Vorig jaar was ik op 20 en 21 juni in Göteborg, tijdens de start van de laatste etappe van de Volvo Ocean Race. Ik heb op de bewuste camping in de stad gestaan. Tent en bagage daar achter gelaten en twee dagen op de fiets door de stad gezworven. Ik heb geen moment het gevoel gehad dat het achterlaten van mijn spullen op de camping gevaarlijk zou zijn. Het is echt een camping waar hele gezinnen met kinderen kamperen. Veel met een caravan of camper. Je moet ook lid worden van een camping organisatie. Dat kost nog eens tien of 15 euro extra. Daarmee kan je dan wel een jaar lang ook op andere campings van dezelfde organisatie (tegen vergelijkbare tarieven). Je krijgt een Camping Key op je telefoon. Als je dat weigert (wat iemand voor mij aan de balie probeerde, kom je er niet in).
Ik heb van Göteborg naar Helsingborg gefietst. Een bewegwijzerde route langs de kust. Daarvan was niet niet erg onder de indruk. Vrij druk allemaal. Veel (tweede) woningen, vakantieparken, campings en wegen en weinig landschap en natuur. Ik heb na de camping in Göteborg alleen nog maar wild gekampeerd. Alle campings die ik tegen kwam waren massaal, volgestouwd met campers en caravans, druk, lawaaiig, Dus mijn advies: ga zsm het binnenland in. Ik ben in Helsingör terug naar Denemarken gegaan.