math schreef: ↑ma 10 jun, 2019 09:49
Aquaduct Le Guetin is goed. Hij ligt op de fietsroute Langs oude Wegen van Clemens Sweerman.
Dat ie "langs oude wegen" ligt klopt ook wat mij betreft.
Ik kwam er in ieder geval in 1982 en 2006 "langs" (langs in de betekenis van niet echt nabij).
Het Canal lateral a la Loire was in 1982 beslist nog niet erg befietsbaar
(en idem voor de jaagpaden), en ook ik 2006 waren er slechts korte stukjes ingericht voor de fietser.
In 1982 had ik net een deel van de Canal du Berry infrastructuur gevolgd ... een infrastructuur die mijns inziens ideaal is voor de fietser (de kanalen zelf zijn leuk maar een nautisch herstel lijkt mij kansloos); je krijgt dan een verbinding tussen de Loire en de Cher en een aanloop richting Auvergne. Overigens was het in 1982 nog niet zo vanzelfsprekend dat de soms nogal dwingende verbodsbordjes bij de jaagpaden niet voor de fiets golden (of was ik toen nog te braaf?).
Zoals oplettende lezertjes al opgevallen moet zijn heb ik wat met nautische en spoorse infrastructuur
(met die laatste eigenlijk nog meer, maar voor de fiets zijn de kanalen weer interessanter).
Er was al eens een raad-plaatje met een Pont-Canal een stukje stroom-afwaarts, over de Loire, bij Digoin (en ik was toen te vlug/te laat met mijn antwoorden).
Bij het "Aquaduct Le Guetin" is het interessant dat het kanaal eerst onder een weg doorgaat en dan omhoog gebracht wordt om over de Allier te gaan.
Goed, ik kijk even naar een nieuw raadplaatje.
Groeten BSM