Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 399 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33884 berichten
La Tor de Querol - Enveitg, Frankrijk

Leek me een station, en zou wel eens Frans kunnen zijn...
gios schreef:
zo 19 mei, 2019 01:42
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 00:39
geanonimiseerd.
Chique woord voor iemand die als en dan niet correct weet te gebruiken. Wat betekent het eigenlijk?
Door al die "mots Francaises et difficiles" (mon dieu, pourquoi?) ben ik dikwijls net zo confusé dan jij. Maar ik kan wel verklappen dat "enigma" raadsel betekent.
willem.m schreef:
zo 19 mei, 2019 09:08
gios schreef:
zo 19 mei, 2019 01:42
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 00:39
geanonimiseerd.
Chique woord voor iemand die als en dan niet correct weet te gebruiken. Wat betekent het eigenlijk?
Door al die "mots Francaises et difficiles" (mon dieu, pourquoi?) ben ik dikwijls net zo confusé dan jij. Maar ik kan wel verklappen dat "enigma" raadsel betekent.
Zo leren we elke dag wat bij. Dank, Willem!
gios schreef:
zo 19 mei, 2019 01:42
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 00:39

geanonimiseerd.
 
Chique woord voor iemand die als en dan niet correct weet te gebruiken. Wat betekent het eigenlijk?
Ik zie veel gele nummerplaten, maar dat had Frankrijk vroeger ook (voor wit en achter geel). Vooral de 80-sticker op de witte auto rechts is ook Frans. Ik denk dat dit station ergens in Noord-Frankrijk staat.
gios schreef:
zo 19 mei, 2019 01:42
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 00:39

geanonimiseerd.
 
Wat betekent het eigenlijk?
O ja, bijna vergeten:
Geanonimiseerd is een normaal Nederlands woord, het is het voltooid deelwoord van "anonimiseren"
Anonimiseren = anoniem maken.   Zie bijv. ook Geanonimiseerde gegevens zijn minder anoniem dan gedacht

Ik heb geleerd van mijn Mariembourg-plaatje, de doorgewinterde raad-gemeenschap zoekt overal, en vindt soms in het plaatje opgenomen info die het eigenlijke "enigma" verloren laten gaan.
Het bouwwerk draagt opschriften die doel en locatie verraden, de nummerplaten waren minder een aanwijzing.
Deze zaken zijn op het raadselplaatje verborgen (net als de GPS info, die er sowieso niet aan vast hing*).
   *   Je hoeft dus niet op N 47 58 29.2, E 003 18 48.8 te gaan kijken

Groeten BSM

PS   Ik weet het verschil wel tussen als en dan, het verschil is twee letters.
Bridgestone SM schreef:
zo 19 mei, 2019 10:17

Het bouwwerk draagt opschriften die doel en locatie verraden, de nummerplaten waren minder een aanwijzing.
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 01:58
La Tor de Querol - Enveitg, Frankrijk

Leek me een station, en zou wel eens Frans kunnen zijn...
https://maps.app.goo.gl/mNvrcAEUCMoNTjjXA
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 01:58
La Tor de Querol - Enveitg, Frankrijk

Leek me een station, en zou wel eens Frans kunnen zijn...
Ik wil dit wel goed rekenen, ook al introduceer je een nieuwe veeltaligheids-hobbel, en mogelijk een internationaal conflict.

In het Frans is het de Latour-de-Carol - Enveitg, dat is ook wat er op het station staat.
La Tor de Querol - Enveitg is Catalaans, ik heb niks tegen Catalaans (in mijn oren is het soms zelfs makkelijker als Spaans), maar de Franse naam zou ik de "juiste" willen noemen als je zegt "zou wel eens Frans kunnen zijn".

Nu resteert nog de vraag: wat is er fout op de NL-Wikipedia-pagina

Overigens is het station van La Tour de Carol - Enveitg slechts een "plezierjacht" in vergelijking met de "Titanic van de Pyreneeën"

Groeten BSM

PS   Wie Enigma wil vinden die kijke op 31° 25′ NB, 83° 20′ WL
PS2 Ik telde minstens twee gele kenteken (vermoedelijke) NL-auto's op de originele foto, wellicht ook nog één of twee gele Franse platen, verder witte, en dat kunnen dan heel veel nationaliteiten zijn, Frans, Spaans, maar ook Duits, Italiaans etc etc


Enigma.jpg
La Tour de Carol - Enveitg
La Tour de Carol - Enveitg.png
La Tour de Carol - Enveitg.png (240.67 KiB) 2720 keer bekeken
Uit deze hoeveelheid tekst van vanochtend begrijp ik dat Jurr de volgende mag plaatsen?

