Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe GPS op stuur zetten? - Forum Wereldfietser

Hoe GPS op stuur zetten?

Ik heb mijn Santos verwisseld voor een Koga E Bike nu vind ik op het stuur geen plek om mijn gps recht naar voren op het stuur te plaatsen , meteen na de display loopt het stuur schuin naar voren en dan gelijk weer in bocht terug naar de remmen en verdere bediening .
Ik heb een Oregon 650 van Garmin deze voet voor op het stuur kan ik niet schuin zetten wel haaks naar voren of haaks dwars.
Ik zou een bevestiging moeten hebben die in elke stand gedraaid kan worden.
Bestaan die?
Met een houder van Ram mount kan je door de constructie van een kogelgewricht je gps in alle posities zetten
https://snelbalie.gps.nl/producten:GPS- ... 149Z-GA31U
Plaats eens een foto van je stuur, de houder van Garmin voor deze en de Etrex serie is inderdaad een ramp om hem bijvoorbeeld op de voorbouw te plaatsen. Die RAM-Mount kan maar dan komt je GPS wel een stuk hoger te zitten. met deze basis en houder trouwens ook https://snelbalie.gps.nl/producten:GPS- ... 149Z-GA31U en https://snelbalie.gps.nl/producten:GPS- ... 149Z-GA31U maar wel iets minder.
Via Google, zoekwoorden "extra houder fietsstuur" enz ... kom ik allerlei oplossingen tegen.
Het vervelende van de houder voor de Etrexen en Oregon is dat deze (bij mij iig) snel slijt waardoor de GPS uit de houder kan schieten, en je veroordeeld bent om hem op het stuur en niet zoals bij andere ook mogelijk is op de voorbouw te monteren. Ik denk dat door de display van de e-bike je nog minder ruimte hebt om iets te kunnen monteren. En ja er zijn andere mogelijkheden, die voldoen alleen vaak niet aan wat je zelf graag zou willen, zo zou een 1/4 mount ook voor deze modellen een welkome aanvulling zijn, juist omdat hier ook door 3e partijen houders voor worden verkocht.
Wat ik zelf nog niet heb uit kunnen testen is een 3d geprinte houder van ABS.
Daarnaast zoek je specifiek naar een houder voor een Oregon en die zijn dun gezaaid, al is het mogelijk dat als je ruimer gaat zoeken ook iets vindt wat werkt (ben alleen niet heel positief gestemd op het resultaat)
Ik gebruik in mijn velomobiel al jaren een houder van RAMmount voor een Oregon 450. Die houder lijkt onverslijtbaar (de gps eveneens).
Nadelen: duur en groot.
Voordelen: prima afgewerkt, oerdegelijk en makkelijk in het gebruik.

Ik heb het wel over een velomobiel, maar de houder met U-beugel kan zo op een stuur gezet worden.
Die RAMmount zou een oplossing kunnen zijn maar ook ik vind dat hij wel erg hoog staat en ook de prijs is stevig.
Ik vind ook dat Garmin voor die toch wel dure Oregon maar een simpele bevestiging voor op het stuur mee levert met die twee tayraps.
Ik denk dat ik zelf maar ga freubelen ik laat wel weten of het gelukt is.
maar alvast bedankt.
Klaas de Pelgrim
Zelf freubelen!

Van een ijzerdraad plooide ik zelf een houder, met een reepje velcro kan ik het vastmaken aan eender welke buis op m'n fietsen. Om een beetje de ergste schokken op te vangen doe ik eerst wat buisisolatie rond het bevestigingspunt. Ook wordt ie altijd gezekerd met het draagkoordje, ik zie het niet snel gebeuren, maar de velcro moest maar eens lossen...

Afbeelding
Afbeelding