijn, of het ook goed past met die ergonbars is vraag 2

Een spiegeltje is gewoon een stuk rustgevender als steeds achterom moeten kijken, ik kijk bij me tegemoetkomend verkeer of er ook iets achterop komt en anders zo nu en dan eens (meestal hoor je het verkeer wel)
Ik heb drie weken een Zefal-spiegeltje gehad. Toen was-ie kapot. Ik ga wel slecht met mijn fiets om en gebruik bijv. geen standaard. Dat is dus vragen om problemen, maar ik ben dan ook niet aan mijn fiets gehecht. Ik heb sindsdien geen spiegeltje meer en mis 'm eerlijk gezegd ook niet. Misschien koop ik er weer een als ik ouder ben en ik niet meer makkelijk over mijn schouder kan kijken.
_Peter_ schreef:
do 13 jun, 2019 18:24
Bridgestone SM schreef:
do 13 jun, 2019 18:01
Qua spiegels is er ook nog de Mirrycle.
Ik ken in het dagelijks gebruik alleen die die op de remhandel van een "race-stuur" gaat.
Er is evenwel ook een MTB-variant die in het eind van een (± recht) stuur gaat.
De spiegeltjes zijn breekbaar, maar niet overdreven, en spare-parts zijn nog steeds beschikbaar.
Die is nog breekbaarder dan die van B&M juist doordat ze een harde plastic gebruiken, daarnaast 2 keer zo duur als die Zefal destijds, het nieuwe model schijnt zelf onbreekbaar te zijn, ....
Zoals gezegd: Ik heb geen ervaring met de MTB variant. De constructie op de remhandels heb ik al een "eeuwigheid" en qua breekbaarheid heb ik geen klagen. Door de jaren heen sneuvelde een paar keer het spiegeltje en eenmaal het deel op de remhandel ... maar dat is na meer dan 20 jaar en twee spiegeltjes op twee fietsen en een paar maal een ongeluk geen hoge score.

Qua duur: Als ik de prijs van de "Mirage" zie valt de Mirrycle nog best mee, vlgs mij zitten/zaten ze in dezelfde prijsklasse. En verder vind ik het sympathiek dat tot nu toe spare-parts nog steeds beschikbaar zijn, zoiets is weer "prijsdrukkend".

Groeten BSM
Nieuw gekocht om zelf op de fiets te plaatsen.....maar welke maat/asbreedte van mijn trapas heb ik nu nodig, om de riem netjes recht te laten lopen? Hoe bepaal ik dat? Of toch maar naar de fietsen maker :roll:
IMG_20190613_190602.jpg