-Jan
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 10:56
Uit deze hoeveelheid tekst van vanochtend begrijp ik dat Jurr de volgende mag plaatsen?
Goed begrepen, dat stond met grote choclade letters tussen de regels* ... maar het zou mooi zijn als nog even iemand vindt wat er fout is op de NL-Wikipedia-pagina.

  *  Een "hoeveelheid" van nog geen 15 regels.

Groeten BSM
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 10:56
Uit deze hoeveelheid tekst van vanochtend begrijp ik dat Jurr de volgende mag plaatsen?

-Jan
Wat mij betreft wel. Opsporen van onjuistheden op Wikipagina's valt buiten de scope van dit spel.

Verder wil ik toch nog enkele 'ongeschreven spelregels' voorstellen:
1. Schrijf beknopt. Het gaat om het plaatje (vandaar de topictitel), en niet om praatjes.
2. Geen cryptische aanwijzingen. Start voor cryptoplaatpraatenigma's s.v.p. een apart topic.
3. Aanwijzingen in het Nederlands. Niet iedereen beheerst andere talen.
Ik ben langer aan het zoeken naar een geschikt plaatje tussen m'n eigen foto's dan dat ik aan het zoeken ben waar het plaatje van een ander gemaakt is....

De volgende:
20190519_112627.jpg
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 11:27
Ik ben langer aan het zoeken naar een geschikt plaatje tussen m'n eigen foto's dan dat ik aan het zoeken ben waar het plaatje van een ander gemaakt is....

De volgende:
20190519_112627.jpg
Ha ha, dat had ik ook. Om die reden ben ik dit voorjaar veel gaan fietsen en wandelen en maak ik onderweg raadplaatjefoto's. Voor de gemiddelde snelheid is dat niet goed...

Het is nu te mooi weer om achter een scherm te zitten. Ik zal vanavond weer eens mijn best doen om een plaatje te raden. Niet het jouwe, want ik vermoed dat het zonder hints wel te raden is.
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 11:27
De volgende:
Ik ga maar verder met het doel van het spel: RaadPlaatje.

Ik heb alle pieren en vuurtorens van Nederland gehad. Weer veel geleerd, maar deze ben ik niet tegengekomen. :(
Dus ergens in het buitenland?

-Jan
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 13:35

Ik heb alle pieren en vuurtorens van Nederland gehad. Weer veel geleerd, maar deze ben ik niet tegengekomen. :(
Dus ergens in het buitenland?
Misschien dat het bij een toekomstig raad plaatje nog van pas komt ;)

Buitenland inderdaad.
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 13:35

Dus ergens in het buitenland?
Wel Europa trouwens.
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 19:42
JanH schreef:
zo 19 mei, 2019 13:35

Dus ergens in het buitenland?
Wel Europa trouwens.
Ik zie achter de kleine linker vuurtoren (of lichtbaken) een soort van een (schier)eiland liggen, beetje heuvelachtig. Of zijn het hoge golven? Bretagne of Deense of Zweedse kust? Ik kan wel zien dat de foto op 19 mei 2019 is genomen. Dus de weerkaarten met storm van die datum opzoeken? :wink:
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 19:55
Bretagne of Deense of Zweedse kust?
Zuidelijker:)
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 19:55
Ik kan wel zien dat de foto op 19 mei 2019 is genomen.
Dat is de datum van het screenshot wat ik van de foto maakte. Vandaag overigens ;)
Jurr schreef:
zo 19 mei, 2019 19:58
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 19:55
Bretagne of Deense of Zweedse kust?
Zuidelijker:)
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 19:55
Ik kan wel zien dat de foto op 19 mei 2019 is genomen.
Dat is de datum van het screenshot wat ik van de foto maakte. Vandaag overigens ;)
Wat is een screenshot? Graag Nederlands. Zie ik dat Duncan in Tel Aviv na zijn overwinning stond te "shaken" in plaats van te "trillen".... :roll:
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 20:02
Wat is een screenshot?
Een afbeelding van het scherm van je computer, telefoon of iers dergelijks. Bijvoorbeeld met de toets PrintScreen op je toetsenbord, en vervolgens in het programma 'Paint' te plakken.

Zo zijn er geen datum gegevens meer te zien en geen GPS locatie.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 19 mei, 2019 20:02
Wat is een screenshot? Graag Nederlands. Zie ik dat Duncan in Tel Aviv na zijn overwinning stond te "shaken" in plaats van te "trillen".... :roll:
Een soort foto van jouw scherm. Je zet dus de foto op je scherm, en daar maak je dan een soort foto van mbv de computer.

-Jan