Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 24 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2571 berichten
Wim schreef:
zo 19 mei, 2019 20:04
Dit is heel interessant vind ik.
Ik zie hele mooie tassen op zijn site en Instagram. Als ik een tas nodig had gehad, dan had ik het wel geweten.
Mooi tasje, Willem! Ga je veel plezier van hebben. :roll:

Laatste aanwinst; al ruim een half jaar in huis, nu tóch maar gemonteerd. Tubus vega achterrek.
Leuk ding Willem, ik heb zelf een randonneur voortas laten maken vorig jaar. Mooi ding en behoorlijk lichtgewicht. Ik wil de Fidlock gespen en sluitingen nu ook op een Carradice tas laten zetten. Ze zijn echt super handig!
Ik probeer het enthousiasme voor deze en andere stuurrol/bickepacking-stuurtassen te begrijpen, maar ik stel me een aantal vragen. Klopt het dat de foto's van de gemonteerde tas met een lege tas zijn gemaakt? Hoe steunt die stuurtas af tegen de voorvork/balhoofdbuis? Wipt de tas niet omhoog bij oneffenheden? Zijn de naden ultrasoon gelast of gewoon gestikt?
bdr schreef:
di 21 mei, 2019 01:43
Ik probeer het enthousiasme voor deze en andere stuurrol/bickepacking-stuurtassen te begrijpen, maar ik stel me een aantal vragen. Klopt het dat de foto's van de gemonteerde tas met een lege tas zijn gemaakt? Hoe steunt die stuurtas af tegen de voorvork/balhoofdbuis? Wipt de tas niet omhoog bij oneffenheden? Zijn de naden ultrasoon gelast of gewoon gestikt?
1. Ja, lege tas.
2. Niet. Leunt tegen de kabels.
3. Bij gebruik op asfalt en gravel lijkt dit minder dan bij de Ortlieb (die verder uitsteekt).
4. Vast niet ultrasoon gelast; het is huisvlijt.

N.B.
Dit is de rubriek 'Je nieuwste aanwinst' en niet 'Mijn al langere tijd geleden aangeschafte en uitvoerig in alle barre omstandigheden geteste aanwinst'. Zoals ik schrijf, zal ik 'm in Kirgizië (deze zomer) serieus gaan testen in de regen en op vele oneffenheden. Mocht-ie niet voldoen, dan heb ik nog voldoende andere ultrasoon gelaste felgele Ortliebtasruimte over. :wink: Mocht-ie wel voldoen, dan was het de aankoop waard.

Edit:
Nagekomen info van TimTas: "stiksels worden ingesmeerd met sealer en houden regen tegen. in praktijk werkt het prima. vaude / ortlieb zijn iets robuuster, maar ook zwaarder"
Vandaag dit mooie muskieten-tentje van Eureka aangeschaft bij de vrijbuiter voor €30, een koopje als je het mij vraagt want er zitten gewoon aluminium stokken en haringen bij. https://www.vrijbuiter.nl/eureka-mosqui ... 0017-blue/ 1400 gram! Het idee is om deze eens te gebruiken in combinatie met een 3x3 tarp van DD als alternatief voor mijn tentje. Vrij recent ben ik ook in een bivakzak gekropen maar dat vond ik helemaal niks, in dit ding kan je je tenminste nog een beetje fatsoenlijk omdraaien.
patrick_ijsselstein schreef:
wo 22 mei, 2019 22:28
Vandaag dit mooie muskieten-tentje van Eureka aangeschaft bij de vrijbuiter voor €30, een koopje als je het mij vraagt want er zitten gewoon aluminium stokken en haringen bij. https://www.vrijbuiter.nl/eureka-mosqui ... 0017-blue/ 1400 gram! Het idee is om deze eens te gebruiken in combinatie met een 3x3 tarp van DD als alternatief voor mijn tentje. Vrij recent ben ik ook in een bivakzak gekropen maar dat vond ik helemaal niks, in dit ding kan je je tenminste nog een beetje fatsoenlijk omdraaien.
Ik snap dat je voor ongeveer 100 euro iets tegen muggen en iets tegen regen hebt. Je gaat hiermee over de 2 kg heen. Waarom geen gewoon tentje?
groverr schreef:
do 23 mei, 2019 22:15
patrick_ijsselstein schreef:
wo 22 mei, 2019 22:28
Vandaag dit mooie muskieten-tentje van Eureka aangeschaft bij de vrijbuiter voor €30, een koopje als je het mij vraagt want er zitten gewoon aluminium stokken en haringen bij. https://www.vrijbuiter.nl/eureka-mosqui ... 0017-blue/ 1400 gram! Het idee is om deze eens te gebruiken in combinatie met een 3x3 tarp van DD als alternatief voor mijn tentje. Vrij recent ben ik ook in een bivakzak gekropen maar dat vond ik helemaal niks, in dit ding kan je je tenminste nog een beetje fatsoenlijk omdraaien.
Ik snap dat je voor ongeveer 100 euro iets tegen muggen en iets tegen regen hebt. Je gaat hiermee over de 2 kg heen. Waarom geen gewoon tentje?
Mijn idee.
Een beetje handig tentje zet je ook nog eens sneller op zo vermoed ik.
De enige winst die ik zie is dat het een luchtig geheel wordt.

