Hallo allemaal,
Sinds kort weet ik dat ik in juli kan vertrekken op fietsreis voor ongeveer 1 jaar, voorlopig is het idee om in augustus in de stad Bergen, Noorwegen te zijn en dan van daaruit te fietsen richting Oslo, Stockholm, Finland. Dus behoorlijk wat gebergte in Noorwegen
Enkele maanden geleden kocht ik een Santos travel lite tweedehands en heb hiermee al een kleine 1000km mee gefietst voornamelijk naar het werk.
Vorige week deed ik voor het eerst een test-rit met 23kg in mijn 5 fietstassen( 2 voor en achter en 1 dwars) Testrit deed ik op o.a. op de Kemmelberg, Catsberg,.. waarbij ik merkte dat het kleinste verzet nogal zwaar aanvoelde op de sterkste helling. Ik geraakte boven op de kemmelberg, maar was een kwartier buiten adem. De hoogste versnelling gebruikte ik ook enkel om tijdens de afdaling nog wat bij te trappen waardoor ik vaak terug snelheid had om een kleine helling op te rijden.
Mijn travel lite heeft riemaandrijving en 55T van voor en 22T vanachter. Nu vond ik terug dat sommige met hetzelfde model fiets dit aanpasten naar 50T-22T, en dit op de travelmaster 3+ standaard zo is?
Bij de aankoop van mijn fiets, mijn reisplannen waren toen nog niet concreet, zei de dealer dat hij de meerprijs om deze fiets te veranderen naar 50t van voor en dus nieuwe riem, niet de moeite vond volgens de meerprijs. koste zo'n 180 euro dacht ik.
Nu wat is jullie mening of ervaring om mijn voorste tandwiel aan te passen naar 50t + nieuwe riem?
alvast bedankt voor jullie reactie,
Sinds kort weet ik dat ik in juli kan vertrekken op fietsreis voor ongeveer 1 jaar, voorlopig is het idee om in augustus in de stad Bergen, Noorwegen te zijn en dan van daaruit te fietsen richting Oslo, Stockholm, Finland. Dus behoorlijk wat gebergte in Noorwegen
Enkele maanden geleden kocht ik een Santos travel lite tweedehands en heb hiermee al een kleine 1000km mee gefietst voornamelijk naar het werk.
Vorige week deed ik voor het eerst een test-rit met 23kg in mijn 5 fietstassen( 2 voor en achter en 1 dwars) Testrit deed ik op o.a. op de Kemmelberg, Catsberg,.. waarbij ik merkte dat het kleinste verzet nogal zwaar aanvoelde op de sterkste helling. Ik geraakte boven op de kemmelberg, maar was een kwartier buiten adem. De hoogste versnelling gebruikte ik ook enkel om tijdens de afdaling nog wat bij te trappen waardoor ik vaak terug snelheid had om een kleine helling op te rijden.
Mijn travel lite heeft riemaandrijving en 55T van voor en 22T vanachter. Nu vond ik terug dat sommige met hetzelfde model fiets dit aanpasten naar 50T-22T, en dit op de travelmaster 3+ standaard zo is?
Bij de aankoop van mijn fiets, mijn reisplannen waren toen nog niet concreet, zei de dealer dat hij de meerprijs om deze fiets te veranderen naar 50t van voor en dus nieuwe riem, niet de moeite vond volgens de meerprijs. koste zo'n 180 euro dacht ik.
Nu wat is jullie mening of ervaring om mijn voorste tandwiel aan te passen naar 50t + nieuwe riem?
alvast bedankt voor jullie reactie,