Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mobiel bellen. - Forum Wereldfietser

Mobiel bellen.

Omdat zij vinden dat ze als enige gebruik mogen maken van de te befietsen wegen.

omdat meesten het niet vinden passen om een bel te monteren (is weer extra gewicht). Ik heb het twee dagen zonder geprobeerd, maar daarna er toch maar snel eentje gemonteerd.

Er wordt wel degelijk gebeld, maar dat horen de meeste langzaamfietsers en wandelaars niet. Of erger, men reageert wel, maar door om te kijken en dan prompt ook naar links af te wijken. Kijk, dat is echt zinnig, dat bellen.

We bellen altijd, maar vanwege bovenstaande reacties hebben wij aaangeleerd om te roepen, meestal "bel bel!!!", waarop de meeste mensen wel reageren. In het voorbijgaan dan nog "Dank je wel" zeggen, en doorgaans volgt een glimlach. Op de enkele chagrijn na die zeurt "kunnen jullie niet bellen!"

Groeten, Bert

Brengt me op 'n idee om standaard door de fietsproducenten een klein belletje (in het frame) te laten intregeren.
Het koeienbel idee, zodat de hele weg er een belletje rinkelt?
Dan zou dat het eerste zijn wat ik om zeep ga helpen. :lol:
Op mijn ligger heb ik wel een bel, maar als ik er zo voorbij kan, dan bel ik ook niet.
Waarom zou je ook?
Toeteren juillie in je auto ook elke keer als je iemand in gaat halen?
Bovendien kijkt de helft van de fietsers eerst om, om te zien waar het gebel nu vandaan komt. Daarbij sturen ze meestal (nog meer) naar links. Andere keren horen ze helemaal niets.

Ik vind dat je als fietser je best bewust mag zijn dat je ingehaald kan worden. Ik heb dan ook een spiegel op mijn fiets en gebruik deze ook.

Daar staat tegenover dat men natuurlijk niet als een idioot moet gaan inhalen en zeker niet op plekken waar dat niet kan.
Hier komt denk ik ook de ergernis vandaan, wielrenners en mountainbikers die persé moeten inhalen met een noodvaart en daarbij totaal geen rekening houden met andere fietsers.

Als we nu eens allemaal wat meer rekening houden met elkaar, dan zou het een stuk leuker worden op de weg.

Daar waar fiets en voetgangers gebruik maken van hetzelfde pad (over het algemeen Duitsland) bellen we altijd. Als je het een keer vergeet wordt dit meteen na geroepen "Warum klingeln Sie nicht". Dus daar is het vanzelfsprekend.

Hier in Nederland ligt het eraan. Als je belt reageert men chagrijnig of hoort het niet. Maar weinigen waarderen dit bellen.

Bellen doe je toch ter afwending van dreigend gevaar en dat is inderdaad het schrikeffect bij menig fietser/voetganger die men inhaald. Vooral als deze ook nog een mobieltje aan het hoofd heeft en dus geen aandacht voor de omgeving, kun je van alles verwachten.

Het eerder aangehaalde omkijken en daardoor van de lijn afwijken is ook zoiets. Wij halen daarom maar met geringe snelheidsverschil in of we moeten zoveel ruimte hebben dat we dat met een boog er omheen kunnen doen.