Groeten BSM
Heb ook een tent van onder de 2 kg. Maar voor een warme zomernacht is dit een mooi alternatief denk ik.
Dan zet je toch alleen de binnentent op? :)
Wij hebben een zware tent gekocht, ruim 5 kg. Voor weekenden of weekjes tussendoor in NL, vlak, en als we wat langer blijven staan. Vango Galaxy 300
E26DB57B-F64F-4E81-88F2-F976C04D9A26.jpeg
Prima tent, goed afgewerkt, kostte de eerste keer even tijd om goed op te zetten. Zal nu beter gaan. Heeft rupsenregen en drie uur stortbui goed overleefd. ;-)
Jurr schreef:
do 23 mei, 2019 22:44
Dan zet je toch alleen de binnentent op? :)
Bij mijn oude The North Face Tadpole kon dat ja. Zoals hier in Finland, erg fijn tegen de muggen..
SDC14855.JPG
Bij moderne tenten helaas niet echt meer, volgens mij? waar je de binnentent aan de buitentent haakt.
bast1aan schreef:
za 25 mei, 2019 12:32
Jurr schreef:
do 23 mei, 2019 22:44
Dan zet je toch alleen de binnentent op? :)
Bij mijn oude The North Face Tadpole kon dat ja. Zoals hier in Finland, erg fijn tegen de muggen..

SDC14855.JPG

Bij moderne tenten helaas niet echt meer, volgens mij? waar je de binnentent aan de buitentent haakt.
Het is niet echt oud vs nieuw, maar meer Amerikaans vs Europees en 3 of 4 seizoenen. Ik slaap liever op campings om te douchen. Dan heb ik liever wat privacy tegen de grijze koppies achter de geblindeerde plastic raampjes.
Een brandervoet voor gasblikjes. (Optimus Canister StandTM, Bever, €7,95, 24 g)
In de hoop dat mijn kookgeval niet omvalt. Wees gerust, ik heb er maar één gekocht.
Ik zag er eerder een van Jetboil, maar toevalling in de winkel bleek er nog een soort.
Afbeelding
Van het weekend een aankoop via Marktplaats gedaan, een setje Sport Packer Plus tassen van Ortlieb:
Afbeelding

En telt deze ook? Een paar weken terug ook heel even een andere aankoop, maar die heb ik na een uur of 20 retour gebracht.
Afbeelding
Leon schreef:
za 25 mei, 2019 13:28
Een brandervoet voor gasblikjes. (Optimus Canister StandTM, Bever, €7,95, 24 g)
In de hoop dat mijn kookgeval niet omvalt. Wees gerust, ik heb er maar één gekocht.
Ik zag er eerder een van Jetboil, maar toevalling in de winkel bleek er nog een soort.
Passen alle formaten blikjes erop? (250 g, 100 g, prikblik ...)
derdekeer schreef:
di 28 mei, 2019 14:04
Leon schreef:
za 25 mei, 2019 13:28
Een brandervoet voor gasblikjes. (Optimus Canister StandTM, Bever, €7,95, 24 g)
Passen alle formaten blikjes erop? (250 g, 100 g, prikblik ...)
Vast niet ALLE formaten. Het getoonde schroefblikje met 230 g gas past, net als een prikblikje voor mijn soldeerbrander van het merk Skandia met 190 gram.
Maar als het niet past heb je evengoed een functionele brander, dus heel spannend is het niet.
Ja, ik heb dezelfde brandervoet, passen prikblikken ook in, en ook die dikke 500 grams blikken.
Kona Sutra LTD.
Nieuw speelgoed voor de fietsvakanties, bikepack-weekendjes, gravel- en bosritten. Me happy :D
IMG_20190607_115118_resized_20190607_120909025.jpg
IMG_20190607_115230_resized_20190607_120908732.jpg
In die geulen tussen de gewassen kun je mooi intervaltraining doen :D