door
eliart » wo 29 nov, 2006 17:50
De bovenstaande opties zijn natuurlijk goedkoop maar je moet natuurlijk wel een paar dollar neerleggen voor het gebruik. Als je dat een keer per week doet kost je dat al gauw 25 aud. Alhoewel je dat natuurlijk weer niet de kop kan kosten (soms is het in plaatselijke bibliotheken gratis).
De goedkoopste manier zal waarschijnlijk bellen vanuit een telefooncel zijn. Kaarten zijn overal te koop.
Wil je ook bereikbaar zijn voor familie en vrienden dan is volgens mij de goedkoopste manier gewoon een prepaidkaart met eigen nummer in oz kopen. In 2004 heeft me dat 15 aud gekost met 10 aud beltegoed. Hier heb ik 2 maanden mee gedaan. Gewoon veel smsen. Telstra is een grote speler maar of ze de goedkoopste zijn weet ik niet. Welke aanbieder momenteel de goedkoopste is moet je wel ergens op internet kunnen vinden. Even googlen. Je kunt gewoon je eigen mobieltje meenemen. Triband is niet noodzakelijk.
Houdt er verder rekening mee dat oz erg groot is en dat de bereikbaarheid van je mobieltje op veel plaatsen niet gegarandeerd is. Zelfs aan de oostkust is dit soms een probleem. Vanzelfsprekend is het probleem veel groter aan de westkust om van de red center nog maar te zwijgen.
Succes met je keuzes.
Robbert