Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wandelen over fietspaden met een kinderfietskar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wandelen over fietspaden met een kinderfietskar

Ik mag toch hopen dat TS hier probeert een grap te maken. Lopendefietser? Wat me dan ook nog verbaasde is dat er serieus op gereageerd wordt. Wordt het volgende topic hoe je Ortlieb tassen aan een step kunt hangen?

Groet, Joop
Kijk eens naar josiedew.com. Ze heeft de hele wereld rondgefietst en loopt nu zoals jij van plan bent!
Is dichter bij huis Duitstalig België geen oplossing?
Er is een netwerk van fietsknooppunten en er is vanzelfsprekend ook de de Vennbahn . Midges zijn er voor zover mij bekend niet - of toch n!et dit weekend. Het kan wel flink heuvelen, behalve dan op de Vennbahn.
derdekeer schreef:
di 11 jun, 2019 09:08
Is dichter bij huis Duitstalig België geen oplossing?
Er is een netwerk van fietsknooppunten en er is vanzelfsprekend ook de de Vennbahn . Midges zijn er voor zover mij bekend niet - of toch n!et dit weekend. Het kan wel flink heuvelen, behalve dan op de Vennbahn.

Tja, de Ost-Kantons is wel heel ver van het wensen-plaatje van de "lopendefietser".

Verder vraag ik me af of een spoorweg-helling lekker loopt met een kar ... helling-op ben je permanent aan het duwen, helling-af moet je permanent een beetje remmen, en het duurt héél lang voordat je met een spoorse helling boven of beneden bent.

Ik noemde de kanalen wegens
   1º de oever (ipv kust), 2º bijna steeds vlak, en 3º eigenlijk altijd rustig en overzichtelijk.

Groeten BSM
Josie Dew (wereldfietser ,schrijver) wandelt regelmatig met haar kinderen langere afstanden met een fietsaanhanger.(tegenwoordig zit iedereen weer regelmatig op de fiets.)
haar verslagen vindt je hier
http://josiedew.com/
Hoi!

Wat een leuk idee om dat met de kinderen te gaan doen!

Wij hebben met onze kinderen (2,5&7) de zuidkust-route gefietst in Engeland. De oudste 2 op hun eigen fiets.
Met de boot over naar Engeland is al een feestje voor de kinderen.

Een hele leuke route; met typische Engelse badplaatsen, autoluwe wegen en de mogelijkheid om naar een eiland te gaan. (bijvoorbeeld: Isle of Wight). Langs de kust loopt grotendeels een fietspad, maar soms ga je ook over de weg. Maar meestal autoluw. Er zijn vlakke stukken, maar ook wel klimpartijen...maar ja, je gaat altijd weer omlaag...(lopend zal dat anders zijn, dan fietsend...) En ik neem aan dat de fietskar ook in de bus past? Neem je voor de hele grote klimmen toch even de bus?
Je komt vrij veel plaatsen met supermarkten tegen. Er is een routeboekje met alle nodige details; dorpjes, campings etc. Maar de route staat ook gewoon aangegeven.
Geen steekbeestjes tegen gekomen.
We hebben meestal op leuke campings gestaan, omdat wildkamperen niet is toegestaan...

Mocht je meer details willen, mag je altijd berichtje sturen!

Groetjes,

de fietsende fietser met 4 kids :D